Hop til indhold
  • 0

Wireless dimmer vil ikke...


Coralreef
 Share

Spørgsmål

Hejsa

Er i gang med at programmere min ny installation op, som er med Visual 3 controller og en del Ø80 dimmer udtag. Der er fint signal og det hele men det lever TOTAL deres eget liv !

Nogle gange kan man aktivere dem - andre gange ikke - andre gange hvor de reagere 5 sekunder senere !

De er alle programmeret op med 1.2.05 blokken og uden PIR, nat, skumring mm pt. Ren touch tryk !

 

Nogen gode bud ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Kandersen skrev:

Det nytter jo ikke at skifte funktionen to 2-tast styring, hvis man kun har en tast at gøre godt med?

Hvis jeg forstår din bekymring ret, så er den at du i dag styrer nogle af dine dimmer komponenter via den omtalte touch indgang - det vil sige én udgang på en funktionsblok, eller direkte fra et tryk. Det først nævnte var mit scenarie inden jeg udskiftede dimmer komponenten til følgende.

image.png.53cc0c099e49751f617c7aaf69eb46fb.png

Det kan du komme ud over ved at skyde eksempelvis 1.2.03.d ind i mellem - giver det mening?

image.png.1034885748e3812a749e84427fc0bc19.png

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Dette indlæg er svar til flere.

Hvis man har en HW7 controller med nyeste firmware, så vil de logiske dimmer produkter med touch ikke virker, og man får ikke lov til at uploade sit program. Har man en ældre controller eller firmware, så vil de logiske dimmer produkter med touch virke, også på de aller nyeste fysiske dimmer.

Der er ikke noget i vejen for at bruge logiske dimmer produkter uden touch, ligegyldigt hvor mange taster man har tilrådighed. Der skal jo alligevel en FB mellem det logisk tryk produkt og det logiske dimmer produkt. LK's anbefaling er at det logiske dimmer produkt linkes til FB'en via scenarier, ikke via touch eller 2 tast betjening. Som Ole har vist, så supporter FB 1.2.03.d både 1 og 2 tast betjening, og det er ligegyldigt om det logiske dimmer produkt er med eller uden touch. Derudover styre den det logiske dimmer produkt via scenarier.

Udfordringen ved at skifte sine logiske dimmer produkter ud, er at man først skal unlinke de gamle, og derefter linke de nye til sin fysiske dimmer. Når den sidder i 2M højde over et bord eller bag et skab er det ikke helt nemt.

Sidst men ikke mindst. Om man bruger logiske dimmer produkter med touch eller 2 tast betjening har absolut ingen indflydelse på kommunikationen mellem controlleren og dimmeren. Det eneste man bør sikre sig er at de wireless enheder som har kommunikations problemer er linket til sidst til FB's. Derved gennemføres ændringer på de andre wireless enheder, selvom den sidste fejler. Er den wireless enhed som fejler linket først, så vil man ofte opleve at de resterende wireless enheder heller ikke bliver ændret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for input fra mange - også via telefon. Ingen kender præcis årsagen til, hvorfor en wireless dimmer til tider bliver ustabil, men - baseret på jeres input - gætter jeg på følgende:

  1. Afvikling af scenarier sker serielt, og hvis der optræder et problem (fx kommunikation), så kan det - af ukendte årsager - stoppe wireless kodeafviklingen helt.
  2. Op- og nedregulering af lysstyrke via scenarier kan - i visse tilfælde - give et problem, og årsagen er ukendt. Dette trigger dermed punkt 1.

Jeg har i dag forelagt det for @Henning Pedersen, og samtidig spurgt om han ville lave en helt simpel funktionsblok, som ikke benytter scenarier til regulering af lys. Lyset reguleres i stedet via op og ned på produktet. Det har han venligt lavet, og jeg har installeret den hos mig, og den fungerer fint som tiltænkt. Et projekt med fb'en er vedlagt dette indlæg. Det er en helt simpel fb, som kun er beregnet til test. Jeg kan forstå på indlægget fra @Lars1 herover, at det ikke anbefales af LK, men jeg synes alligevel, at det kunne være interessant at se, om det løser nogle problemer med ustabilitet. Hvis ja, så er problemet indkredset lidt mere. 

@Henning Pedersen oplyste til mig, at han ikke har oplevet ustabilitet hos sine kunder, og han benytter primært sine egne sæt af blokke, som bl.a. er baseret på ovenstående princip.

Derfor: Hvis nogle af jer, som har problemer med stabilitet, vil afprøve vedlagte fra Henning, vil det være rigtig fint. Hvis det grundlæggende problem er kommunikation, så gør fb'en naturligvis ingen forskel.

Ser frem til feedback -:)

Test af Wireless.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@Ejvind. Selv hvis dit wireless problem forsvinder, så mener jeg ikke man kan bruge det som argument for at det er brugen af scenarier, som er årsagen til problemerne. Det at du lægger et nyt program op, kan være det som løser problemet.

Der er ingen tvivl om at afvikling af scenarier sker sekventielt, men det samme er tilfældet hvis du bruger 2 tast op/ned regulering. Hvis du f.eks. har en sluk alt som skal slukke 20 dimmer, og kommunikationen med dimmer 3 fejler, så vil dimmer 1 og 2 slukke, mens dimmer 3-20 vil være uændret. Resultatet er det samme hvad enten du laver sluk alt via scenarier, eller puls på sluk/reguler ned.

Det er sandsynligvis en timeout som er årsag til denne opførsel. Man kan godt sige at det er dårlig implementering af LK, men på den anden side, så vil man nok også være træt af hvis det tog 30 sek. at slukke 20 dimmer når man trykker på sluk alt. Da jeg lavede mine test for nogle uger siden, var resulatet lidt mudderet. Somme tider var der en forsinkelse når afvikling nåede til den dårlige dimmer, og andre gange fejledede det helt. Noget tyder derfor på at der er en max tid til afviklingen af hele eventet, noget man sikkert kan omgå ved at linke produkter i mindre grupper på flere scenarier, hvis man har mange wireless enheder med dårlig kommunikation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan lige tilføje at mine problemer sker på nyeste version 3 controller, under nyeste Visual software, med funktionsblok 1.2.05 og wireless dimmer produkt UDEN touch - jeg regulere det med 1 tast/tryk, men via scenarie, helt som LK beskriver det i guiden til blokken(1.2.05)...

Og det har været dette setup fra starten af.

Jeg er således tilbage ved det jeg oplever, at benyttes de dimmere med dårligst dækning, så kan det hele gå i låsning. MEN jeg har også oplevet det ved andre som har maksimal signal - så derfor ingen evidens fra min side af på problemet.

Hvornår kommer den fortråede 8 output tavledimmer :) !!!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, Coralreef skrev:

.
Hvornår kommer den fortråede 8 output tavledimmer :) !!!

 

Den dag jeg eller en anden får held af at dekode IHC protokollen :(

Det er 100% det første produkt jeg skal have i søen til den tid, jeg er uendelig træt af at det ikke virker. I mit tilfælde (med 20+ wireless dæmpere) er det som om at der på visse tidspunkter bare er ekstremt dårlig modtagelse på en enkelt eller 2 dimmere, den ene antenne fra controlleren er kun 3 meter fra et "cluster" af dimmere på loftet. Den dimmer der så er "dum" viser et meget lille signal, drejer jeg antennen 90 grader så er det lige nok til at signalet kommer "op" igen og det virker. Hvis ikke jeg gør noget så går der typisk et par timer, så virker alt som det skal. Så kan der gå 14 dage inden vi ser fænomenet igen, og så kan det være en anden dimmer der driller. 

Havde jeg blot vidst dette inden jeg smed 35.000,- efter skidtet og det samme beløb efter elektrikkeren der installerede det.....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, cgroen skrev:

 

Den dag jeg eller en anden får held af at dekode IHC protokollen :(

Det er 100% det første produkt jeg skal have i søen til den tid, jeg er uendelig træt af at det ikke virker. I mit tilfælde (med 20+ wireless dæmpere) er det som om at der på visse tidspunkter bare er ekstremt dårlig modtagelse på en enkelt eller 2 dimmere, den ene antenne fra controlleren er kun 3 meter fra et "cluster" af dimmere på loftet. Den dimmer der så er "dum" viser et meget lille signal, drejer jeg antennen 90 grader så er det lige nok til at signalet kommer "op" igen og det virker. Hvis ikke jeg gør noget så går der typisk et par timer, så virker alt som det skal. Så kan der gå 14 dage inden vi ser fænomenet igen, og så kan det være en anden dimmer der driller. 

Havde jeg blot vidst dette inden jeg smed 35.000,- efter skidtet og det samme beløb efter elektrikkeren der installerede det.....

De er på vej (tm) - LK :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 10/1/2019 at 08:24 , Coralreef skrev:

Jeg er således tilbage ved det jeg oplever, at benyttes de dimmere med dårligst dækning, så kan det hele gå i låsning. MEN jeg har også oplevet det ved andre som har maksimal signal - så derfor ingen evidens fra min side af på problemet.

Hvis det er en HW1 dimmer du har, kan du have kommunikations problemer selvom der er fuld signal styrke, hvis ikke du overholder minimums belastningen på det som er tilsluttet din wireless enhed.

På 10/1/2019 at 08:24 , Coralreef skrev:

Hvornår kommer den fortråede 8 output tavledimmer :) !!!

Dit gæt er ligeså godt som vores. LK har over de sidste par år flere gange sagt at de kommer om lidt. Indtil videre løgn og latin

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er en sprit ny 2018 installation, med version3 controller, V2 Ø80 dimmere osv.

 

Og mit punkt med tavle udgave er sådan set lidt lige gyldigt - det har jeg har købt, til de penge, skal ikke køre som det gør. Men man ender jo hvor jeg er endt nu, opgivende og accepterende. Snart kan alle i familien finde ud af at slukke automatsikringen, som dermed genstarter controller og installationen - det var bare ikke en del af planen !

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Enig - men det er da også kun af nød jeg har valgt denne dimmer model/lampeudtag, mange af dem sidder endda ved tavle - så havde der været et godt fortrådet DIN skinne produkt, så havde jeg valgt det !

Jeg har dog trukket ledninger til, at jeg vil kunne sadle om, når en dag den berømte 8 output dimmer modul kommer. Det kan også kun være billigere end alle disse Ø80 dimmere, som jeg vel har en 15-20stk af $$$$$$.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Coralreef skrev:

Og mit punkt med tavle udgave er sådan set lidt lige gyldigt - det har jeg har købt, til de penge, skal ikke køre som det gør. Men man ender jo hvor jeg er endt nu, opgivende og accepterende. Snart kan alle i familien finde ud af at slukke automatsikringen, som dermed genstarter controller og installationen - det var bare ikke en del af planen !

Det er også komplet uacceptabelt.
Desværre er det med det her noget vi ofte bliver bondefanget i, og konsekvenserne ved at beklage sig over det kan være ret uoverskuelige. (man piller jo ikke lige en installation ned, fordi der periodevis er problemer med den). Men det fritager immervæk ikke den der har opsat det fra ansvaret. Og det er den retning det skal gå, hvis man nogensinde skal få ændret det her. 
LK/Schneider gør tilsyneladende ikke ret meget af sig selv, (de har fået deres penge). Og deres loyale elektrikere hopper bare med på LK´s trip. Tilbage står en masse frustreret forbrugere med dyrt indkøbt investeringer, som til tider ikke virker.  
Forbrugerne kan ikke trænge igennem til LK/Schneider. Der er ikke rigtig nogen kommunikation den vej.
Elektrikerne har ikke rigtig lyst, (virker det på mig) måske fordi de føler sig tvunget til at bruge LK/Schneiders produkter. (Måske fordi de ikke kender andet).
Så den eneste måde det her kan ændres på, det er ved at forbrugerne klager til deres elektriker/dem der har lavet/opsat det, og vrider dem rundt indtil de vågner op, og føre det videre til producenten/LK/Schneider. Det er bare en rigtig kedelig affære at skulle igennem, for i værste fald kan det ende med, at installationen skal laves om/pilles ned. Og det er næppe et scenarie nogen ønsker, da alternativet ikke er bedre, (omend det virker). Så det er et valg mellem pest eller kolera, for forbrugerne. 
Lur mig om ikke LK/Schneider har gennemskuet dette for længe siden!

58 minutter siden, Lars1 skrev:

Wireless har altid været noget skrammel. Ikke kun hos LK. Prøv bare at se hvor meget sende styrken svinger på din tlf. bare du rykker dig 20 cm. Det gælder både wireless netværk og tlf. signal.

Men det ændre ikke på, at der er producenter der laver det, og sælgere der sælger det. Og i det her tilfælde, forbrugere der må leve med konsekvensen af dette.. 
Jeg gad at vide hvor mange forbrugere der har læst i betingelserne, inden de købte, at IHC wireless er noget skrammel? Hvor mange nybyg firmaer har informeret deres kunder om, at valget med IHC wireless er noget ustabilt skrammel, inden kunden acceptere og betaler den enorme regning. Hvor mange kunder har overhovedet haft valgmuligheden.. 
Det er pudsigt der kan sidde efterhånden enormt mange mennesker og konkludere, at IHC wireless er noget skrammel. Og alligevel sælges det stadigvæk.   

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
44 minutter siden, Coralreef skrev:

når en dag den berømte 8 output dimmer modul kommer

Ahh, der er vist større chance for at vinde den store gevinst i Lotto. Og når det sker, hvem gider så overhovedet bekymre sig om IHC :D

46 minutter siden, Coralreef skrev:

Det kan også kun være billigere end alle disse Ø80 dimmere, som jeg vel har en 15-20stk af $$$$$$.

Der skal nok være købere til dem. Spørgsmålet er bare hvad prisen bliver. Skulle der komme en ny tavledimmer, så er ø80 dimmerne næppe lige så attraktive som de er nu :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
45 minutter siden, Coralreef skrev:

Enig - men det er da også kun af nød jeg har valgt denne dimmer model/lampeudtag, mange af dem sidder endda ved tavle - så havde der været et godt fortrådet DIN skinne produkt, så havde jeg valgt det !

For nogle år siden holdte LK et gå hjem arrangement vedr. IHC. Et af møderne var på LK's daværende lokation i Københavns området. Af en eller anden grund var døren i auditoriet til kontrol rummet åbne, og man kunne der se el-tavlen for auditoriet. Under mødet spørger en af folkene fra LK hvorfor vi alle vil have dimmer siddende i tavlerne, fremfor i lampeudtag etc. En af deltagerne gør ham opmærksom på at han jo kan stille det spørgsmål til den elektriker som har lavet tavlen i kontrol rummet, for der sad 5-10 wireless dimmer i underlag ved siden af tavlen. :lol:

45 minutter siden, Coralreef skrev:

Jeg har dog trukket ledninger til, at jeg vil kunne sadle om, når en dag den berømte 8 output dimmer modul kommer. Det kan også kun være billigere end alle disse Ø80 dimmere, som jeg vel har en 15-20stk af $$$$$$.

Jeg vil fortsat stille spørgsmål ved om de overhovedet kommer. Derudover vil jeg blive meget overrasket hvis de bliver billigere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Kandersen skrev:

Det er også komplet uacceptabelt.
Desværre er det med det her noget vi ofte bliver bondefanget i, og konsekvenserne ved at beklage sig over det kan være ret uoverskuelige. (man piller jo ikke lige en installation ned, fordi der periodevis er problemer med den). Men det fritager immervæk ikke den der har opsat det fra ansvaret. Og det er den retning det skal gå, hvis man nogensinde skal få ændret det her. 
LK/Schneider gør tilsyneladende ikke ret meget af sig selv, (de har fået deres penge). Og deres loyale elektrikere hopper bare med på LK´s trip. Tilbage står en masse frustreret forbrugere med dyrt indkøbt investeringer, som til tider ikke virker.  
Forbrugerne kan ikke trænge igennem til LK/Schneider. Der er ikke rigtig nogen kommunikation den vej.
Elektrikerne har ikke rigtig lyst, (virker det på mig) måske fordi de føler sig tvunget til at bruge LK/Schneiders produkter. (Måske fordi de ikke kender andet).
Så den eneste måde det her kan ændres på, det er ved at forbrugerne klager til deres elektriker/dem der har lavet/opsat det, og vrider dem rundt indtil de vågner op, og føre det videre til producenten/LK/Schneider. Det er bare en rigtig kedelig affære at skulle igennem, for i værste fald kan det ende med, at installationen skal laves om/pilles ned. Og det er næppe et scenarie nogen ønsker, da alternativet ikke er bedre, (omend det virker). Så det er et valg mellem pest eller kolera, for forbrugerne. 
Lur mig om ikke LK/Schneider har gennemskuet dette for længe siden!

Men det ændre ikke på, at der er producenter der laver det, og sælgere der sælger det. Og i det her tilfælde, forbrugere der må leve med konsekvensen af dette.. 
Jeg gad at vide hvor mange forbrugere der har læst i betingelserne, inden de købte, at IHC wireless er noget skrammel? Hvor mange nybyg firmaer har informeret deres kunder om, at valget med IHC wireless er noget ustabilt skrammel, inden kunden acceptere og betaler den enorme regning. Hvor mange kunder har overhovedet haft valgmuligheden..

Meget kort. Den kloge nare den mindre kloge. LK er ikke være end alle andre producenter af el materiel eller producenter i det hele taget.

Hvis du spørger 10 personer hvordan de gerne vil have et produkt skal virke, vil du få 15 forskellige svar. Du og jeg har MANGE gange været i heftige diskutioner, fordi vi basalet set ønsker et produkt skal virke på 2 forskellige måder.

11 minutter siden, Kandersen skrev:

Det er pudsigt der kan sidde efterhånden enormt mange mennesker og konkludere, at IHC wireless er noget skrammel. Og alligevel sælges det stadigvæk.   

Som med alt andet wireless. Det gælder ikke kun LK Wireless

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Kandersen skrev:

Det er pudsigt der kan sidde efterhånden enormt mange mennesker og konkludere, at IHC wireless er noget skrammel. Og alligevel sælges det stadigvæk.

Forholder det sig ikke ofte sådan, at vi er bedre til at give til kende, hvis der er noget vi er mindre tilfredse med, end noget vi er godt tilfredse med - selv om jeg prøver at være opmærksom på det, er jeg i hvert fald selv indrettet sådan. Min pointe er at vi nok hører om flere negative oplevelser en gode, med baggrund i den antagelse.

Indrømmet, jeg kunne også ønske mig wireless forbedringer i relation til IHC, men stabiliteten er absolut på et niveau, hvor jeg ikke finder behov for at spekulere i alternativ.

/Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Lars1 skrev:

Meget kort. Den kloge nare den mindre kloge. LK er ikke være end alle andre producenter af el materiel eller producenter i det hele taget.

Hvis du spørger 10 personer hvordan de gerne vil have et produkt skal virke, vil du få 15 forskellige svar. Du og jeg har MANGE gange været i heftige diskutioner, fordi vi basalet set ønsker et produkt skal virke på 2 forskellige måder.

Det har intet med hverken klogere at gøre, eller at vi ønsker et produkt skal virke på flere måder. 
Her er er tale om et produkt som fejler. Dette kan der IKKE sættes tvivl ved. 

Jeg, som forbruger, forventer at når et produkt fejler, så går producenten igang med at udrede og rette fejlen. 
Kan fejlen IKKE rettes fordi der er tale om en konstruktions fejl, så forventer jeg at produktet trækkes tilbage fra markedet, indtil et evt erstatningsprodukt er produceret.

Hvor ser du LK/Schneider´s aktion i ovenstående?

20 minutter siden, Lars1 skrev:

Som med alt andet wireless. Det gælder ikke kun LK Wireless

Korrekt, men nu er det IHC vi snakker her, ergo LK/Schneider. 
Oven i det har du dilemmaet med, at her er der tale om et rimelig fatalt og omstændigt produkt. Når først et hus er bygget, så er det ikke nemt for nogen, at lige rive ud og pakke det i en kasse, for at levere det retur til forhandleren. Det er den del jeg mener, at LK/Schneider sandsynligvis har luret for længe siden. Men forbrugerne som lever med dette, de burde rive elektrikeren rundt og gerne seriøst i retten med store økonomiske krav, for det er kun elektrikerne der kan ændre situationen.  

9 minutter siden, Ole skrev:

Forholder det sig ikke ofte sådan, at vi er bedre til at give til kende, hvis der er noget vi er mindre tilfredse med, end noget vi er godt tilfredse med - selv om jeg prøver at være opmærksom på det, er jeg i hvert fald selv indrettet sådan. Min pointe er at vi nok hører om flere negative oplevelser en gode, med baggrund i den antagelse.

Jo, for når noget virker, så er alt jo som forventet. Dvs hvis man skal ytre sig om det, så skal man ytre sig om noget som alle andre allerede forventer. 
Det er derfor det omvendt er langt vigtigere at fortælle, når noget ikke er som forventet, uanset om det er positivt eller negativt.  
Fx.. Gider du læse stolpe og og stolpe ned (fra alle mulige mennesker) omkring et produkt, der virker som du forventer? Er det reelt interessant?
Jeg gider ikke. Så vil jeg meget hellere høre om et produkt, som jeg har fået nogle forkerte forventninger til. Fx et lortet produkt der ikke virker. Eller et produkt som virker bedre end hvad jeg havde forventet. 

13 minutter siden, Ole skrev:

Indrømmet, jeg kunne også ønske mig wireless forbedringer i relation til IHC, men stabiliteten er absolut på et niveau, hvor jeg ikke finder behov for at spekulere i alternativ.

Det er så det næste - Vi er mennesker, og vi er heldigvis forskellige, og kan derfor acceptere forskelligt.
Mht. IHC dimmer problemerne, så er de også meget forskellige. Nogle oplever dem oftere end andre. 
Men som udgangspunkt burde et problem, uanset hvor ofte/meget/lidt det genere, fjernes. Ellers er det jo ikke et problem. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Kandersen skrev:

Det har intet med hverken klogere at gøre, eller at vi ønsker et produkt skal virke på flere måder. 
Her er er tale om et produkt som fejler. Dette kan der IKKE sættes tvivl ved. 

Jeg, som forbruger, forventer at når et produkt fejler, så går producenten igang med at udrede og rette fejlen. 
Kan fejlen IKKE rettes fordi der er tale om en konstruktions fejl, så forventer jeg at produktet trækkes tilbage fra markedet, indtil et evt erstatningsprodukt er produceret.

Hvor ser du LK/Schneider´s aktion i ovenstående?

Korrekt, men nu er det IHC vi snakker her, ergo LK/Schneider. 
Oven i det har du dilemmaet med, at her er der tale om et rimelig fatalt og omstændigt produkt. Når først et hus er bygget, så er det ikke nemt for nogen, at lige rive ud og pakke det i en kasse, for at levere det retur til forhandleren. Det er den del jeg mener, at LK/Schneider sandsynligvis har luret for længe siden. Men forbrugerne som lever med dette, de burde rive elektrikeren rundt og gerne seriøst i retten med store økonomiske krav, for det er kun elektrikerne der kan ændre situationen.  

Jo, for når noget virker, så er alt jo som forventet. Dvs hvis man skal ytre sig om det, så skal man ytre sig om noget som alle andre allerede forventer. 
Det er derfor det omvendt er langt vigtigere at fortælle, når noget ikke er som forventet, uanset om det er positivt eller negativt.  
Fx.. Gider du læse stolpe og og stolpe ned (fra alle mulige mennesker) omkring et produkt, der virker som du forventer? Er det reelt interessant?
Jeg gider ikke. Så vil jeg meget hellere høre om et produkt, som jeg har fået nogle forkerte forventninger til. Fx et lortet produkt der ikke virker. Eller et produkt som virker bedre end hvad jeg havde forventet. 

Det er så det næste - Vi er mennesker, og vi er heldigvis forskellige, og kan derfor acceptere forskelligt.
Mht. IHC dimmer problemerne, så er de også meget forskellige. Nogle oplever dem oftere end andre. 
Men som udgangspunkt burde et problem, uanset hvor ofte/meget/lidt det genere, fjernes. Ellers er det jo ikke et problem.

Dit brokkeri over LK her i foraet er spild af tid for både dig og os. Hvis du vil brokke dig over LK, så gør det direkte til LK. Dette fora er for at vi kan hjælpe hinanden med at løse de problemer vi løber ind i med LK's IHC produkter. Ikke brokke os over de ikke virker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Lars1 skrev:

Dette fora er for at vi kan hjælpe hinanden med at løse de problemer vi løber ind i med LK's IHC produkter. Ikke brokke os over de ikke virker.

Sjovt nok nævner du det hvergang jeg spænder rebet om elektrikerne.  
Et råd til forbrugerne om, hvordan de kan/skal/bør forholde sig til problemerne, når nu forumet her  ikke kan løse netop dette problem. Det er også en hjælp. Det er bare ikke en hjælp du bryder dig om at høre, åbenbart!   

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Kandersen skrev:

Sjovt nok nævner du det hvergang jeg spænder rebet om elektrikerne.  
Et råd til forbrugerne om, hvordan de kan/skal/bør forholde sig til problemerne, når nu forumet her  ikke kan løse netop dette problem. Det er også en hjælp. Det er bare ikke en hjælp du bryder dig om at høre, åbenbart!   

??????????? Der er kæmpe forskel på at råde bruger om deres rettigheder, og klage muligheder, og dit gennerelle brok om at så er elektrikerne nogle uvidende fjolser, og hvorfor laver LK ikke deres SW på lige præcis den måde som du mener er den rigtige. etc.

Vi er mennesker. Mennesker er forskellige. Jeg har det fint med at du ikke mener det er nødvendig at uploade mellem du unlinker og linker et logisk produkt til et fysisk produkt. LK og jeg mener noget andet. Sådan er det, og vi bliver uvidende ikke tåber af den grund.

Det er ingen hemmelighed at jeg er dybt skuffet over den hastighed LK kommer med nye produkter og funktionalitet, samt at de ikke kan se samme potential i deres IHC produkt som jeg kan, men jeg forstår også at de er en del af en større international virksomhed, som har konkurerende produkter som bliver prioriteret højer, og det respekter jer. Det gør ikke LK til tåber i min verden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Lars1 skrev:

??????????? Der er kæmpe forskel på at råde bruger om deres rettigheder, og klage muligheder, og dit gennerelle brok om at så er elektrikerne nogle uvidende fjolser, og hvorfor laver LK ikke deres SW på lige præcis den måde som du mener er den rigtige. etc.

Hvad du mener er brok, er konstateringer for mig. 
Dernæst råder/vejleder jeg forbrugerne i, hvad jeg mener de kan/skal/bør gøre, for at afhjælpe deres IHC problem - fuldstændig som du siger forumet her er til at hjælpe folk med deres IHC problemer. 

7 minutter siden, Lars1 skrev:

Det gør ikke LK til tåber i min verden.

Det er ikke LK som er tåberne. De har en, for mig at se, mystisk forretnings strategi. Men tåber er de ikke. De er tilsyneladende bare ligeglade med slutbrugerne, og de problemer som de skaber for deres distributører/elektrikere. 
Tåberne er dem imellem LK/Schneider og forbrugerne. (Så kan du selv vælge hvor du vil lægge det ansvar). Forbrugerne kunne også være tåberne, men i og med mange af dem er bondefanget i en situation som gør det endnu mere uudholdelig for dem, end det er i forvejen er, så går de delvis fri. 

Var det en simpel forbrugsgenstand, så ville den i mange tilfælde have været returneret. Men det er det ikke. Konsekvensen er langt større, og derfor er det langt mere alvorligere, som desværre kræver noget mere opmærksomhed. (Hvilket du så mener er brokkeri). 
Det er fair nok du ikke bryder dig om det, (du er jo heller ikke ramt af det, hvis du ikke har wireless dimmere). Men jeg tror dem der har problemet i rimelig irriterende udstrækning (for dem), de er ret græsk katolsk med, hvad du mener. Det løser jo ikke deres problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Kandersen skrev:

Hvad du mener er brok, er konstateringer for mig. 
Dernæst råder/vejleder jeg forbrugerne i, hvad jeg mener de kan/skal/bør gøre, for at afhjælpe deres IHC problem - fuldstændig som du siger forumet her er til at hjælpe folk med deres IHC problemer. 

Det er ikke LK som er tåberne. De har en, for mig at se, mystisk forretnings strategi. Men tåber er de ikke. De er tilsyneladende bare ligeglade med slutbrugerne, og de problemer som de skaber for deres distributører/elektrikere. 
Tåberne er dem imellem LK/Schneider og forbrugerne. (Så kan du selv vælge hvor du vil lægge det ansvar). Forbrugerne kunne også være tåberne, men i og med mange af dem er bondefanget i en situation som gør det endnu mere uudholdelig for dem, end det er i forvejen er, så går de delvis fri. 

Var det en simpel forbrugsgenstand, så ville den i mange tilfælde have været returneret. Men det er det ikke. Konsekvensen er langt større, og derfor er det langt mere alvorligere, som desværre kræver noget mere opmærksomhed. (Hvilket du så mener er brokkeri). 
Det er fair nok du ikke bryder dig om det, (du er jo heller ikke ramt af det, hvis du ikke har wireless dimmere). Men jeg tror dem der har problemet i rimelig irriterende udstrækning (for dem), de er ret græsk katolsk med, hvad du mener. Det løser jo ikke deres problem.

Du har valgt mellem at klage din nød til LK, eller tilpasse dig det produkt du har købt. Jeg ved godt hvad jeg vælger.

Dit konstante brokkeri over at LK ikke gør som du vil gøre i deres situation er efterhånden temmeligt trættende læsning

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Dit konstante brokkeri over at LK ikke gør som du vil gøre i deres situation er efterhånden temmeligt trættende læsning

Mon ikke du skulle læse mine 5 sidste indlæg igen, og så finde ud af, hvor jeg brokker mig over LK/Schneider, inden du konstatere noget, som kan vise sig at være helt forkert. Forudsat at du vel at mærke kan forstå det der skrives. (Husk afstanden fra konstatering til dit såkaldt brokkeri). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Kandersen skrev:

Mon ikke du skulle læse mine 5 sidste indlæg igen, og så finde ud af, hvor jeg brokker mig over LK/Schneider, inden du konstatere noget, som kan vise sig at være helt forkert. Forudsat at du vel at mærke kan forstå det der skrives. (Husk afstanden fra konstatering til dit såkaldt brokkeri). 

Dine sidste 5 indlæg er primært ligegyldigt brok IMHO. De løser ikke noget problem for nogen bruger her, og der er ingen her som kan gøre hver til eller fra vedr. dit brok.

Bortset fra det, så er vi igen røget temmelig offtopic.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Bare lige til info, skulle der være andre derude, så bøvler jeg stadig med dette problem, her 2 år efter min nye installation blev færdig. Kendetegn er stadig:

  1. Sker kun for de wireless Ø80 udtag som er længst væk fra antennen/dårligst signal(men ingen i "rød" alle grøn/gul).
  2. Kan fremprovokeres ved at man trykker hyppigt tænd/sluk til udtaget, herefter låser det og vil ikke tænde/slukke/dæmpe.
  3. Når det så er låst, så kan man som regel efter noget tid trykke og få det til at virke igen(+15min). Ellers er det genstart af controller, til tider genupload af program.
  4. Andre gange virker det som om, at hvis 1 udtag er gået i lås - så gør de andre det også. Altså at alt kommunikation til de udtag med "dårligst signal" låser samlet.

Og så nok den største joker, jeg oplever det mest om vinteren, og kan bare ikke finde ud af om det skyldes noget støj, eller at vi bare selvsagt bruger lyset mere om vinteren. Vi har genveks med DC motorer og jordvarme som ikke er frekvensreguleret - begge dele køre året rundt.

Simpelthen til at blive vanvittig over...!

 

Er jeg alene med at opleve dette ??

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok