Hop til indhold
  • 0

Problemer med Remote


PeterAarhus
 Share

Spørgsmål

Har Visual 2 HW 6.1.

Efter at jeg har fået android 8.0 på min mobil, kan jeg ikke få kontakt med mit IHC anlæg,

 det virker stadig fint på konens  vers. 7.0

Har også forsøgt med både ip remote og IHCDroid, begge free.

 kan ikke få nogen af dem til at virke hverken på ver 7 eller 8

 er der nogen med gode ideer.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvilken firmware bruger du i din HW 6.1?
Jeg tænker om Android 8.0 nu har lavet samme trick som Apple, at den kræver SSL forbindelse. Din HW 6.1 understøtter ikke umiddelbart denne forbindelse, medmindre det er firmware 2.8.4 (som i øvrig slet ikke er bygget til HW 6.1, men med lidt trylleri kan man godt få den til at køre med den).  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

2.7.220 virker ikke med SSL. Det er IOS 10 (Apple) problematikken, som du kan finde mere om her på forumet. 
Der findes IKKE en officiel løsning til en HW 6.1 controller. LK anbefaler du udskifter din controller til en HW 6.2 eller bedre, end HW7, (pris omkring 5.000 kroner plus evt montering). 

Uofficiel løsning er at lægge firmware 2.8.4 på din HW 6.1 controller.
Dette kan du gøre ved at hente firmwareloaderen version 1.3.3 (mener jeg den hedder) her på forumet, og hente firmware 2.8.4 på LK´s hjemmeside under HW 6.2 controlleren. 
Firmwareloaderen bruger du til at opdatere din controller med den firmware 2.8.4 du henter fra LK. Skal ske via USB. 

Derefter virker SSL på din HW 6.1, og du kan nu bruge apps som LK´s IOS apps (på iphone/Ipad). Eller, som min mistanke er, din Android 8.0. 

Bemærk dog - Det er en uofficiel løsning!!!
De fleste, inkl min tidligere HW 6.1 controller virkede fint med den firmware. Min egen controller kørte i 4 dage, så udskiftede jeg den med en HW 6.2, fordi jeg troede den ville være bedre/hurtigere (er den ikke, skal jeg hilse og sige). Men nogle (2 stk) på facebook påstår, at de har oplevet controllere er gået i baglås, og ikke kunnet få forbindelse til den bagefter.
Jeg skal ikke kunne sige, hvad der er rigtigt, eller om det har betydning, hvor stort og komplekst et program din controller kører med. Men som jeg ser det, så er du lost, uanset hvad du gør. Enten leve uden apps, betale prisen for en nyere controller, eller tage chancen med firmware 2.8.4. En rigtig lorte situation som LK har skabt. 

Mht de andre apps du nævner, så har jeg ikke haft succes med nogle andre apps end Lk´s overhovedet. Dem jeg har prøvet har været så elendige, inkl ikke kunne få forbindelse, så de er røget ud få minutter efter de blev installeret. 
I dag bruger jeg praktisk talt ikke LK´s apps mere, men i stedet OpenHab2 og dens Android App. Men det er en noget større operation man skal igennem for at opnå det resultat. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok