Hop til indhold

Version 1.04 er ude - med Controller V3 support (OPDATERING)


Mikkel Skovgaard
 Share

Recommended Posts

Så er der nyt ude, da den forrige SD kort installation desværre indeholdt en fejl der gør automatisk at opdatering ikke er virker er der to ting du som eksisterende bruger kan gøre:

  1. Du kan (enten via SSH eller direkte på Raspberry Pi) køre følgende kommando: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights - herefter burde brugerfladen i IHC Captain gerne kunne opdateres
  2. Du kan hente og installere det nye image som beskrevet her: http://jemi.dk/ihc/#install under SD Kort installation

Har du en gammel version af IHC Captain, version nummer mindre end 1.0, så skal du hente et nyt image: http://jemi.dk/ihc/#install

Har du ikke allerede IHC Captain så er du såååå langt bagude men igen må du hellere smutte ind på: http://jemi.dk/ihc/#install

Der er følgende ændringer:

  • • Support af den nye IHC controller V3 (beta)
  • • Løst fejl ved sammenligning af regler ang. større/mindre værdier
  • • Løst fejl ved Sonos afspilning af favoritter med danske tegn i navnet
  • • Sonos: Tilføjet mulighed for at opløse al gruppering
  • • Fejl ved "import" af handlinger fra tidligere
  • • Monitoring og automatisk opdatering af project filer på IHC Controller
  • • Forbedret overvågning/snak med IHC Controller
  • • Tooltip visning af batteri og wireless status
  • • Bedre håndtering af hvis der er netværksproblemer - bedre forklaringer og fallback løsninger = mere stabilitet
  • • Udvidet visning af IHC controller information ved først opsætning/forbindelse
  • • Status visning tilføjet til kontrolpanel - gør fejlsøgning nemmere for mig 1f642.png:)
  • • Mange tekniske opdateringer så kontakt mig MEGET gerne hvis noget ikke virker!
Link til kommentar
Del på andre sites

På 15/4/2018 at 18:32 , Mikkel Skovgaard skrev:

Du kan (enten via SSH eller direkte på Raspberry Pi) køre følgende kommando: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights - herefter burde brugerfladen i IHC Captain gerne kunne opdateres

Hej Mikkel..
Jeg får en fejl når jeg forsøger dette.
Jeg har indtastet ovenstående direkte i Putty. Gik derefter til brugerfladen (Web), og IHC Captain poppede op med, at der var en opdatering og om jeg ville opdatere nu. Dette trykkede jeg ja til, hvorefter jeg fik en fejl.

Bruger version 1.01 her. 

EDIT - Det er denne fejl jeg får.
 

IHCcaptain update fejl.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

På 15/4/2018 at 18:32 , Mikkel Skovgaard skrev:

Du kan (enten via SSH eller direkte på Raspberry Pi) køre følgende kommando: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights - herefter burde brugerfladen i IHC Captain gerne kunne opdateres

Øhh nu er jeg bestemt ikke at betragte som fuldstid Rpi/Linux nørd, snarer tværtimod. Men skal ovenstående ikke skrives på 2 linier i fx Putty (shell/consol) ?? Er det ikke det den der lodrette streg betyder? (såvidt jeg husker en return+linefeed).
Altså således:

wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new
sudo bash -s fixrights

Jeg har ikke selv forsøgt det endnu, da jeg som sagt aner nada om det her linux "pjat" :)

EDIT - Nu har jeg forsøgt - ændre ikke noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

Jeg har fået lidt udfordringer, efter forsøg på opgradering fra v1.01 til v1.06 :(

Jeg loggede på web i/f og fik den beskrevne fejl. Så loggede jeg på via ssh og kørte 

wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights

Herefter klikkede jeg på ja på web i/f og jeg kom til det normale billede. Efter lidt mere end 5 minutter, valgte jeg at genstarte PI'n via web i/f og den kan nu ikke starte op. 

Jeg har kørt ./showmonitor.sh og får følgende fejl på skærmen:

IHC Service is starting. Please wait...
PHP Warning:  mkdir(): No such file or directory in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 253
PHP Notice:  Undefined index: HTTP_HOST in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 327
PHP Notice:  Undefined index: REQUEST_URI in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 329

Har du en idé om hvad jeg kan gøre eller skal jeg flashe nyt image?

Forøvrigt, hvis man kører wget kommandoen uden -q  får man en "404 Not Found" 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Rise Olsen skrev:

Hej Mikkel,

Jeg har fået lidt udfordringer, efter forsøg på opgradering fra v1.01 til v1.06 :(

Jeg loggede på web i/f og fik den beskrevne fejl. Så loggede jeg på via ssh og kørte 


wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights

Herefter klikkede jeg på ja på web i/f og jeg kom til det normale billede. Efter lidt mere end 5 minutter, valgte jeg at genstarte PI'n via web i/f og den kan nu ikke starte op. 

Jeg har kørt ./showmonitor.sh og får følgende fejl på skærmen:

IHC Service is starting. Please wait...
PHP Warning:  mkdir(): No such file or directory in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 253
PHP Notice:  Undefined index: HTTP_HOST in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 327
PHP Notice:  Undefined index: REQUEST_URI in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 329

Har du en idé om hvad jeg kan gøre eller skal jeg flashe nyt image?

Forøvrigt, hvis man kører wget kommandoen uden -q  får man en "404 Not Found" 

Ahh @Rise Olsen undskyld, jeg er en klovn - prøv lige igen med de her to kommandoer - først den ene også den anden.

wget -q -O - jemi.dk/ihc/install | sudo bash -s fixrights
wget -q -O - jemi.dk/ihc/install | sudo bash -s update

Gælder også dig @Kandersen

Beklager endnu engang - det burde nu virke igen. Hvis ikke så skriv

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ahh @Rise Olsen undskyld, jeg er en klovn - prøv lige igen med de her to kommandoer - først den ene også den anden.


wget -q -O - jemi.dk/ihc/install | sudo bash -s fixrights
wget -q -O - jemi.dk/ihc/install | sudo bash -s update

Gælder også dig @Kandersen

Beklager endnu engang - det burde nu virke igen. Hvis ikke så skriv

Mikkel, du er min helt :)  Det virker og jeg er på v1.06 og min config fra v1.01 virker. Tak. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok