Hop til indhold

SONOS-styring via IHC-Captain


Bjarne Sørensen
 Share

Recommended Posts

Jeg har Sonos kørende så musikken starter med en favoritkanal i de rum jeg har PIR, når man går ind i rummet. Jeg har lavet det med en One-shot FB fra lysindikering eller FB'en til lysstyring.

Men jeg kan ikke få Mikkels FB til SONOS styring til at virke. Kigger jeg inde i FB'en i simulering sker der heller ikke noget når man aktiverer inputs, kun timeren tæller ned. Blokket er jo smart fordi man har de 3 funktioner på hver knap.

Har i andre brugt den?

Link til kommentar
Del på andre sites

39 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har Sonos kørende så musikken starter med en favoritkanal i de rum jeg har PIR, når man går ind i rummet. Jeg har lavet det med en One-shot FB fra lysindikering eller FB'en til lysstyring.

Men jeg kan ikke få Mikkels FB til SONOS styring til at virke. Kigger jeg inde i FB'en i simulering sker der heller ikke noget når man aktiverer inputs, kun timeren tæller ned. Blokket er jo smart fordi man har de 3 funktioner på hver knap.

Har i andre brugt den?

Jeg sidder faktisk lige nu og er i gang med at afprøve IHC-Bridge, da IHC-Captain stoppede med at virke hver dag. (=Manglende Sonos og push på tom træpillebeholder) Så selvom den skrev kører, så måtte jeg genstarte den. Kan godt være det bare er mig som ikke kan finde ud af det :)

Nå, men jeg lavede selv en forsinkelses FB til sluk. Her har jeg en indgang  og 2 ud. Så når den blev aktiveret, så stoppede den først musikken og der efter satte den lydniveau tilbage til forudindstillet (I tilfælde af at der var skruet op) Sonos kan ikke klare 2 input på een gang

Så brugte jeg 1.1.10a til favorit og her tænker jeg at du bare kan bruge puls fra PIR fb, til at tænde den.

Til lydstyrke har jeg brugt 4.1.10. 

Når IHC captain kørte, så virkede det rigtig fint

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger hans Sonos blok. Har dog ikke sonos men noget andet pi radio som jeg styrer med 2 tryk. Virker fint, når captain kan se Controlleren. Min mister også forbindelsen engang imellem. Og skal genstartes. Dog ikke dagligt. Tror måske det hænger sammen med at controlleren genstarter og captainen ikke får resat forbindelsen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

56 minutter siden, Szafranski skrev:

Jeg sidder faktisk lige nu og er i gang med at afprøve IHC-Bridge, da IHC-Captain stoppede med at virke hver dag. (=Manglende Sonos og push på tom træpillebeholder) Så selvom den skrev kører, så måtte jeg genstarte den. Kan godt være det bare er mig som ikke kan finde ud af det :)

Nå, men jeg lavede selv en forsinkelses FB til sluk. Her har jeg en indgang  og 2 ud. Så når den blev aktiveret, så stoppede den først musikken og der efter satte den lydniveau tilbage til forudindstillet (I tilfælde af at der var skruet op) Sonos kan ikke klare 2 input på een gang

Så brugte jeg 1.1.10a til favorit og her tænker jeg at du bare kan bruge puls fra PIR fb, til at tænde den.

Til lydstyrke har jeg brugt 4.1.10. 

Når IHC captain kørte, så virkede det rigtig fint

 

Øv, jeg håber at du får Captainen op og køre igen stabilt på et tidspunkt. Min har været demonteret efter at jeg har revet mit kontor ned og udgravet min kælder, men er nu klar med kontor, gulvvarme og EDB-rack så jeg er oppe at køre igen med ver 1.01.

Jeg bruger en blok jeg har lavet med ONE-shot men on og off shot så den kører sammen med lyset ellers tænder musikken på pir når man er på vej ud af rummet igen.

Den med lydstyrken kan du uddybe den? Jeg har bare lavet en regel på to tryk, vol up med +3 og vol down med -3.

IHC-Captain er virkelig lækker, meget intuitiv og ikke nørdet brugerflade (ok det vil min kone nok synes hvis hun så det).

Link til kommentar
Del på andre sites

48 minutter siden, Martin Abildgaard skrev:

Jeg bruger hans Sonos blok. Har dog ikke sonos men noget andet pi radio som jeg styrer med 2 tryk. Virker fint, når captain kan se Controlleren. Min mister også forbindelsen engang imellem. Og skal genstartes. Dog ikke dagligt. Tror måske det hænger sammen med at controlleren genstarter og captainen ikke får resat forbindelsen. 

Lyder smart med PI radio, det tænkte jeg også på en gang.

Man kunne evt bare smide captain på en udgang og så hive strømmen til den hver nat, men det er en hård måde at gøre det på. Man kan smadre ss-kortet og normalt også databaser på den måde. Vi håber på at Mikkel finder fejlen på det og kan løse det.

Hvis du kigger i serviceview eller simulering, aktiveres udgangene i klokken så når du aktiverer inputs?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Øv, jeg håber at du får Captainen op og køre igen stabilt på et tidspunkt. 

 

Det håber jeg også. Men eftersom jeg kun bruger det til Sonos og Push på træpiller. Så er det underordnet om det er Captain eller Bridge som gør det for mig, og så har jeg bare brug for det mest stabile.

 

6 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Den med lydstyrken kan du uddybe den? Jeg har bare lavet en regel på to tryk, vol up med +3 og vol down med -3.

Det er det samme jeg har gjort, men du skal jo bruge en fb for at få synlige tryk i Captain og her har jeg bare brugt 4 indgange og 4 udgange fb´en og så kun benyttet to af dem

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Szafranski skrev:

Det er det samme jeg har gjort, men du skal jo bruge en fb for at få synlige tryk i Captain og her har jeg bare brugt 4 indgange og 4 udgange fb´en og så kun benyttet to af dem

Det tror jeg er lavet om, for jeg har bare lavet en regel direkte på trykket i Captain'en.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det tror jeg er lavet om, for jeg har bare lavet en regel direkte på trykket i Captain'en.

Det kan jeg egentligt godt se logikken i :-)

Men der hvor jeg skal have to pulser med lille mellemrum, der bliver jeg nød til at bruge udgangen til de forskellige handlinger. Så for at gøre det på samme måde med det hele, så har jeg brugt en fb + Jeg kan opsætte tryk med volumen op/ned i IHC tablet

Link til kommentar
Del på andre sites

På 30/3/2018 at 11:28 , Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har Sonos kørende så musikken starter med en favoritkanal i de rum jeg har PIR, når man går ind i rummet. Jeg har lavet det med en One-shot FB fra lysindikering eller FB'en til lysstyring.

Men jeg kan ikke få Mikkels FB til SONOS styring til at virke. Kigger jeg inde i FB'en i simulering sker der heller ikke noget når man aktiverer inputs, kun timeren tæller ned. Blokket er jo smart fordi man har de 3 funktioner på hver knap.

Har i andre brugt den?

Den virker fint hos mig :(

Link til kommentar
Del på andre sites

38 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Den virker fint hos mig :(

Mystisk mystisk. Der sker ikke noget på output siden, men jeg skal lige se om jeg får tid til at undersøge det nærmere. Det er begge blokke jeg ikke kan få til at virke. 

Hvad gør det ekstra input på den ene blok?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Bjarne Sørensen skrev:

Mystisk mystisk. Der sker ikke noget på output siden, men jeg skal lige se om jeg får tid til at undersøge det nærmere. Det er begge blokke jeg ikke kan få til at virke. 

Hvad gør det ekstra input på den ene blok?

Det ekstra input er til at skippe input - så du kan vælge imellem forskellige favoritter etc.

Du skal indsætte logmærker ind i hvis du vil se det - det er noget gammelt kode jeg fik lavet der - den sætter udgangen til tændt og slukket lige efter hinanden.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det ekstra input er til at skippe input - så du kan vælge imellem forskellige favoritter etc.

Du skal indsætte logmærker ind i hvis du vil se det - det er noget gammelt kode jeg fik lavet der - den sætter udgangen til tændt og slukket lige efter hinanden.

Ahh, så er det måske derfor jeg ikke kunne se der skete noget i serviceview heller. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine push beskeder fra alarmen og vaskemaskine og tørretumbler har virket fint i går og i dag, men sonos virkede kun i går og i morges, men da jeg kom hjem i eftermiddags startede det ikke via Captainen. Jeg tændte direkte på højttaleren og mine tryk til at skrue op og ned virkede heller ikke. 

I Captainen skiftede input ikke status. Jeg trykkede på rediger og tilbage igen, virkede ikke men trykkede derefter på genstart i bunden og så virkede det hele. 

Jeg har 5-6 pushover regler, to sonos højttalere med 6 regler på. I kontrolpanelet har jeg slået alt andet fra end de to moduler. 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, Szafranski skrev:

Det kan jeg egentligt godt se logikken i :-)

Men der hvor jeg skal have to pulser med lille mellemrum, der bliver jeg nød til at bruge udgangen til de forskellige handlinger. Så for at gøre det på samme måde med det hele, så har jeg brugt en fb + Jeg kan opsætte tryk med volumen op/ned i IHC tablet

Ahh yes, vores datter på 6 blev noget forskrækket da musikken startede 5 sek efter hun kom på badeværelset, det var nok fordi jeg havde spillet højt sidst, så det vil jeg lave, evt også så musikken skrues ned inden den bare stopper helt, det ville være fedt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Ahh yes, vores datter på 6 blev noget forskrækket da musikken startede 5 sek efter hun kom på badeværelset, det var nok fordi jeg havde spillet højt sidst, så det vil jeg lave, evt også så musikken skrues ned inden den bare stopper helt, det ville være fedt. 

Du skal bare huske en lille forsinkelse mellem de to kommandoer.

Til at starte med havde jeg også musikken til at skrue ned, før den stoppede. Men det blev lidt irriterende, for nogen gange blev jeg i tvivl om jeg havde fået trykket, da der gik et par sek før den gjorde det. Derfor lavede jeg det om, men du kan jo prøve dig lidt frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 4/1/2018 at 08:52 , Szafranski skrev:

Du skal bare huske en lille forsinkelse mellem de to kommandoer.

Til at starte med havde jeg også musikken til at skrue ned, før den stoppede. Men det blev lidt irriterende, for nogen gange blev jeg i tvivl om jeg havde fået trykket, da der gik et par sek før den gjorde det. Derfor lavede jeg det om, men du kan jo prøve dig lidt frem.

Jeg laver en forsinkelsesblok til de to eller flere signaler man vil have udført efter hinanden.

Mine Sonos kører sammen med lyset over PIR, så de passer sig selv.

Jeg synes at musikken er lidt lang tid om at starte måske fordi jeg kalder en favorit hver gang, og ikke bare trykker start. Men det er fordi hvis andre har spillet MØ på fuld smadder sidst, må det gerne være det samme stressles ell. lign. der starter hver gang.

Men måske er løsningen følgende, når lyset slukker og rummet forlades:

  1. Afspilningen stopper.
  2. , Volumen skrues helt ned.
  3. Favorit vælges.
  4. Afspilningen stoppes.
  5. Volumen sættes så den er klar igen.

Hvad siger erfaringerne omkring det? Og hvor lang tid skal jeg vente mellem kommandoerne?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg laver en forsinkelsesblok til de to eller flere signaler man vil have udført efter hinanden.

Mine Sonos kører sammen med lyset over PIR, så de passer sig selv.

Jeg synes at musikken er lidt lang tid om at starte måske fordi jeg kalder en favorit hver gang, og ikke bare trykker start. Men det er fordi hvis andre har spillet MØ på fuld smadder sidst, må det gerne være det samme stressles ell. lign. der starter hver gang.

Men måske er løsningen følgende, når lyset slukker og rummet forlades:

  1. Afspilningen stopper.
  2. , Volumen skrues helt ned.
  3. Favorit vælges.
  4. Afspilningen stoppes.
  5. Volumen sættes så den er klar igen.

Hvad siger erfaringerne omkring det? Og hvor lang tid skal jeg vente mellem kommandoerne?

Det virker lidt voldsomt :-) 

Jeg synes ikke der var den store forsinkelse, når jeg tændte med tryk. Det var i hvert fald hurtigere end at starte via app.

Mht. Tid, så har jeg lavet den på 400

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok