Hop til indhold

v1.06 - Captain stopper


 Share

Recommended Posts

Pudsigt du siger det. Jeg noterede mig præcis det samme i morges.

Undrede mig over jeg ikke fik Pushmelding fra alarm til/frakobling i går,  i forgårs virkede det. Slog det hen som at der nok var problemer hos Pushover. Glemte at kigge på det i går aftes. I morges loggede jeg lige hurtigt ind på IHC Captain og så den var stoppet. Og så slog det mig, at for nogle dage siden stod IHC Captain også som stoppet, da jeg loggede ind. Der troede jeg blot det var mig selv der havde glemt at starte den, efter jeg havde rodet lidt med det. 

Så der er nok et generelt problem med 1.06.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Min nyeste version har nu kørt i små to døgn uden problemer. Jeg håber jeg kan få det nye ud i weekenden, det løser det måske ikke men jeg tror det.

Beklager hvis jeg hijacker tråden, men hvordan ser det ud med muligheden for at logge status på tæller m.m. f.eks. hvert 5 min.? Er det kommet med eller er det fortsat på to do listen?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Lars1 skrev:

Beklager hvis jeg hijacker tråden, men hvordan ser det ud med muligheden for at logge status på tæller m.m. f.eks. hvert 5 min.? Er det kommet med eller er det fortsat på to do listen?

Stadig på min todo. Jeg er lidt med på formålet men personligt kan jeg ikke se behovet, hvis du kun logger ændringer ved du jo at du i y tid har haft x værdi. Hvorfor fylde en log eller database med en måling med den samme værdi hver 5 minut ?

Link til kommentar
Del på andre sites

53 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Stadig på min todo. Jeg er lidt med på formålet men personligt kan jeg ikke se behovet, hvis du kun logger ændringer ved du jo at du i y tid har haft x værdi. Hvorfor fylde en log eller database med en måling med den samme værdi hver 5 minut ?

Behovet er til statistikker på temp. målinger, el-forbrug etc. Til det formål er løbende sampling langt mere brugbart end at logge når en værdi skifter. Det er meget nemmer at lave en graf når du har det samme antal målinger pr. time, end hvis du skal kompenser for tidsforskel mellem målingerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Lars1 skrev:

Behovet er til statistikker på temp. målinger, el-forbrug etc. Til det formål er løbende sampling langt mere brugbart end at logge når en værdi skifter. Det er meget nemmer at lave en graf når du har det samme antal målinger pr. time, end hvis du skal kompenser for tidsforskel mellem målingerne.

Alt efter hvilket graf program du bruger ja

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok