Hop til indhold
  • 0

Udebelysning tænder ned det samme igen når der slukkes på tryk


AndersA
 Share

Spørgsmål

 

Hej,

Jeg er ny i dette forum og prøver at finde hjælp til styringen af min udebelysning.

Dette er mit spørgsmål:

Jeg har et IHC anlæg til udebelysning og nogle indendørs tryk.

På udebelysningen sidder der skumringsrelæ og bevægelsessensor, og mit problem er at alt virkede fint til i weekenden, men nu tænder lyset igen med det samme jeg slukker lyset, eller det timer ud.

Kan det være fordi batteriet i en eller flere af de trådløse tryk er ved at være flade, eller skal jeg til at kigge i programmet?

(jeg har ikke erfaring med programmering af IHC, men har siddet ved siden af når der er programmeret et par gange)

/Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Lavt batteriniveau resulterer normalt i manglende signal, og dermed manglende funktionalitet. Dvs. du kan hverken tænde eller slukke for lyset.

Når du skriver at lyset tænder igen, så tænker jeg at det slukker kortvarigt, for så at tænde igen. Hvis det er tilfældet, så er lyset styret af dit output modul, idet anlægget både kan tænde og slukke for lyset, hvilket er godt.

Der er dog "noget" der får dit lys til at tænde igen, om det er monteringsfejl, materialefejl, kabelfejl, eller programfejl er svært af afgøre herfra.

Hvis du ikke har ændret noget, eller pillet ved kabler eller andet el, så er det næppe programfejl, og dermed bør du overveje at kontakte en elektriker.

Du kan evt. prøve at genstarte controlleren, jeg tvivler dog på at det hjælper.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok