Hop til indhold
  • 0

Blink med lys ved alarmtilslutning


FRBI
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har en blok hvor mit loftlys i Carporten blinker 3 gange ved alarmtilslutning, så man kan se at den bliver tilsluttet. Om dagen virker det fint for lyset er ikke tændt, og blinker 3 gange med off status når færdig. Men når det er mørkt så vil magnetkontakt sættet i bryggers døren tænde lyset i carporten når man går ud og ved alarmtilslutning med 3 blink så forbliver status on.

Jeg har prøvet at ændre til 7 blink i stedet for 6 men kan ikke rigtigt få det til at virke !!

Håber der er en der lige vil hjælpe med dette issue.

Programmerne er navngivet "alarm tilkobling blink med lys i Carport" og "tæller for blink af lys i Carport ved Alarmtilslutning"

Mvh

Frank Birch

(Blok for Udendørs).ifb

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På ‎27‎-‎11‎-‎2017 at 17:23 , Lars Jacobsen skrev:

Du skal bare have endnu en indgang og logik betingels med ind over (skumring/mørkt eller "tændt  i forvejen" hvor der så sluttes med en OFF ikke kip.)

Hej Lars.

Jeg har siddet og kigget på dit svar men er lidt i tvivl om hvordan dette skal gøres !

Er det den blok " alarm tilslutning med blink i Carport " jeg skal lave en mere af ? eller skal der ikke en blok til men kun en indgang mere ?

Var det muligt at jeg kunne få dig til at vise det på selve blokken som er vedhæftet ?

Det ville hjælpe mig meget :)

Mvh Frank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Frank

OK fik kikket lidt nærmere på din FB og den indeholder jo en hel del. 

Gå ikke ud fra det i nogen situationer skal forblive tændt ud fra din beskrivelse af problemet og så er det hurtige fix er jo bare altid at slukke lyset efter sidste blink.

 

image.thumb.png.c3a0fd0dd5bc62cd030c20e8c226107d.png

 

Skal der mere logik ind over såsom om lyset er tændt af Magnet/dør kontakt og Skumring er aktiv og derfor har tændt lyset og det skal forblive tændt indtil PIR i Garage siger i er væk, så bliver det lidt mere kringlet, men kan naturligvis lade sig gøre.

FRBI 30-11-2017.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Hej Frank

OK fik kikket lidt nærmere på din FB og den indeholder jo en hel del. 

Gå ikke ud fra det i nogen situationer skal forblive tændt ud fra din beskrivelse af problemet og så er det hurtige fix er jo bare altid at slukke lyset efter sidste blink.

 

image.thumb.png.c3a0fd0dd5bc62cd030c20e8c226107d.png

 

Skal der mere logik ind over såsom om lyset er tændt af Magnet/dør kontakt og Skumring er aktiv og derfor har tændt lyset og det skal forblive tændt indtil PIR i Garage siger i er væk, så bliver det lidt mere kringlet, men kan naturligvis lade sig gøre.

FRBI 30-11-2017.vis

Hej Lars.

Jeg kan godt se nu at det bare var at tilføje "udgang for spots i Carport = off" men kunne ikke lige selv komme på at det var nok.

Det virker nu som det skal. Problemet var at når vi åbnede døren gik lyset ON, og med 3 blink så forblev det on til vi kom hjem igen, lidt træls.

Senariet nu er at lyset tænder når vi åbner døren, alarm tilslut og de 3 blink og lamper OFF. Dog tænder lyset igen på PIR når vi går ud af indkørslen, men det slukker så igen efter 5 min så det er meget fint. Man kan jo også gøre blokkene for kompliceret :)

Men mange tak for din hjælp.

Mvh

Frank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok