Hop til indhold
  • 0

Initialværdi "ON"


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Så har jeg fået min controller op at gøre og der er kommet strøm og forbindelse til den og programmet læst ind - ser ud til alt fungere 100% som det skal - og dog.

Jeg har en del stikkontakter jeg i programmeringen af udgangen af med Initial værdi "ON". Men når jeg så går over i IHC Service View står flere af dem alligevel som "OFF".

Jeg har fx køleskab, opvaskemaskine og gasfyr og mange flere stående på Initial værdi "ON" da de altid skal være ON, men mindre den bevist afbrydes. Jeg har prøvet nu at sætte udgange på ON i IHC ServiceView - og de holder det også hvis der er strømafbrydelse.

Men hvorfor skifter de ikke på ON selv, når udgangen er sat på ON i programmeringen af udgangen?

 

Og hvad sker der, når jeg lægger et nyt program ind på controlleren, er det så forfra - eller hvad gør jeg galt?

jNqbZrP.pngrST0bp1.png

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

De skulle gerne følges ad. Serviceview er live runtime værdier og viser aktuel status.

Nu er det ikke samme udagang du har vist billeder af, og heller ikke nogen hvor der er forskel.

Det du sidder og kikker på i Visual er hvordan man ønsker tingene skal være og altså selve softvare programmet. Her kan der være forskel på aktuel/runtime status og det man har programmeret og ønsker tingene skal være - indtil det bliver oploadet. Så vil det være initial værdieren fra visual programet der gælder efter et strømsvigt eller ved power up. Bemærk når du bare oploader nyt program forsøger controlleren at holde status på udgangene som de var forinden - uanset hvad der står i programmet. Så det der er tændt vil fortsæt være tændt, og det som er slukket vil fortsat være slukket. Denne feature er meget rar når der f.eks. er tale om diverse (time) tællere, at de ikke starter forfra på 0 efter opload af nyt program.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
45 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

De skulle gerne følges ad. Serviceview er live runtime værdier og viser aktuel status.

Nu er det ikke samme udagang du har vist billeder af, og heller ikke nogen hvor der er forskel.

Det du sidder og kikker på i Visual er hvordan man ønsker tingene skal være og altså selve softvare programmet. Her kan der være forskel på aktuel/runtime status og det man har programmeret og ønsker tingene skal være - indtil det bliver oploadet. Så vil det være initial værdieren fra visual programet der gælder efter et strømsvigt eller ved power up. Bemærk når du bare oploader nyt program forsøger controlleren at holde status på udgangene som de var forinden - uanset hvad der står i programmet. Så det der er tændt vil fortsæt være tændt, og det som er slukket vil fortsat være slukket. Denne feature er meget rar når der f.eks. er tale om diverse (time) tællere, at de ikke starter forfra på 0 efter opload af nyt program.

 

 

Ja, det var også dumt at lave forskellige udgange - men er er 3 udgange - alle er sat op med initialværdi "ON", med som du kan se i ServiceView - er det kun udgangen til gasfyret som ende med at stå "ON" i ServiceView - er det en god forklaring på det.

 

Jeg har pt. løst det ved i Screen View at gå ind og sætte udgangene til "ON" - men er det også den løsning der virker når der er strømsvigt. Alle 3 udgang skal i princippet altid stå ON.

 

uCANbKI.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ved ikke om det vil løse dit problem, men på en eller måde er det jo egentlig en konflikt ved første opstart, at initial værdi er sat til ON & at der er sat flueben ved at den skal gemme aktuel værdi ved strømsvigt... Udgangen har jo aldrig været ON, så måske det er fordi controlleren både får at vide at udgangen skal være ON og huske at den var OFF... Efter du har sat dem ON i serviceview, kan du jo prøve at genstarte controlleren fra IHCAdministrator, og se om den så ikke husker at udgangene skal være ON. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Ved ikke om det vil løse dit problem, men på en eller måde er det jo egentlig en konflikt ved første opstart, at initial værdi er sat til ON & at der er sat flueben ved at den skal gemme aktuel værdi ved strømsvigt... Udgangen har jo aldrig været ON, så måske det er fordi controlleren både får at vide at udgangen skal være ON og huske at den var OFF... Efter du har sat dem ON i serviceview, kan du jo prøve at genstarte controlleren fra IHCAdministrator, og se om den så ikke husker at udgangene skal være ON. 

Det vil jeg prøve - det giver jo mening, når du skriver det på den måde. Prøver det af :-) 

Men er så lidt i tvivl om jeg har sat parametrene forkert på. For har netop sat initialværdien til On og gem værdi ved strømsvigt. Gem værdi ved strømsvigt kan jeg nemt forstå - det er den aktuelle værdi. 

Initialværdi er jeg så lidt i tvivl om nu - vil det være sådan at man aldrig bør angive såvel initialværdi og tillige gem værdi ved strømsvigt - så det er enten eller? .... i så fald giver det mere mening.... tror jeg nu ;-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Initialværdi er jeg så lidt i tvivl om nu - vil det være sådan at man aldrig bør angive såvel initialværdi og tillige gem værdi ved strømsvigt - så det er enten eller? .... i så fald giver det mere mening.... tror jeg nu ;-)

Lyder korrekt.

Jeg har også ALLE mine stikkontakter og udtag koblet til en IHC udgang - uanset om de pt er styret af tryk eller ej. Det gælder både køl frys. centralstøvsuger, microovn osv. 

Har lige checke og jeg har ikke x i initial ON, men til gengæld x i Husk værdi. Nok fordi jeg ligesom dig har tændt dem via Visual første gang. Og de starter som forventet ON hvis jeg har uploadet projekt elle strømmen har været afbrudt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kom til at tale med en medarbejder fra LK der vidste meget i IHC.

Han sagde at man enten skal bruge "Initial værdi" eller "Gem instillinger ved strømsvigt" .

De anbefalede at man altid satte "Initial værdi" på OFF og så satte hæk i "Gem indstilling ved strømsvigt". Skal output enheden altid være ON skal må første gang manuelt gå ind og aktivere udgangen. 

Har ikke hak i "Gem instillinger ved strømsvigt" vil den efter strømafbrydelse starte op med den værdi der er sat som "Initial instilling" - enten ON eller OFF, u afhængig af hvordan status var inden strømafbrydelsen.... hvornår man så lige har behov for det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Har ikke hak i "Gem instillinger ved strømsvigt" vil den efter strømafbrydelse starte op med den værdi der er sat som "Initial instilling" - enten ON eller OFF, u afhængig af hvordan status var inden strømafbrydelsen.... hvornår man så lige har behov for det?

Det sker vel også hvis controlleren genstarter? I så fald kan det give mening at have hak i på fx lampeudtag, stik osv. Så man ikke skal famle rundt i mørke, fordi man sidder en mørk aften og genstarter sin controller og alt lyset derefter slukker :)
Det er i hvert fald lige en umiddelbar tanke der faldt mig ind. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok