Hop til indhold
  • 0

Indput modul for SO udgang ?


FRBI
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har monteret en kW måler til at måle forbrug på et varmelegeme.

Den har SO udgang med 1000 pulser / kW

Jeg kan ikke rigtigt på viewerèn til at vise samme resultat som selve måleren og det er forbundet korrekt.

Men jeg kom til at tænke på om det har betydning hvilket 24V indput modul jeg bruger ? om det skal være 24V eller 24V/3

På forhånd tak

Frank Birch

FB Timetæller.jpg

kW måler.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars.

De to ledninger fra SO udgangen sidder rigtigt for jeg kan se i service view at signalet går ind, og skifter til on når der er puls. Led pæren på kW måleren blinker hurtigere end signalet der kommer ind i IHC, og samlet kW på modulet forøges også hurtigere end i viewer delen som jeg har sat op med en blok, faktisk lavet af dig som jeg bruger til mine solpaneler også, og her virker det fint, både med dag, uge måned og totalt. Så den nye måler er sat op på samme måde men det er som om at det ikke er alle impulserne der blive opfanget ??

mvh

Frank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, FRBI skrev:

Hej Bjarne.

den er lige netop fra Biltema :) 

de andre jeg har er Carlo gavassi em10,

så du mener det er den der giver problemet ? Fejl i den jeg har eller bare generelt dem fra Biltema ?

Den er noget lor*

Jeg bruger den til min afkorter nu istedet for, hvor pulsudgangen trigger en timer der starter støvsugeren. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
45 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Kunne være interesant at få koblet et oscilloscop på S0 udgangen fra Biltema måleren, for at se om den opfører sig normalt og efter spec. mht puls/pause. Noget kunne tyde på tiden er for kort på enten puls eller pause, siden IHC "misser" pulserne.

Jeg er ved at skal have skaffet mig et scope, helst bærbart for jeg har noget bøvl med en gulvfølerer der ikke er sjov at skulle skifte, så måler jeg gerne og smider et billede. 

Men jeg mener at have læst at dens timinger lå udenfor det ihc'en godtager. 

De 5x Carlo Gavassi jeg har måler også klippestabilt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok