Hop til indhold
  • 0

Ønsker til version 2.2


cis2131
 Share

Spørgsmål

Her kan man komme med ønsker til hvad der skal være med i næste version af IHC-Bridge.

Feks. har jeg fået forespørgelser på:

  • Intergation til flere TV mærker
  • Support for uni dimmere.
  • Mulighed for backup af indstillinger.
  • Integration til Linkplay baserede Multiroom højtalere.
  • Bedre support for trådløse lysdæmpere.
  • Mulighed for at sende WOL pakker.
  • Indstilling af setpunkter for IHC temperatur.
  • Support for http kald til 3. parts produkter.
  • Support for funktionsblokke.
  • Mulighed for at stoppe og starte IHC servicen fra web.

Kom endelig med jeres ideer / Ønsker, så ser jeg på hvad der kan lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
1 minute ago, Bjarne Sørensen said:

Push besked ved low battery i wireless enheder. 

Integration med unifi cams. 

Dash board. 

Hej Bjarne

Tak for tilbagemelding.

For at kunne sende den push besked, så skal jeg have adgang til IHC logfilen.. Det har jeg endnu ikke fået kikket på hvordan man gør. (Hvis der er nogle som hat indsigt i hvordan den hentes, så sig endelig til).

Kan du uddybe hvad der skulle være på det dashboard (udover hvad jeg har på status siden).

Vedr. Unifi kameraer, så burde det være muligt at lave noget, men kan det måle sig med deres egen app?.. Hvordan havde du forestillet dig det skulle integreres?.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, cis2131 skrev:

Hej Bjarne

Tak for tilbagemelding.

For at kunne sende den push besked, så skal jeg have adgang til IHC logfilen.. Det har jeg endnu ikke fået kikket på hvordan man gør. (Hvis der er nogle som hat indsigt i hvordan den hentes, så sig endelig til).

Kan du uddybe hvad der skulle være på det dashboard (udover hvad jeg har på status siden).

Vedr. Unifi kameraer, så burde det være muligt at lave noget, men kan det måle sig med deres egen app?.. Hvordan havde du forestillet dig det skulle integreres?.

Claus

Vedr dashboard måske noget álá Visility hvor alt husstyring er samlet i et. Sonos, varmestyring, videoovervågning osv. 

Ellers har jeg ikke gjort mig specielle tanker omkring det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎14‎-‎01‎-‎2018 at 22:23 , cis2131 skrev:

Det kan jeg godt styre, kan bare ikke gennemskue hvordan det skal laves i homekit, den er jo lidt begrænset til knapper og slidere).

Claus

Det er ikke nødvendigt med tilføjelse til Homekit. Problemet opstår hvis højtalerne har været grupperet anderledes end der er lavet opsætning til i IHC-Bridge, så kan de ikke startes fra IHC tryk / IHC blok før de er grupperet rigtigt igen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 hours ago, DR6 said:

mulighed for 2 controller på samme IHC Bridge styring.

Jeg tror ikke dette vil være så svært at lave, dog antager jeg at det er meget store installationer og man derfor godt kunne forestille sig at det rammer 100 enheders grænsen for 1 udstyr i homekit, så det skal nok laves support for at dele Kanaler over i flere. 

Er der andre som kan se anvendelse for flere controllere?, og skal det kunne andet en nu ? (Feks binde ind og udgange sammen på tværs).

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, cis2131 skrev:

Er der andre som kan se anvendelse for flere controllere?, og skal det kunne andet en nu ? (Feks binde ind og udgange sammen på tværs).

Det giver vel reelt ingen mening at have få muligheden for 2 eller flere controllere, og ikke kunne binde dem på tværs? Altså bortset fra hvis det er 2 controllere som ikke er på samme installation/lokation, og derfor ingen behov har for at kunne binde dem sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutes ago, Kandersen said:

Det giver vel reelt ingen mening at have få muligheden for 2 eller flere controllere, og ikke kunne binde dem på tværs? Altså bortset fra hvis det er 2 controllere som ikke er på samme installation/lokation, og derfor ingen behov har for at kunne binde dem sammen.

Det åbenlyse, ar jo bare at tage ind og udgange fra flere controllere, og putte dem i homekit. Så her får man automatisk muligheden for at lave nogle Automationer.
Spørgsmålet gik mere på om der var andre funktioner som man kunne få brug for, ja og også om det var controllere i samme hus, eller ej.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, cis2131 skrev:

Det åbenlyse, ar jo bare at tage ind og udgange fra flere controllere, og putte dem i homekit. Så her får man automatisk muligheden for at lave nogle Automationer.
Spørgsmålet gik mere på om der var andre funktioner som man kunne få brug for, ja og også om det var controllere i samme hus, eller ej.

Claus

Det jeg tænkte på var så jeg kunne styre F.eks. sonos fra begge controllere via en afbryder, eller noget i den stil. og ja det er i samme hus.

Nu har jeg først lige fået installeret bridge så ved ikke helt hvad der er muligheder for kommunikation over til den anden controller når ikke kan komme på.

hver controller tager hver deres halvdel af huset med Lys og varme styring.

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 hours ago, Lyngby said:

Hejsa,

Lige et par forslag/ønsker

Jeg har købt en elgato eve weather, den integrere med apple homekit, det kunne være smart, hvis man kunne tilføje andre apple homekit enheder til IHC-bridge.

Integration af netværkskameraer , så man fx. kunne bruge dem til tilstedeværelse mv.

 

Michael

Du kan integrere kameraer via scener i version 2.10, men ikke i homekit endnu.

Hvis dit kamera understøtter scripts, så kan tilstedeværelses funktionen i homekit aktiveres via http kald. Sig til hvis du har brug for at vide hvordan.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎16‎-‎02‎-‎2018 at 13:37 , DR6 skrev:

Det jeg tænkte på var så jeg kunne styre F.eks. sonos fra begge controllere via en afbryder, eller noget i den stil. og ja det er i samme hus.

Nu har jeg først lige fået installeret bridge så ved ikke helt hvad der er muligheder for kommunikation over til den anden controller når ikke kan komme på.

hver controller tager hver deres halvdel af huset med Lys og varme styring.

Peter

 

Jeg har samme setup 1 controller til st. etage og 1 controller til kælder

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mulighed for selv at kunne ligge plugins på homebridge, Tænker lidt at der allerede er lavet plugins til feks. Jablotron alarm, Ubiquiti Kamrera, Bose Soundtouch, SamsungTV osv. osv. som feks. er nogen jeg bruger på en anden homebridge, men det kunne være fedt med kun en installation.

Mulighed for at kunne køre det i Docker, tænker på folk der allerede har en NAS som feks. Synology så skulle man ikke have en boks mere.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok