Hop til indhold

LSA kontaktlister til DIN skinner


Lars1
 Share

Recommended Posts

Svagstrøms delen af min IHC tavle er et marridt, som jeg gerne vil have struktureret bedre. Jeg har derfor kigget på forskellige mulighed for svagstrøms patch tavler, som ikke ligner noget katten har slæbt med ind og som også funger i praksis. Den bedste løsning ser ud til at være LSA kontakt lister, men så kommer problemet med at finde en tavle eller patch box, som er stor nok til at rumme 40-50 LSA rækker. Umiddelbart vil jeg sige at gruppe tavler med DIN skinner er den bedste løsning, men så kommer problemet at jeg ikke længere kan finde LSA rækker for DIN skinne montage. Er der udgået?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fandt heller ikke selv nogle da jeg byggede min tavle op. Har du set mine billeder? jeg har fjernet DIN-skinnen og skruet den metalholder fast som kan indeholde 10 LSA rækker eller noget i den stil. I en LK UG150-18 er der plads til 2 holdere.

Jeg synes at det er en fed løsning til at ordne svagstrømsdelen i. Jeg har også ført 24V ud på en klemme så der er til forsyning af temperaturfølere osv.

Hehe, min tavle kom op som første resultat på Google :)

Men det er denne jeg har brugt. Jeg gav dem et lille tryk så bagsiden buer 5mm så er der plads under afdækningen. https://lan-com.dk/kabelsys/1588-lsa-holder-22-10-pos.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har godt set dit tavle indlæg. Det er faktisk en af grundene til at jeg kigger LSA klemmerne. Løsningen med at fjerne DIN skinnerne er selvfølgelig en mulighed hvis ikke LSA for DIN skinner findes længere. Jeg er 99% sikker på at jeg har set dem tidligere, men EFB nordic har fået ny website, så nu kan man heller ikke finde noget der længere. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du prøvet wmc ? Det er dem der har agentur på originale Krone lsa+ i DK.

Ellers er Google din ven. Ser ud til de fåes i Tyskland og conrad.dk har nogle (3M) til flad skrue montage, 

 

ps. Er gammel telemand så da jeg lavede min tavle blev den selvfølgelig bestykket med lidt TDC overskud :-)

Måske ikke den kønneste løsning, men det lykkedes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bliver aldrig gode venner med google. Jeg finder mere skidt end guld når jeg bruger den og andre "inteligente" søge maskiner. Der var større sandsynlighed for at få et hit i første forsøg med Yahoo for 15 år siden end der er med "inteligente" søge maskiner som google idag. :angry:

Jeg har over 1000 svagstrøms ledninger (ikke kabler) i min IHC installation, så jeg orker ikke rigtigt skrue montage modellen.

Hvis du har et link til dem, må du gerne lægge det her. Det link som findes i et af dine tidligere indlæg funger ikke længere, desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det med skrue montering er en hentydning til at istedet for den normale clispe montering på de specielle u bøjler eller din skinner er de beregnet til at montere på flad væg/plade med skruer. Termineringer er stadig med lsa knivene.

Her er link til alle conrad elektroniks lsa produkter:

https://www.conradelektronik.dk/LSA-PLUS-tilslutningsteknologi.htm?websale8=conrad-dk&ci=SHOP_AREA_40306_0225019

men ellers syntes jeg da Google søgning med : "lsa plus din" giver fine hits eller med "lsa+" giver flere hits, mange i Tyskland eller på eBay/Amazon.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg får såmænd masser af hits på LSA klemmer når jeg søger på google, men jeg leder jo efter den specifike model til montering på DIN skinne, og den synes jeg ikke jeg kan finde noget sted. Heller ikke i det link du har lagt ind.

Jeg har godt nok fundet nogle DIN skinne adaptor for LSA klemmerækker, men der sidder LSA klemme rækken parallelt med DIN skinnen, så der kun kan sidde 1 pr. DIN skinne. De skal gerne sidde på tværs for at det giver mening, ellers kommer patch tavlerne til at fylde ALT for meget.

Tror det ender med Bjarne's løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja korrekt. Den LSA til DIN skinnemontering  (på tværs) er svær at finde nutildags så det er muligt den er udgået.

Mit forslag er derfor at anvende nogle ligesom denne som man kan skrue på en bagplade uden de specielle bøjler.

Billedresultat for krone lsa mount

 

Jeg har dog monteret standard U-skinnen i tavlen ligesom bjarne (dog den anden "normale" retning). Med lidt fiflen kan der monteres 2 rækker ved siden af hinanden. Overvejede vist også den anden retning som Bjarne, men så var der ikke plads til så mange lister som jeg havde behov for. Jeg har måtte lavet lidt ekstra udsparinger i afdækningen så den kan være der. Har så monteret klaplåget så man ikke behøver se alle termineringerne.

gallery_2334_3_36103.jpg 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok