Hop til indhold
  • 0

Kan ikke starte scenarie når lys er slukket


krede21
 Share

Spørgsmål

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Jeg kan se, at du styrer den kombidimmer du viser screenshot af fra andre funktionsblokke også. Derfor skal du på den indgang, som hedder Indgang andre tryk end scenarie, forbinde de tryk som styrer samme produkter gennem de andre funktionsblokke.
Det er pga. at den anvendte fb. 1.1.03.f. ellers ikke ved, at der er ændret på scenariet. Dvs. at hvis du eksempelvis først har valgt scenarie 1 og derefter slukket fra en anden funktionsblok, ikke kan vælge scenarie 1 igen, da fb. 1.1.03.f. stadig "tror" at scenarie 1 er valgt. Det problem kommer du ud over, ved at forbinde de andre tryk til den indgang.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, krede21 skrev:

Hej. 

Jeg vil gerne have et scenarie der f.eks. starter et lys på 25%, 100% etc. med et tryk. Jeg kan sagtens fremkalde scenarierne når lyset er tændt, men det går ikke når de er slukket. Screenshot af programmering vedhæftet.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh.

Christian

Skærmbillede 2018-03-03 kl. 17.04.10.png

Jeg har ingen kombi dimmere og har derfor ikke rodet med dem. 

Men prøvede lige at lave samme scenarie og køre simulering og her virkede det fint. 

Har du prøvet at køre simulering?

Hvordan slukker du for lyset? Du har ikke forbundet sluk og jeg kan ikke få simuleringen til at slukke for lyset, ved at køre scenarie ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutes ago, TorbenSørensen said:

Jeg kan se, at du styrer den kombidimmer du viser screenshot af fra andre funktionsblokke også. Derfor skal du på den indgang, som hedder Indgang andre tryk end scenarie, forbinde de tryk som styrer samme produkter gennem de andre funktionsblokke.
Det er pga. at den anvendte fb. 1.1.03.f. ellers ikke ved, at der er ændret på scenariet. Dvs. at hvis du eksempelvis først har valgt scenarie 1 og derefter slukket fra en anden funktionsblok, ikke kan vælge scenarie 1 igen, da fb. 1.1.03.f. stadig "tror" at scenarie 1 er valgt. Det problem kommer du ud over, ved at forbinde de andre tryk til den indgang.

Ah ja, det giver mening, og ser også ud til at virke. Mange tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok