Hop til indhold
  • 0

Eftermontering af PIR til badeværelse


Peter Høyer
 Share

Spørgsmål

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
4 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis du ikke anvender trykket til andet end tænd/sluk af lyset i badeværelset, kan det udskiftes med denne http://www1.lk.dk/servlet/katalog

Jeg går ud fra du hentyder til LK enten 90 eller 180 graders PIR til 24v i det velvoksne katalog.

Der er bare det, at jeg også styrer ventilatoren på en af de 4 knapper og jeg ville gerne kunne køre med konstant lys (kip), ventilator og PIR.
Jeg ved ikke så meget om IHC (endnu), men kan der være trukket flere ledere (eks. Link-10) til mit 4 slutte end der er brug for og kan jeg derigennem eks. udvide med endnu et modul over eller under mit tryk?
Hvad hvis det kun er Link-6?
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tillader mig lige et spørgsmål, når det drejer sig om pir og badeværelse.

Hvis man lader lyset på badeværelset styre af en pir, hvad gør man så når nogen eks bruger brusekabinen, så skal der vel en pir der. eller kan den "gå"gennem et forhæng.
Vi har jo nogen teenagere der tager lange bade.

Men så er det måske fint lyset slukker.... 

hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kommer helt an på hvor PIR er monteret og hvilken funktion.

Er PIR monteret inden for på badeværelse kan den benyttes til tænd hvis det er mørk, og/eller til "keep alive" og sluk. Den kan nok ikke se igennem bade/bruseforhæng, men dampene vil formentlig virke ligesågodt. Ellers må de stikke hovedet/armen ud hvis lyset slukker og skal tændes igen. 

Vi har Pir på toiletterne på arbejde og her er tiden ca 2 min så der skal man ind imellem vifte lidt med armene hvis man sidder for længe...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 13/1/2018 at 17:50 , Martin Abildgaard skrev:

Man kan også kombinere det, så standard er 2 minutter og så en override knap, der giver eks. 15 minutter, til de lange bade ;-)

En PIR styring med "override" pga bad eller lign, det synes jeg ikke giver mening. Jo, hvis man kun bader en sjældent gang imellem, så måske. Men det er nok de færreste mennesker som kun gør det. Hvis man alligevel næsten primært skal tænde/slukke manuelt på en knap, så kan man lige så godt gøre det altid. De PIR styringer vi har, det har konstant funktion. Men det er en konstant funktion som kun sjældent bruges. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok