Hop til indhold

IKEA Trådfri


Rise Olsen
 Share

Recommended Posts

Hej Mikkel,

Super produkt du har strikket sammen Kører pt. v0.996 og ser frem til de udvidelser der er i nyeste version. 

Jeg tænkte, at et naturligt skridt videre, når du har fået Philips Hue til at virke, kan være at implementere IKEA Trådfri :-)

Jeg har fundet noget info, der måske kan være inspiration for dig :-) https://www.npmjs.com/package/node-tradfri

Jeg har ikke pt. selv IKEA trådfri, men påtænker at købe det, når der er en løsning til at styre det via installationen. 

/Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

27 minutter siden, Brian Hartung skrev:

Ikea Trådfri kan allerede styres via HUE, så det burde ikke være nødvendigt at lave en separat implementering til det. :-)

https://www.smarthomegeeks.co.uk/how-to/add-ikea-tradfri-philips-hue/

 

Men det kræver så, at man køber en Philips Hus Bridge også... For at opdatere pærerne i IKEA Trådfri kræves en IKEA Trådfri gateway. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
24 minutter siden, El-hansen.dk skrev:

Hej Mikkel

Hvordan går det med IKEA til IHC
Jeg er lige ved at sætte min controller op nu :-)
 

Henrik

Har fået hul men så gik der sjov og leg i den med noget Z-wave - btw. du kan godt styre det som HUE ser det hvis ud til ;)

Men det er ikke optimalt - jeg prøver at lave en seperat løsning

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
På 24/10/2018 at 19:17 , Mikkel Skovgaard skrev:

IKEA trådfri er pænt baglæns og svært at lave - jeg er stadig ved det men gik lidt sur i det pga. nogle afhægigheder det har.

Ok.. Det var også mere af nysgerrighed end nød. :-) Kører det igennem min HUE brigde og dine seneste opdateringer har gjort det så meget nemmere. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Brian Hartung skrev:

Ok.. Det var også mere af nysgerrighed end nød. :-) Kører det igennem min HUE brigde og dine seneste opdateringer har gjort det så meget nemmere. :)

Ja i know - jeg har snart lidt ferie / fri weekends så kommer der noget nyt - men det bliver lige efter hvad jeg syntes er sjovest. Lige pt. virker custom dashboard tingene i min test og api tingene er ved at være på plads

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ja i know - jeg har snart lidt ferie / fri weekends så kommer der noget nyt - men det bliver lige efter hvad jeg syntes er sjovest. Lige pt. virker custom dashboard tingene i min test og api tingene er ved at være på plads

Hvordan med den anden vej rundt? Hue og Trådfri motion sensor er noget billigere end IHC's PIR.
Kommer der mulighed for at kommunikerer den anden vej? Fra Hue Bridge til IHC?

Link til kommentar
Del på andre sites

27 minutter siden, Brian Hartung skrev:

Hvordan med den anden vej rundt? Hue og Trådfri motion sensor er noget billigere end IHC's PIR.
Kommer der mulighed for at kommunikerer den anden vej? Fra Hue Bridge til IHC?

Ja det er de omvendte API'er - og det er noget jeg roder med - samme med zwave

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ja det er de omvendte API'er - og det er noget jeg roder med - samme med zwave

Uha, jeg glæder mig rigtig meget til at du understøtter trådløs PIR. Hue. Ikea eller noget z-Wave. Så vil jeg udvide med PIR flere steder herhjemme ud over de PIR jeg har på inputs. Jeg magter ikke at trække flere kabler rundt snart :-)

Sig endelig til hvis du mangler hjælp til at teste det, så vil jeg købe ind og hænge op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok