Hop til indhold
  • 0

Hjælp... IHC3 Låser, og skal genstartes via power of-on ?!?


pshdo2
 Share

Spørgsmål

Hej forum.

Vi har et problem med vores nye installation, controlleren låser og vil kun gå i gang igen ved at man slukker den og tænder igen, hvad kan det være ??

Der er en del wireless, og 3 udgangskort, men intet meget specielt, ingen beregninger, tællere el.lign.

- og jeg ser intet i loggen i service view...

Jeg kan ikke få lov at uploade programmet til ihc-user af en eller anden grund...

Jeg prøver at dele programmet via dette link:

https://1drv.ms/u/s!An_4pfP6ZAH8hmonoCwaW61H52N3

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg tænker controller fejl, eller måske strømforsyningsfejl, men begge dele er helt nye, OG strømforsyningen er en IHC, så jeg aner det ikke...

Vi har en lille smule at gå efter...

Det virker som om den "KUN" eller oftest låser, når der kommer flere wireless kommandoer hurtigt efter hinanden...

- hvis man "kun" tænder eller slukker en enkelt enhed, så sker der ikke noget, men trykker jeg tænd på 4-5 lampesteder hurtigt efter hinanden, så låser controlleren... IKKE hvergang, men når det sker, så er det efter hvad jeg kan se, efter flere kommandoer hurtigt efter hinanden...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Allan, tusind tak for dit svar.

Jeg havde i mellemtiden også selv set at de niveauer ikke var forbundet, men da de slet ikke findes i V2.0 controlleren, tænker jeg ikke at de er så nødvendige ?

- jeg havde i hvertfald valgt ikke at gøre yderligere indtil jeg har hørt svar fra jer her i gruppen. :-)

Jeg kan godt se at de skriver i manualen at det er VIGTIGT at de forbindes, men jeg sætter spørgsmålstegn ved det, for hvordan mon så V2.0 controlleren virker uden, og helt uden de problemer :-)

Det er i vores hus 60km væk fra min nuværende placering, så jeg vil naturligvis gerne vide om det er det der skal til, inden jeg lige køre hjem og forsøger... ;-)

Jeg har i øvrigt også ledt efter ny firmware, men kan heller ikke der se noget der evt. fikser netop det her problem...

Dertil kommer spørgsmålet om strømforsyningen... Med v2.0 var der en serie meget ustabile LK strømforsyninger der gjorde at controllere lavede alt muligt underligt, og også låste som min 3.0, men det problem må man vel regne med at de har fikset for længe siden... (Min V2.0 kørte i øvrigt med en CarloGavazzi strømforsyning, for den var 100% stabil)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for dit svar...

Jeg retter det naturligvis op, men jeg undre mig over hvilke andre fejl kan du se ?

Er det mine "puls ud" til nogle af lysdæmperne på min "sluk alt" du tænker på ?

For jeg må vel gerne smide 20% eller 100% til en lysdæmper hvis det er det jeg vil, som på badeværelserne ?

Vildt nok, det er ellers et ret enkelt program og alligevel har jeg flere fejl...

- jeg glæder mig virkelig til at læse hvad det er du kan se...

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Allan.

Jeg tror du misforstår, det var ment som et spørgsmål... :-)

Er det ikke ok at smide eks 20% ud til en lysdæmper på badeværelset??

- hvis ikke, så er det vel også svært at bruge lysdæmpere til eks. forprogrammerede scenarier ??

Jeg er faktisk oprigtigt interesseret i at høre hvilke fejl det er du ser i programmet, så det er meget ærgerligt at du ikke har lyst til at dele ud af din viden... ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne, tak for dit svar.

Det er en ny V3.0 controller, samt helt nye eksterne enheder.

Softwaren er også den til V3.0 der ligger på LK´s side: VIS.R.03.04.44.zip

Ingen lysindikering siger du ??

- mener du der hvor jeg bruger noget lysindikering til at tænde stikkontakter med ?? (Det var en smart funktion jeg "opfandt")

Jeg har ellers opbygget programmet udelukkende i 03.04.44 softwaren via originalblokkene i den software, så jeg har ikke trukket noget program fra eks. en gammel controller ...

 

Jeg har lige prøvet igen med helt nyt program i software 03.04.44, og Universal Dimmer har lysindikering...?!?

Nu bliver jeg da helt i tvivl her... Må man ikke have installeret 2.7 og 03.04.44 samtidig på en PC ??

- kan det være årsagen til nogle af problemerne ?? Deler de to softwareversioner mon FB´ere eller noget i den retning ??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, pshdo2 skrev:

Hej Bjarne, tak for dit svar.

Det er en ny V3.0 controller, samt helt nye eksterne enheder.

Softwaren er også den til V3.0 der ligger på LK´s side: VIS.R.03.04.44.zip

Ingen lysindikering siger du ??

Super, så har vi det på plads Jeg husker bare at lysindikering ikke skal tilsluttes fra funktionsblokken og til dimmeren (mellem de to vinduer i højre-venstre side), men jeg kan tage fejl.

- mener du der hvor jeg bruger noget lysindikering til at tænde stikkontakter med ?? (Det var en smart funktion jeg "opfandt")

Jeg må lige hente dit projekt og installare den nyeste Visual 3 for at vide hvad jeg snakker om :-)

Jeg har ellers opbygget programmet udelukkende i 03.04.44 softwaren via originalblokkene i den software, så jeg har ikke trukket noget program fra eks. en gammel controller ...

 

Du kan ellers sagtens tage blokke fra Visual 2 og bruge i Visual 3 softwaren. Der mangler vel stadig en del af de gamle blokke?

Jeg har lige prøvet igen med helt nyt program i software 03.04.44, og Universal Dimmer har lysindikering...?!?

Så skal den nok tilsluttes hvis den er der.....

Nu bliver jeg da helt i tvivl her... Må man ikke have installeret 2.7 og 03.04.44 samtidig på en PC ??

- kan det være årsagen til nogle af problemerne ?? Deler de to softwareversioner mon FB´ere eller noget i den retning ??

Joo, det skulle du sagtens kunne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for dit svar.

Jeg turde ikke trække blokke fra den gamle software til den nye, da jeg netop var bekymret for at der kunne være funktioner, eller mangel på, som den nye controller ikke ville kunne forstå...

- så jeg har lavet "det hele", hvilket jo ikke er så meget endda, udelukkende med hvad jeg kunne finde i den nye software.

I forhold til stikkontakterne har jeg bare helt simpelt benyttet en "ELLER" FB, til at sige at hvis der er lys et sted i rummet (Lysdæmper tændt), ja så skal der også være strøm på stikkontakterne...

- så mere smart er min "opfindelse" altså heller ikke... :-D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, pshdo2 skrev:

Tak for dit svar.

Jeg turde ikke trække blokke fra den gamle software til den nye, da jeg netop bar bekymret for at der kunne være funktioner, eller mangel på, som den nye controller ikke ville kunne forstå...

- så jeg har lavet "det hele", hvilket jo ikke er så meget endda, udelukkende med hvad jeg kunne finde i den nye software.

I forhold til stikkontakterne har jeg bare helt simpelt benyttet en "ELLER" FB, til at sige at hvis der er lys et sted i rummet (Lysindikering fra dimmere), ja så skal der også være strøm på stikkontakterne...

- så mere smart er min "opfindelse" altså heller ikke... :-D

Smart nok, og helt okay måde at gøre det på. det har jeg selv flere steder bla. Sonos spiller når dimmer er tændt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg skrev forkert, det var fra "Lysdæmper tændt" jeg bruger, og det kan jeg godt se et lille problem med, når jeg også nogle steder overstyre lysdæmpernes udgang ved at trykke et scenarie på i stedet...

Jeg skulle nok benytte netop lysindikering som jeg startede med at skrive, for at det bliver rigtigt godt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok