Hop til indhold
  • 0

Styring af HUE via IHC kontakt


Lindgaard
 Share

Spørgsmål

Er der nogen der har erfaring med at styre HUE lamper vha IHC kontakt (IHC Wireless batteritryk)??

Jeg kører OpenHab (Basic UI) og det virker fint med at styrer de forskellige ting fra app'en (også HUE), men jeg vil gerne kunne tænde/slukke mit HUE lys vha af et IHC tryk, jeg er bare ikke rutineret nok til at programmerer den rigtige 'streng' nogen som kan hjælpe ?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lindgaard

Jeg styrer min HUE via IHC og det virker fint.

rule "IHC sluk alt Philips Hue i stuer"
when
    Item IHC_StuerTaendAlt received update ON
then
    sendCommand(Light_GF_Living_kontorp_onoff, ON)
end

 

Det er funktionen i min rules fil.

Jeg har selvfølgelig oprettet dem i items filen så de genkendes:

Switch Light_GF_Living_kontorp_onoff     "Desk"             (Stue, Lights)        { channel="hue:0100:012345678abc:1:brightness" }

Switch IHC_StuerTaendAlt    "Ved Spisestue"                    (Stue)        {ihc="<0x160212"}

 

Venlig hilsen

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 27/3/2018 at 15:31 , Lindgaard skrev:

Er der nogen der har erfaring med at styre HUE lamper vha IHC kontakt (IHC Wireless batteritryk)??

Jeg kører OpenHab (Basic UI) og det virker fint med at styrer de forskellige ting fra app'en (også HUE), men jeg vil gerne kunne tænde/slukke mit HUE lys vha af et IHC tryk, jeg er bare ikke rutineret nok til at programmerer den rigtige 'streng' nogen som kan hjælpe ?

Har du en IHC controller? Dette er krævet for at kunne integrere dine tryk med openhab/HUE

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Martin Abildgaard skrev:

Har du en IHC controller? Dette er krævet for at kunne integrere dine tryk med openhab/HUE

Hej Martin,

Ja, jeg har IHC controller (og Raspberry PI) - det hele virker via app'en, både IHC, HUE og SONOS. Det 'eneste' jeg mangler er at kunne tænde/slukke HUE lamper via en IHC kontakt. 

Jeg skal lige prøve med Jespers eksempel :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
33 minutter siden, Jesper B skrev:

Hej Lindgaard

Jeg styrer min HUE via IHC og det virker fint.

rule "IHC sluk alt Philips Hue i stuer"
when
    Item IHC_StuerTaendAlt received update ON
then
    sendCommand(Light_GF_Living_kontorp_onoff, ON)
end

 

Det er funktionen i min rules fil.

Jeg har selvfølgelig oprettet dem i items filen så de genkendes:

Switch Light_GF_Living_kontorp_onoff     "Desk"             (Stue, Lights)        { channel="hue:0100:012345678abc:1:brightness" }

Switch IHC_StuerTaendAlt    "Ved Spisestue"                    (Stue)        {ihc="<0x160212"}

 

Venlig hilsen

Jesper

Hej Jesper,

 

Det var lige det der skulle til, nu virker det :-) Som nævnt tidligere i mit indlæg er jeg nybegynder. Jeg er ikke klar over hvilken betydning "<" har i linien {ihc="<0x160212"} - men det betyder åbenbart meget om det er ">" eller "<".

 

/Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok