Hop til indhold
  • 0

IHC Lux / Temperatur sensor


Andersjohansen
 Share

Spørgsmål

Hey alle sammen, jeg har anskaffet mig en IHC Lux / Temperatur sensor.

Jeg har dog utrolig svært ved at finde ud af præcis hvordan det skal kobles, da jeg er ret ny til IHC :)

Det jeg gerne vil have den til:

1: Holde konstant 500 lux over skrivebord.
OBS: Det er lige meget om det er med eller uden tryk, dog foretrukket det tændes / slukkes af tryk, hvilket hvis er meget normalt.

Er der nogle herinde der kort kan forklare hvordan dette kan udføres (kan det ikke udføres uden wireless dimmer ? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Ander og velkommen til IHC-user.dk.

Hvis du vil styrer lyset trinløst er det nødvendigt med en dimmer. De bedste og nemmeste at arbejde med er de wireless..

Hvordan det strikkes sammen i praksis kan du få en ide om ved at kikke på dokumentationen og vejledningen til produktet. Og/eller indsætte en lysstyrings FB i Visual, markere den røde linie og trykke F1 for at læse vejledningen til FB'n.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 minutter siden, Andersjohansen skrev:

Er der nogle herinde der kort kan forklare hvordan dette kan udføres (kan det ikke udføres uden wireless dimmer ?

Jeg har ikke den fjerneste ide om, hvordan man laver et IHC program til dine ønsker, eller om det overhovedet kan lade sig gøre. 

Når du skriver 1: holde konstant 500lux.. Hvad er det så helt præcist du vil holde konstant? luxmåleren eller lyset? (førstnævnt giver ingen mening). 

Man kan mig bekendt ikke holde en konstant lux på en lampe uden dimmer.
Det bedste man kan det er at omsætte lux måling til en vis procent af lyset. Og så på den måde "beregne" sig frem til, hvilken % lysstyrke som lyset skal fastholdes på, fx i et scenarie. Alternativ skal man finde en lyskilde med ligepræcis 500lux, og så glemme alt om luxmåler og dimmer, da de derved bliver overflødige. 
Men den bedste løsning er nok, at finde niveauet via en dimmer, og så fastholde lyset der - Hvad du så skal bruge luxmåleren til, det er mig lidt en gåde.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der netop lavet en FB til at holde et givent lysniveau (målt med luxsensoren) ved at styre en lampeudtag via en (wireless) dimmer.

Det er i princippet ikke andet end en termostat. Den arbejder bare med temperatur i grader, og her er det lys i Lux. Jeg har lige i anden tråd modificeret standard lux FB'n så den netop kan benyttes til temperatur regulering (1-10v via wireless dimmer).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Der netop lavet en FB til at holde et givent lysniveau (målt med luxsensoren) ved at styre en lampeudtag via en (wireless) dimmer.

Det er i princippet ikke andet end en termostat. Den arbejder bare med temperatur i grader, og her er det lys i Lux. Jeg har lige i anden tråd modificeret standard lux FB'n så den netop kan benyttes til temperatur regulering (1-10v via wireless dimmer).

Men kan man styre en wireless dimmer niveau i % gradvis med lux målingerne?
Jeg havde forstået at man sætte et lux niveau for, hvornår noget skal tænde/slukke, og så satte man et fast niveau ud fra det? Ligesom en temperaturføler, skumringsrelæ osv..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Andersjohansen skrev:

Er der nogle herinde der kort kan forklare hvordan dette kan udføres (kan det ikke udføres uden wireless dimmer ?

Prøv at kigge på funktionsblokken 1.1.13.a. Dagslysstyring (luxsensor) den kan hvad du ønsker - og nej, det kan ikke laves uden en wireless dimmer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok