Hop til indhold
  • 0

Niko lysdæmper


Lars Hornehøj
 Share

Spørgsmål

Hej. 

håber i kan hjælpe mig. jeg er ikke den mest habile bruger og installatør af ihc,  men har dog en del erfaring.

Jeg skal lave en helt simpel lysdæmpning med et tryk, og har derfor købt en Niko 330-00700. Jeg har forsøgt mig med 1.2.02.a hvor jeg bruger touch indgang. men hvilken udgang skal jeg så bruge. jeg kan godt tænde lyset, og dæmp virker også nogenlunde, men skal jeg slukke så skal jeg trykke 2 gange hurtigt. 

kan i komme med den rigtige løsning?? og hvilken dimmer udgang skal jeg vælge på installations siden i programmet?

 

på forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
7 minutter siden, Jesper Lundegaard Kallehauge skrev:

Hej..

Kan se du har en "gammel" block 1.2.02.a er nu 1.2.02c

Kort tryk tænder/slukker lysdæmper

Langt tryk dæmper op/ned. Skifter  retning hvis du slipper og langt tryk igen

Sluk på dimmer kan bruges til sluk alt.

Niko.vis

men jeg kan ikke se en 1.2.02.C ? har kun en 1.2.01.C 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

Velkommen til IHC-user.

Com klemmen på din Niko 330-00700 har samme potentiale som indgang 230v N, hvilket ikke svarer til 0v på IHC, derfor kan du IKKE styre den direkte fra et IHC 24v modul, du skal have overdragelsesrelæer imellem. Alternativt kan du styrer det via et 230v modul.

Generelt vil du opnå en lettere programmering og give kunden bedre muligheder for betjening ved at anvende en Ø80 wireless lysdæmper.

1.2.02c kom sammen med den nye Visual 3 kontroller. I den sidste version til Visual 6.2 er det 1.2.02b. Du kan dog sagtens bruge 1.2.02c i en Visual 6.x

Jeg har vedhæftet et program med 1.2.02.c Lars.visLars.vis

3 timer siden, Lars Hornehøj skrev:

hvilken dimmer udgang skal jeg vælge på installations siden i programmet?

På installations siden bruger du bare to "Brugerdefineret udgangspunkt" som du finder under "Generelle", én til op/ned og én til sluk

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok