Hop til indhold

Sikring mod indbrud - inspiration og erfaringer


Peter Høyer
 Share

Recommended Posts

Hvad er jeres bedste bud på gode indbruds-forhindrende tiltag?

Så har der været indbrud igen hos mine forældre og mindre end et år siden sidst - og det på trods af alarm-anlæg med video-overvågning af alle rum, tilkald af vagt (der var der indenfor 13 min) og politi kort tid efter, tændt lys, nye låse og hvad man ellers normalt gør, så kommer tyvene ind via smadret havedør og forsvinder (formentlig) ud gennem havelågen bagerst i haven.
De var der 3-4 min og tog 4 lamper.

Næste skridt kan være:

- Projektør rundt om huset.
- Udvendig sirene
- Røgkanon
- Videoovervågning af udendørs-arealer.

Hvad har I gjort eller ville I gerne gøre, hvis det var jer, som ofte blev ramt af indbrud.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Peter Høyer skrev:

Hvad er jeres bedste bud på gode indbruds-forhindrende tiltag?

Så har der været indbrud igen hos mine forældre og mindre end et år siden sidst - og det på trods af alarm-anlæg med video-overvågning af alle rum, tilkald af vagt (der var der indenfor 13 min) og politi kort tid efter, tændt lys, nye låse og hvad man ellers normalt gør, så kommer tyvene ind via smadret havedør og forsvinder (formentlig) ud gennem havelågen bagerst i haven.
De var der 3-4 min og tog 4 lamper.

Næste skridt kan være:

- Projektør rundt om huset.
- Udvendig sirene
- Røgkanon
- Videoovervågning af udendørs-arealer.

Hvad har I gjort eller ville I gerne gøre, hvis det var jer, som ofte blev ramt af indbrud.

 

Øv hvor trist at der sker trods jeres foranstaltninger.

Forhåbentligt kan man bruge overvågningsbillederne til at identificere tyvene.

 

Jeg har selv videoovervågning udendørs med UniFi G3.

Der er også vinduesproducenter der leverer forstærkede vinduer/døre med f.eks lamineret glas der er limet i rammerne.

Men i jeres situation ville jeg helt klart sætte en tågekanon op evt kombineret med et kraftigt stroboskop. Det skulle ikke være til at "arbejde" under de forhold.

Men ellers også kraftige sirener udendørs der kunne tiltrække opmærksomhed fra omkringboende, hvis der er naboer tæt på, de har lidt respekt for hvis der pludselig kunne komme folk rendende. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har sat mine kameraer (udendørs), til at sende mig en mail hvis der er bevægelse.
Det er sat til på bestemte tidspunkter, hvor der normalt ikke er nogen hjemme og om natten.
Det er ikke nogen sikring men jeg får besked ASAP når eks vinduespudseren er der.
Udendørs PIR der tænder udendørs lyset.

I har ellers gjort jeres for at sikre hjemmet.

Men udendørs sirene, tågekanon kunne også være gode muligheder.

Hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Dybest set så bekræfter jeres ulykkelige hændelse vel "bare" at uanset hvad vi laver af sikring at "hvis de vil ind - så kommer de ind". Det eneste vi kan tilstræbe er at gøre arbejdslivet så utålelig som muligt og dermed opholdet så kort som muligt ved at sikre at de er klar over de er opdaget. Her er blinkende lys og hylende sirene normalt et rigtig godt middel. Men igen - hvis de ved der noget af specielt af værdi i boligen så er de meget svære at hole ude.

Når vi nu ikke må installerer selvskudsfælder og lign. så kunne en tågekanon være næste step.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er meget splittet hvad angår tågekanoner. 
Dels synes jeg de er dyre, (også i drift, fordi de skal holdes varme) og dernæst synes jeg det er enormt svært at vurdere, hvor man evt skal opsætte dem (og i givet fald, hvor mange). 
I det konkrete eksempel er det 4 lamper der er taget. Jeg formoder ikke disse 4 lamper har stået samlet og klar til transport for tyven. Ergo har de nok stået i forskellige rum. At beskytte dem, betyder tilsvarende antal tågekanoner. 
Min umiddelbare vurdering i vores hus ville det betyde 7-8 tågekanoner, (med én i alle værelser, stuen, køkkenet og køkkenalrum). Køkken og køkkenalrum er ikke fordi der er specielt meget af værdi der, men fordi det er centralt i vores bolig, og derfor gør det svært at komme rundt for tyven, hvis der er helt tåget til. Egentlig burde jeg også tage garagen med. Så er vi oppe på 9. 

Lys og lyd synes jeg til gengæld bør være noget man tager forgivet i dag, og som et minimum opsæt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok