Hop til indhold

Version 1.01 er ude nu


Mikkel Skovgaard
 Share

Recommended Posts

Den nye version er nu ude ... bemærk:

  1. Der skal hentes nyt image fordi den forrige version desværre havde frakoblet opdaterings-funktionen - beklager besværet.
  2. For at benytte Phillips Hue styring SKAL man ind og tilkoble modulet til HUE styring via kontrolpanel->moduler og dernæst forbinde til Hue bridgen - følg  vejledningen på skærmen
  3. HEOS styring er nu også frakoblet som standard og skal også tilkobles via kontrolpanelet hvis man skal bruge det.

Ændringer:

  • Phillips HUE styring - HUSK HUSK: at tilkoble modulet under kontrolpanel!
  • Ny IHC funktionsblok til fader/dæmpning op/ned primært tænkt til Phillips Hue - Hent her: jemi.dk/ihc/files/HueStyring.zip
  • HUE og HEOS moduler er nu standard frakoblet da det er begrænset hvor mange der har disse og de tunge at starte
  • Nyt Phillips HUE modul til styring af lys
    • Styring af rum/grupper
    • Styring af lamper
    • Tænd, Sluk, Kip/Skift (også pr. gruppe)
    • Sæt farve
    • Sæt lysstyrke
    • Sæt overgangstid
    • Alarm
    • Effekt modul
    • Styring af lysstyrke(lysdæmper) med special IHC funktionsblok
    • Frekald scenarie
  • Bedre fejlhåndtering af ajax/login fejl
  • Bedre håndtering af login/opstart
  • Forbedret håndtering og visning af IHC ikoner
  • Indikation af om et input/output er IHC Wireless
  • Forbedret håndtering af input dialoger på små skærme og ved "skæve" opløsninger
  • Spring/link imellem tryk/ressourcer
  • Batteri og signal status vises nu ved wireless enheder
  • Mulighed for at "gentage"/Import sidst gemte handling indstillinger - ved masseredigering af f.eks. SONOS styring er det meget nemmere, tidligere kopierede den automatisk medover = forvirring
  • Løst problem med at gemme web indstillinger fra kontrolpanel
  • IHC inputs er nu tilpasset IHC egne max/min regler
  • Ved login "imod" controller vises nu controller information
  • Løst fejl ved volumestyring på Sonos grupper
  • Mange forbedringer ved Sonos styringen
  • Forbedret visning/opdatering af regler i brugerfladen

Det er råt og ikke 100% testet færdigt - men det er software jo aldrig og vil gerne have det nye ud til test.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel,

Har hentet den nye version og restore min backup fra v0.996 og må sige, at det ser ud til at køre. Det første jeg bemærker er, at den er så meget hurtigere til at hente projektet fra IHC controlleren. Jeg har lånt en HUE bridge og 1 lampe af en ven og det spiller også - kan tænde og slukke og fade op. Fade ned er satte svært at få til at virke - jeg er nok ikke hurtig nok. :-( Jeg må justere lidt på parametrene og se hvad jeg finder frem til. 

Glæder mig til at lege mere med HUE funktionaliteten og ser frem til at IKEA Trådfri kommer med. :-) 

 

/Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Rise Olsen skrev:

Hej Mikkel,

Har hentet den nye version og restore min backup fra v0.996 og må sige, at det ser ud til at køre. Det første jeg bemærker er, at den er så meget hurtigere til at hente projektet fra IHC controlleren. Jeg har lånt en HUE bridge og 1 lampe af en ven og det spiller også - kan tænde og slukke og fade op. Fade ned er satte svært at få til at virke - jeg er nok ikke hurtig nok. :-( Jeg må justere lidt på parametrene og se hvad jeg finder frem til. 

Glæder mig til at lege mere med HUE funktionaliteten og ser frem til at IKEA Trådfri kommer med. :-) 

 

/Lars

Tak. Du kan justere parametre i IHC blokken så det er nemmere at nå. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel.

Sidder og er ved at teste det nu.. udover jeg selvfølgelig fik ramt et defekt tryk i første forsøg, så fik jeg også noget af en underlig oplevelse ud af det.

Jeg har i Hue bridge defineret min stue, hvori jeg har 4 lamper, som alle tænder på samme scenarie. Dette opsatte jeg i den nye IHC Captain efter din vejledning. Og alting så sådan set fint ud, lige indtil jeg trykkede på trykket.
2 af lamperne slukkede (alle 4 var tændt) og 2 forblev tændt. Jeg trykkede derefter igen, så tændte de to som først slukkede mens de to andre slukkede. 

Det er vist ikke helt meningen, og jeg er i tvivl om, hvor sådan et problem overhovedet kan opstå..

Anyway efter at have trykket nogle gange, så fik jeg alle fire lamper til at reagere samtidig.
Lige nu er jeg ved at lægge trykket om til et der virker (det første jeg prøvede hang fast). Så må vi se om jeg kan genskabe det samme igen. Men weird var det helt sikkert. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Fik lagt trykkene om og prøvede igen. 

Det er altså ikke helt stabilt.. Trykkede for at tænde og slukke nogle gange, og igen gik lamperne ud af sync, hvor 3 var tændt og 1 slukkede (og omvendt). Måtte have fat i Hue appen for at slukke der, så slukkede de alle, og bagefter kunne jeg tænde og slukke via IHC Captain igen. Dog uden problemer. 

Fade op/ned.. 
Der sker et eller andet her, som heller ikke er helt stabilt. Fade op virker sådan set okay, men det er som om at tiden man trykker "hænger". Det er specielt synligt hvis du står med Hue appen samtidig og følger fade op. Prøv så at skru helt op, og lige efter fade ned på trykket.. Følg med på Hue appen. Der vil du se faderen bevæger sig ned. Men når man slipper trykket, så bevæger faderen sig pludselig lidt op igen. Og det kan den faktisk gøre i et par sekunder efter. 

Link til kommentar
Del på andre sites

En ekstra detalje jeg ikke fik skrevet i går.. 
Virkelig fedt med det betjeningspanel i den nye IHC Captain. Men:

I mine test i går aftes, der var der ikke overensstemmelse mellem tændte HUE lamper og indikering i betjeningspanelet. Hue lamper tændt - Indikering viste slukkede. Jeg kunne slukke på knappen, men ikke tænde efterfølgende. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutter siden, Kandersen skrev:

En ekstra detalje jeg ikke fik skrevet i går.. 
Virkelig fedt med det betjeningspanel i den nye IHC Captain. Men:

I mine test i går aftes, der var der ikke overensstemmelse mellem tændte HUE lamper og indikering i betjeningspanelet. Hue lamper tændt - Indikering viste slukkede. Jeg kunne slukke på knappen, men ikke tænde efterfølgende. 

 

Den viser ikke Hue status ;-)

Den viser trykkets værdi. Du skal sætte styring til at kippe/skifte hvis du vil have den til at tænde/slukke. Det virker fint hos mig :-P

Forklaringen er at lige pt vises kun ihc status og ikke andre ting.

Du kan, alt efter typen af ihc input/output, skifte, sætte værdien etc. som så kan påvirke andre ting.

Ved ikke om det giver mening. De andre ting du skriver om skal jeg lige teste men er svært med kun en pære..

Jeg prøver at skrive et bedre svar senere

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Allan Nissen skrev:

I Sonos modulet, når jeg vælger Afspil favorit, får jeg ikke mulighed for at vælge en afspiller.

Derudover kan jeg ikke få Captain til at styre noget i IHC, og IHC kan ikke styre noget i Captain (Hw7.1 controller).

 

 

Sonos afspilning.PNG

Den nye controller er jeg ved at fixe support for. Det driller lidt.

Kan du vælge højtalere ved andre funktioner? Er det kun favorit der er i stykker? Måske den ikke kan finde nogle favoritter. Send evt en privat besked med et par screenshot af din Sonos afspiller og forklar dit setup.

Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, Kandersen skrev:

Fik lagt trykkene om og prøvede igen. 

Det er altså ikke helt stabilt.. Trykkede for at tænde og slukke nogle gange, og igen gik lamperne ud af sync, hvor 3 var tændt og 1 slukkede (og omvendt). Måtte have fat i Hue appen for at slukke der, så slukkede de alle, og bagefter kunne jeg tænde og slukke via IHC Captain igen. Dog uden problemer. 

Fade op/ned.. 
Der sker et eller andet her, som heller ikke er helt stabilt. Fade op virker sådan set okay, men det er som om at tiden man trykker "hænger". Det er specielt synligt hvis du står med Hue appen samtidig og følger fade op. Prøv så at skru helt op, og lige efter fade ned på trykket.. Følg med på Hue appen. Der vil du se faderen bevæger sig ned. Men når man slipper trykket, så bevæger faderen sig pludselig lidt op igen. Og det kan den faktisk gøre i et par sekunder efter. 

Gider du smide et par screenshot af reglerne i ihc captain. Bruger du scenarie eller gruppen/rum?

Jeg tester lige fade noget mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

47 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Den viser ikke Hue status ;-)

Den viser trykkets værdi. Du skal sætte styring til at kippe/skifte hvis du vil have den til at tænde/slukke. Det virker fint hos mig :-P

Forklaringen er at lige pt vises kun ihc status og ikke andre ting.

Jeg har sat det op 100% som i din anvisning. Eneste forskel er, at jeg bruger et rum med 4 lamper (samme rum). Og du har een lampe/pære med i dit eksempel. 

 

49 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

De andre ting du skriver om skal jeg lige teste men er svært med kun en pære..

Skal du have en pære (E27 fatning) med sammen med motionsensoren? :)
 

Link til kommentar
Del på andre sites

42 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Gider du smide et par screenshot af reglerne i ihc captain. Bruger du scenarie eller gruppen/rum?

Jeg tester lige fade noget mere.

Du kan godt få screenshot i aften når jeg kommer hjem.. Men det er sat op som skrevet herover 100% identisk med din beskrivelse. Eneste forskel er, at jeg valgte ´stuen´ under punktet Rum/Grupper, da min stue er oprettet som Rum i Hue opsætningen (i appen). I dette rum har jeg så 4 stk Hue lamper som alle tænder ens og på samme scenarie i Hue appen. 

Her i denne del af opsætningen har jeg valgt min stue under Rum/Grupper, hvor du i dit eksempel har valgt Pære:

hue-r2.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

1. Du kan IKKE få vist HUE enheder status i IHC Captain - den kan pt. KUN vise IHC status - altså ting som IHC Controlleren kan snakke med.

2. Jeg har lige teste dæmpning op og ned - det ser ud til at spille rigtig fint - der er altid lidt delay med phillips hue app'en med at vise status - det med den springer op igen kan jeg slet ikke genskabe - det virker meget mystisk.

3. Jeg prøver lige med en gruppe af styring - den burde sende en kommando til gruppen og bede dem alle tænde og slukke.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Den nye controller er jeg ved at fixe support for. Det driller lidt.

Kan du vælge højtalere ved andre funktioner? Er det kun favorit der er i stykker? Måske den ikke kan finde nogle favoritter. Send evt en privat besked med et par screenshot af din Sonos afspiller og forklar dit setup.

Det er kun Afspil favorit. De andre funktioner giver mulighed for at vælge en af mine afspillere i dropdown listen. Og der er masser af favoritter defineret i mit Sonos setup.

Har også lige prøvet at slette en favorit og tilføje den igen i Sonos, same thing.

Link til kommentar
Del på andre sites

58 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

1. Du kan IKKE få vist HUE enheder status i IHC Captain - den kan pt. KUN vise IHC status - altså ting som IHC Controlleren kan snakke med.

Nej, det fandt jeg så ud af på den hårde måde :D

59 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

2. Jeg har lige teste dæmpning op og ned - det ser ud til at spille rigtig fint - der er altid lidt delay med phillips hue app'en med at vise status - det med den springer op igen kan jeg slet ikke genskabe - det virker meget mystisk.
3. Jeg prøver lige med en gruppe af styring - den burde sende en kommando til gruppen og bede dem alle tænde og slukke.

2. Jeg synes også det ser vildt underligt ud. Som jeg skrev, så prøv at hold øje med faderen i Hue appen, samtidig med du trykker på IHC trykket. Een ting er at der er forsinkelse. Men at den ligefrem kan finde på at fade modsat når man har sluppet trykket, det er vildt underligt. 

3. Det ER mystisk. Og som sagt, så burde det slet ikke kunne lade sig gøre, hvis/når du aktivere gruppen/rummet i APIén. Så skal alle tilmeldte lamper jo reagere ens. Det er derfor jeg fatter nada af det.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Kandersen skrev:

Nej, det fandt jeg så ud af på den hårde måde :D

2. Jeg synes også det ser vildt underligt ud. Som jeg skrev, så prøv at hold øje med faderen i Hue appen, samtidig med du trykker på IHC trykket. Een ting er at der er forsinkelse. Men at den ligefrem kan finde på at fade modsat når man har sluppet trykket, det er vildt underligt. 

3. Det ER mystisk. Og som sagt, så burde det slet ikke kunne lade sig gøre, hvis/når du aktivere gruppen/rummet i APIén. Så skal alle tilmeldte lamper jo reagere ens. Det er derfor jeg fatter nada af det.

2. Det sker ikke hos mig

3. Er det tænd og sluk?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det primære problem er at den sluk/tænd for gruppen stuen tænder ikke alle - korrekt ? Det ser alt sammen rigtigt ud - hvis vi skal have fejlsøgt mere skal vi nok have en telefonisk/teknisk kontakt - jeg står desværre og er på vej på skiferie :)

Du har ikke kommet til at vælge nogle pære nede i listen nedenunder også - det burde ikke betyde noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Korrekt. Tænder jeg manuelt på IHC trykket, så er det ikke altid at alle lamper i gruppen (Rum) tænder. Nej jeg har ikke valgt nogle pærer eller andet længere nede, kun 'Stuen' i rubrikken Rum/grupper.

I princippet er det jo præcis det samme som IHC Captain 0.996 gjorde, hvor jeg bare sendte en action til gruppen/Rum i APIén direkte ved tryk på IHC trykket. Og det virkede klippe stabilt. 
Det virker også hvergang, hvis jeg bruger Hue Appén. 
Det er derfor jeg er noget forundret over, at det i det hele taget kan ske. Det burde ikke kunne lade sig gøre, medmindre du i den nye IHC ikke bruger gruppen (Rum). Men det tvivler jeg på, at du ikke gør, da du jo netop læser og lister Rum/Grupperne fra Hue Bridge.

Tiden går det nok med. Det virker jo i det store hele. Der er bare nogle små finurligheder, der skal pudses af :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok