Hop til indhold
  • 0

2 lampeudtag samme udgang


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Kære alle,

Jeg har simpelthen problemer med et par enkelte programmeringer i min nye IHC installation.

Jeg har prøvet at lave et simpel eksempel se vedlagte:

Min udfordring sådan i korthed er at jeg eksempelvis har mit lampeudtag i stuen og lampeudtag i entreen forbundet til samme indgang på output modulet. Jeg har oprettet begge lampeudtag som datalinjeprodukter, idet de er forbundet med hvert sit kabel hhv et 5x1,5 m2 og et 3x1,5 m2 kabel. Så for at holde styr på kabel og farvekode har jeg lavet det som 2 produkter - også fordi de er i hvert sit rum. Jeg har forbundet dem til samme output af 2 årsager. Alle 128 udgange er brugt og de 2 lampeudtag er altid tændt eller slukket sammen. De 2 lampeudtag er forbundet til datalinje udgang 1.01.

 

Derudover har en et stikkontakt i stuen som aktiveres særskilt. Den er forbundet til datalinje udgang 1.02.

Der er 2 tryksteder et i stue (datalinje indgang 1.01 og 1.02) og et tryksted i entre (datalinje indgang 2.01 og 2.02).

Tryk Stue Venstre(indgang 1.01) og Entre Venstre (indgang 2.01) kipper udgang 1.01 således lampeudtagene begge tænder.

Tryk Entre Høje (indgang 2.02) kippe stikkontakten (udgang 1.02)

Tryk Stue Højre (indgang 1.02) kipper de 2 lampeudtag (udgang 1.01) og stikkontakten (indgang 1.02).

 

 

MEN...... det går lidt glat på en alle anden måde, fordi jeg har 2 produkter (i venstre side) som er knyttet til samme udgang på outputmodulet. Jeg skrev det samme, hvor jeg lage hele mit program op - hvor jeg fik response herfra, at jeg ikke måtte have flere produkter til samme datalinje (sådan forstod det meldingen). Men hvorfor må man ikke det? og hvordan løser jeg da ellers dokumentationen, så som jeg gerne vil kunne have et produkt knyttet til hver eneste lampeudtag og stikkontakt grupperet efter lokalitet?

Håber det giver mening hvad jeg skiver og I kan hjælpe mig - så det nærmest fucker helt op et par steder :-(

 

 

 

Test 2 lampeudtag samme udgang.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok