Hop til indhold
  • 0

IHC controller og wireless SONOFF relæ


techtrino
 Share

Spørgsmål

Jeg ville meget gerne kunne stemmestyre min IHC wireless som jeg har sat op overalt.

Vil der være noget problem i at tage en Controller og på dens indgange koble Sonoff relæer?

Sonoff kan let styres med Google assistant, hvor jeg ville kunne sige tænd lampe 1 1-8 (8 indgange på controlleren), den lukker op for relæ 1 som controlleren registerer som en tændt kanp også sender kommandoen tænd ud til givne Wireless relæ.

 

Er der noget galt i denne tilgang?

 

Ps ja jeg kunne godt sætte relæer direkte i væggen, men det er svært ed fuga indmuringsdåserne da mine ikke er den dybe type, plus jeg så mister muligheden for alle mine kontakt-tryk fra LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu siger du din installation er wireless overalt, men for at du kan få overført fysiske input/relæ signaler til controlleren, skal du også have et input 24v IHC modul.

Den foreslåede løsning  er lidt at gå over åen efter vand. Du kunne nøjes med at installere en raspi med en af de løsninger der findes i div. tråde her på boardet. Så kan du lave det hele virtuelt i software uden at skulle via Sonoff eller andet hw.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Umiddelbart ser de ud til at være potential frie, men du er nød til at checke dokumentationen for at være sikker.

Værd iøvrigt også opmærksom på at sålænge en IHC indgang er sluttet, så trækker den strøm. 3mA hvis det er et 24/3 input modul og 24mA hvis det er et 24/24 input modul. Ved 24V er det 0,72W eller 5,76W.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Nu siger du din installation er wireless overalt, men for at du kan få overført fysiske input/relæ signaler til controlleren, skal du også have et input 24v IHC modul.

Den foreslåede løsning  er lidt at gå over åen efter vand. Du kunne nøjes med at installere en raspi med en af de løsninger der findes i div. tråde her på boardet. Så kan du lave det hele virtuelt i software uden at skulle via Sonoff eller andet hw.

Jeg har kigget på det, og det ser ud til at være utrolig beværligt i forhold til dette, og kræver vel stadig en controller, og da hardwaren - sonoff for 2 sk 4ch rev 2 pro er ca 180 kr per stk. så virker det også dyrere at skulle ud efter en rasp pi osv. 

Min mål er at kunne stemmestyre alt lys med google ass. og da sonoff allerede kører med google, så er det super let den vej

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ved ikke lige om raspi projekterne er så besværlige igen . Det kommer an på dine forudsætninger/kompetencer.

Ok så du har ingen controller nu ?

og kører dit wireless i standalone ?

Har du controller så er det prismæssigt nogenlunde det samme 2x180 for relæer eller en raspi til ca 300.

Har du pt ingen controller kan jeg godt se dit løsningsforslag som en mulighed for stemmestyring af et eller andet. Men du skal jo stadig have forbindelse fra relæerne til det du så vil (fjern)styre. Og er det udgange/lampetændinger, de trådløse tryk eller hvad havde du forestillet dig?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Uden controller kan man måske bruge dette wireless input modul http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=14&n2=23&n3=2462&n4=2537 Det kræver fortsat potentialfrie kontakt sæt på Sonoff relæerne, men man kan muligvis undvære IHC controlleren alt efter hvor komplex styring man vil lave.

Det er ikke en løsning jeg personligt vil gå efter, men det skyldes mere at jeg har svært ved at se hvorfor man overhovedet vil brug IHC wireless i standalone, med mindre det er for at lave et par enkelte ændringer som ellers ville kræve rillefræsning m.m.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 20/5/2018 at 19:33 , Lars Jacobsen skrev:

Jeg har wireless pt i stand-alone, da jeg bor i en lejlighed fra 1900 hvor det ikke er til at lægge nye kabler i alle vægge og slet ikke lofter (pudsede/fuldt stukkerede lofter). 

Jeg har lige købt en controller, fandt en version 2 med viewer til 900kr på dba også en 24v psu fra lk til 200, men kan godt se at et par wireless senere havde været billigere :( Jeg skulle have set indlægget igår :D Nuvel controlleren kan jo altid sælges osv, skulle det gå helt galt.

Jeg vil forsøge mig med raspi løsning, også de steder hvor jeg bare har fritstående lamper sætte det på med sonoff, det er trodsalt en god mog meget billig løsning til at gøre ting "smarte" - 40kr er svært at slå - det er jo nærmest prisen for en LK 1,5 modul ramme :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok