Hop til indhold

Fast IP adresse


Recommended Posts

Hej,

Jeg har forgæves forsøgt at opsætte en fast IP adresse på min RPI med IHC Captain, men uden held. 

Jeg har prøvet at tilføje en fast ip i /etc/dhcpcd.conf, men jeg kan ikke få det til at virke. 

Er der lavet noget, så dette skal gøres på en anden måde i IHC Captain installationen? 

VH Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej,

Jeg har forgæves forsøgt at opsætte en fast IP adresse på min RPI med IHC Captain, men uden held. 

Jeg har prøvet at tilføje en fast ip i /etc/dhcpcd.conf, men jeg kan ikke få det til at virke. 

Er der lavet noget, så dette skal gøres på en anden måde i IHC Captain installationen? 

VH Lasse

Hej Lasse.

 

Jeg har sat det op i Linux OS'et. Men det er på en RPi 2B.

Det er vist ændret lidt, kig her: https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=191140

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...
22 minutter siden, norrev skrev:

Hej Lasse

Fandt du en løsning på static ip på RPI.

Afhængig af hvilke Linux version der ligger på din RPI, er der forskellig måde at sætte static IP. Sidst jeg skulle sætte static IP på en af mine RPI's tog det en enkelt google søgning for at finde en god villedninger på Rasberry's doc site. Jeg har dog pt. ikke adgang til PC'en med bookmarket, og har pt. heller ikke adgang til mine RPI's.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok