Hop til indhold
  • 0

Forbindelse til controller mistet


Ulrik Engemann Rasmussen
 Share

Spørgsmål

Hej 

Jeg har pludselig mistet forbindelses til IHC controlleren, da jeg ville lægge et nyt program op idag. Det virkede for 2 dage siden, men har prøvet 10 gange i løbet af dagen og det virker stadig ikke.

Har genstartet PC, Controller(strømafbrydelse), routere osv, og har ikke opdateret eller ændret noget siden for 2 dage siden hvor jeg lagde sidste program op og alt virkede fint.

Jeg får følgende meddelelse i Visual under "Controller" og "Kommunikationsindstillinger": "LK IHC Controller, men 192.168.1.80:443 svarer på ping"

Visual er version 2.7.349

Java er version 8 update 66

Serviceview og administrator kan jeg heller ikke oprette forbindelse med

Udklip.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har samme problem med windos 7 og Visual/firmware 2.7.x. Efter jeg har opdateret til Visual/firmware 2.8.x er problemet væk. Opdateringen krævede dog en gammel XP pc, da de gamle firmware loader uden versions tjek ikke kunne forbinde til controlleren under windos 7.

Jeg fandt aldrig ud af hvad problemet er med windos 7.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Ulrik Engemann Rasmussen skrev:

Hej 

Jeg har pludselig mistet forbindelses til IHC controlleren, da jeg ville lægge et nyt program op idag. Det virkede for 2 dage siden, men har prøvet 10 gange i løbet af dagen og det virker stadig ikke.

Har genstartet PC, Controller(strømafbrydelse), routere osv, og har ikke opdateret eller ændret noget siden for 2 dage siden hvor jeg lagde sidste program op og alt virkede fint.

Jeg får følgende meddelelse i Visual under "Controller" og "Kommunikationsindstillinger": "LK IHC Controller, men 192.168.1.80:443 svarer på ping"

Visual er version 2.7.349

Java er version 8 update 66

Serviceview og administrator kan jeg heller ikke oprette forbindelse med

Udklip.PNG

Har du noget 3. parts software der står og pinger controlleren konstant? IHC-Bridge f.eks.? Den er slem til at gøre netop det.

Kan du komme på via USB-kabel?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen

Kan man ikke svare under hver af jeres svar eller skal jeg blot svare alle i mit "eget svar-felt"?

Det er HW 6.1 med Viewer fra 2007 og firmware er 2.7.220.

Jeg kan heldigvis få forbindelse via USB-kabel, men jeg skal virkelig tage mig sammen for at koble op via USB. Det er meget nemmere at få fikset noget hvis man kan sidde i sofaen i stuen med en øl og programmere :-)

Men over Wifi virker det stadig ikke...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil prøve at opgrader den med seneste firmware fra HW 6.2. For at gøre det skal du have fat i en af de ældre firmware loader, som ligger her på boardet.

Jeg har selv en HW 6.1 af same årgang, og den blev opgraderet med seneste 2.8.x firmware for ca. en uge siden. Indtil videre ingen problemer og det løste mit problem med at få fat på controlleren over nettet. Jeg ved der er andre som også har opgradert en HW 6.1 controller med firmware til en HW 6.2 controller uden problemer.

Jeg har fornylig købt en USB for længer, så jeg kan når controlleren via USB fra min hjemme arbejdsplads. Det er en nød løsning når net forbindelse svigter eller der skal opdateres firmware, men stædigvæk nemmer en at skulle afmonter controlleren , eller balancer med en laptop i bryggerset. Forlængeren kostede 250 kr. incl. fragt fra AV-cables. De har også andre som er billigere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har jeg prøvet at forbinde over Wifi igen og her til morgen virkede det igen :-)

Da jeg rodede med systemet i aftes prøvede jeg at afbryde strømmen til controlleren samt genstartede via IHC Administrator programmet, så måske det bare var det der skulle til...

Tak for alle svar og ikke mindst responstiden på svarene!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har jeg prøvet at forbinde over Wifi igen og her til morgen virkede det igen :-)

Da jeg rodede med systemet i aftes prøvede jeg at afbryde strømmen til controlleren samt genstartede via IHC Administrator programmet, så måske det bare var det der skulle til...

Tak for alle svar og ikke mindst responstiden på svarene!

Du er ikke den første som har oplevet LK IHC's ustabilitet, eller at noget pludselig virker efter gentagende genstart.

 

45 minutter siden, Ulrik Engemann Rasmussen skrev:

Hej Lars1. Jf. "http://www.lk.dk/mit-lk/ihc-software" bør man ikke opgradere en HW 6.1 til mere end firmware 2.7.220 og bruge Visual 2.7.349.

Men hvis problemet gentager sig vil jeg overveje at opgradere firmwaren.

Det er korrekt, men den advarsel kom samtidig med at de droppede supporten af HW 6.1, og som du kan se here på boardet er der flere som har opgraderet uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 24/12/2017 at 00:38 , Lars1 skrev:

Jeg vil prøve at opgrader den med seneste firmware fra HW 6.2. For at gøre det skal du have fat i en af de ændre firmware loader, som ligger her på boardet.

Jeg har selv en HW 6.1 af same årgang, og den blev opgraderet med seneste 2.8.x firmware for ca. en uge siden. Indtil videre ingen problemer og det løste mit problem med at få fat på controlleren over nettet. Jeg ved der er andre som også har opgradert en HW 6.1 controller med firmware til en HW 6.2 controller uden problemer.

Jeg har fornylig købt en USB for længer, så jeg kan når controlleren via USB fra min hjemme arbejdsplads. Det er en nød løsning når net forbindelse svigter eller der skal opdateres firmware, men stædigvæk nemmer en at skulle afmonter controlleren , eller balancer med en laptop i bryggerset. Forlængeren kostede 250 kr. incl. fragt fra AV-cables. De har også andre som er billigere.

Hvad er det præcis for en firmware loader der kan smide ny firmware på en HW 6.1? Kan du huske hvor den er?
Jeg har en version 1.3.3 liggende, duer den?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
33 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hvad er det præcis for en firmware loader der kan smide ny firmware på en HW 6.1? Kan du huske hvor den er?
Jeg har en version 1.3.3 liggende, duer den?

Yes, firmwareloader 1.3.3 kan køre FW 2.8.4 på en Visual 2 HW 6.1 controller, så den kan bruges med IHCTablet igen, selvom den er opdateret med IOS11. ;)

Controlleren (6.1) genstarter oftere end med 2.7.199, men dog stadig meget bedre end med 2.7.220. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
47 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Yes, firmwareloader 1.3.3 kan køre FW 2.8.4 på en Visual 2 HW 6.1 controller, så den kan bruges med IHCTablet igen, selvom den er opdateret med IOS11. ;)

Controlleren (6.1) genstarter oftere end med 2.7.199, men dog stadig meget bedre end med 2.7.220. :)

Mange tak Torben 

Jeg er ved at blive slagtet på Facebook for den udtalelse :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hvad er det præcis for en firmware loader der kan smide ny firmware på en HW 6.1? Kan du huske hvor den er?
Jeg har en version 1.3.3 liggende, duer den?

Jeg brugte en firmware loader fra Visual 2.7.0. Mener det først var med den firmware loader der kom med den seneste Visual til HW 6.1 at de indførte version checket. Alle firmware loader før dette kan bruges.

Min HW 6.1 controller er ikke genstartet siden jeg lagde firmware 2.8.6 i den. Kørte tidligere med 2.7.199 hvor den kørte i flere mdr. uden genstart.

Er ikke på facebook, så af ren nysgerighed. Hvad er det for en udtalelse du lagde på facebook og hvem prøver at slagte dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎28‎-‎12‎-‎2017 at 22:00 , Lars1 skrev:

Jeg brugte en firmware loader fra Visual 2.7.0. Mener det først var med den firmware loader der kom med den seneste Visual til HW 6.1 at de indførte version checket. Alle firmware loader før dette kan bruges.

Min HW 6.1 controller er ikke genstartet siden jeg lagde firmware 2.8.6 i den. Kørte tidligere med 2.7.199 hvor den kørte i flere mdr. uden genstart.

Er ikke på facebook, så af ren nysgerighed. Hvad er det for en udtalelse du lagde på facebook og hvem prøver at slagte dig?

Der er en IHC hjælpegruppe på Facebook, elektrikere imellem.

Der var en der var fortvivlet over at hans iPhone ikke kunne kommunikere med hans 6.1 controller mere, så jeg anbefalede, på baggrund af jeres erfaringer med netop Ninja Tricket at lave den manøvre, men der var "modsat rette kræfter" der mente at jeg bare var "for klog" at høre på :D
Men trådstarter fik netop løst problemet, og blev glad for at kunne bruge hans App igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok