Hop til indhold
  • 0

Linksys 41735 Problemer med Netværk


Rene Søgaard
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg er ved og gå lidt tør for gode ideer til og få min IHC på mit lokale netværk, og kunne godt bruge et par fif.

Jeg har en ældre IHC Visuel Controller, som jeg gerne vil have på mit netværk, jeg har gjort følgende:

  1. Parsnoet RJ45 kabel fra IHC til Linksys Router
  2. Forsøgt med alle de tips der står i manualen med IP, man kan ikke få den kobler igennem.

Håber jeg kan få et par gode råd.

VH Rene

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu skriver du ældre Visual Controller. Hvis den har netværk er den ikke så gammel igen og kan med lidt tricks sagtens klare "nutidens krav". Men det kræver selvfølgelig at den er tilgængelig på netværket.

1. Har du adgang til den via USB ?

2. Har du enablet netværksadgang under admin ?

3. Har du de korrekte indstillinger under netværk. ?

4. Parsnoet kablet - det skal være et netværkskabel.

5. Er controllerens IP på samme "scope som din pc ? Kan du ping controlleren med den ip den har ?

Hvis ja og OK til alle ovenstående, hvad er det så der IKKE virker ? Er det Visual der ikke kan få forbindelse ? Så søg lidt i forummet. Hint: java problemer igen igen igen ;-)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 hours ago, Rene Søgaard said:

Super der er lidt og gå videre med.

Svar på 1-2-3-4-5

  1. Ja
  2. Java problemer fandt jeg lige ud af, kan ikke køres opdaterer lige
  3. ?? Mener du med en fast IP, eller ??, jeg er lidt grøn i den del her .
  4. Er skiftet.
  5. Nej, det kan jeg ikke

 

vh Rene

Jeg har en V6.1 controller ved ikke om det er sådan en du har men her er nogle ip indstilinger.

Mener at controllerne kun kan køre med statisk ip, men er ikke sikker.

xxx - dit subnet, find det i din router - vigitigt at de matcher.

yyy - adressen på din controller, skal ligge uden for DHCP området på din router, du må måske ændre området så du får et område der ikke er kan bruges af DHCP - til brug ved statisk ip.

F.eks. DHCP 2-100, så kan 101-254 bruges til statisk ip.

zzz - adressen på din router

Nu burde du kunne pinge routeren. Så ern næste skridt at få java på plads. Som sagt hart jeg en gammel visual og kan maks køre v1.8.121 mod samme.

image.png.1b2bfdd4f0d06041ac4c0eb91ed7dab3.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis ikke du har fat i den via USB pga java problemer så får du heller ikke fat via ip.

Du kan muligvis prøve om du kan få forbindelse vha af denne:

http://www.lk.dk/globalassets/software/JavaStarter_1.0.3.jar

 

Og her er lige quickguiden for en god ordens skyld (mht ip opsætning) Det er rimelig godt beskrevet heri.

98736_02.pdf

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 hours ago, Lars Jacobsen said:

Hvis ikke du har fat i den via USB pga java problemer så får du heller ikke fat via ip.

Du kan muligvis prøve om du kan få forbindelse vha af denne:

http://www.lk.dk/globalassets/software/JavaStarter_1.0.3.jar

 

Og her er lige quickguiden for en god ordens skyld (mht ip opsætning) Det er rimelig godt beskrevet heri.

98736_02.pdf

 

Korrekt, men Rene sagde ja til at have forbindelse via usb, derfor må vi formode at java delen er ok og han blot havde behov for hjælp til konfiguration af net delen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 hour ago, Lars Jacobsen said:

Korrekt der var Ja til pkt 1. men det betyder ikke at det virker. Kan tolkes ud af det vage svar på pkt 2 om netop JAVA. 

Men ja det kan drille - utroligt meget enda, så har man ikke styr på IP,  netværk og JAVA, ja så er man på den.... Men så er det godt med fora som dette :-)

 

enig, svaret i 2 kunne indikere noget andet, på trods at at du spørger om noget andet :-), men det klare svar i 1 modsiger det - så.....

Ja drille, man kan nemt komme på glatis, specielt med java når FW ikke opdateres til at understøtte de nyeste versioner - det tog mig et par (fejlslagne) forsøg med at starte serviceview/administrator inden jeg opdagede problemet, efter java var blevet opdateret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars Jacobsen og Leonberger

Havde lige en lille pause fra Netværksproblemet, arbejde tager desværre alt for meget af ens fritid.

Men har lige prøver med javastarter 1.03 jar, og fik admin forbindelse til den, og sat IP rigtigt.

Men direkte med rj45 kabel mellem pc og controller virkede det så stadig  ikke, både almindelig og parsnoet patch kabel

Så var det lige det slog mig at mit netværkskort nok driller mig lidt, og det passede sku.

Så virker det, korrekt indstillet ip og gateway med brug af javastarter 1.03 jar, og et almindelig patch kabel, så kører det.

Problemet som altid, var så igen java, og javastarter 1.03 reddede mig, selv om vi var vidt omkring

Tusind tak for hjælpen herinde.

vh Rene

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok