Hop til indhold
  • 0

Udgang slukker forkert


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Alt virkede da jeg fik skiftet controller - på når der var en stikkontakt der ikke var korrekt knyttet op - hvilket jeg fik løst. Men jeg har ét problem jeg simpelthen ikke kan gennemskue.

I Lokationen "Kontoret" har jeg Lampeudtag (Ved køkken - er også tilsluttet udgang 7.05). Jeg kan fik tænde og slukke lampeudtaget på Input i "Lille stue - ved værelse". Udgangen skifter fint status i ScrenView fra ON og OFF hver gang jeg trykker på trykstedet.

Men hvis Lampestedet er ON og jeg stykker på et andet tryksted - fx. "Køkken ved entre øverst" så slukker lyset på kontoret. Udgangen står stadig ON i ScreenView men lyset er slukket. Når jeg vil genaktivere lyset i kontoret skal jeg trykke 2 gange på trykstedet der skal tænde kontorlyset. Første gang får status på OFF (selv om lyset er OFF) og derefter ved 2 tryk tænder lyset.

Kan simpelhen ikke gennemskue fejlen som er den eneste ikke bevidste fejl - så vidt jeg ved.

Jeg har lagt mit program ved - og håber nogle kan gennemskue hvorfor det går galt. Kan måske uden jeg ved det - være fordi samme udtag er programmeret 2 steder. 

Håber så meget nogle kan hjælpe - da jeg sidder i mørke, hver gang nogle aktivere et tryksted i huset). :-(

TRpYmRp.png

IHC revideret 11-05-2018 med fejl.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Sidde ikke lige ved en pc men det er i Visual - som dit billede også viser. Der er et punkt i menu linien der hedder dokumentation.

Her kan må få vist 2-3 forskellige lister" kan huske den ene heder funktions dokumentation og så er der en anden der vist nok heder installationsdokumentatuon. I den scrollet du ned i bunden da sidste afsnit er udgangene.

Har du konfigureret en udgang 2 eller flere gange bør det rettes.

Du kan også prøve at uploade dit projekt til MikkelS (IHC Captain) dokumentationsprogram på hans hjemmeside. Her kan du få genereret en html/pdf som du kan gemme eller udskrive. Den viser tingene på en lidt mere pædagogisk måde end LK's, bla. med lednings farver hvis du har dokumenteret det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Her kan må få vist 2-3 forskellige lister" kan huske den ene heder funktions dokumentation og så er der en anden der vist nok heder installationsdokumentatuon. I den scrollet du ned i bunden da sidste afsnit er udgangene.

Denne del af dokumentationen er også tilgængelig via adminview.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok