Hop til indhold
  • 0

Kombirelæ altid tændt


anders912
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 27/11/2017 at 09:37 , anders912 skrev:

Jeg har et kombirelæ der ikke slukker på tændledningen, selvom jeg kan høre at relæet klikker. Det er pt. unlinket , men selv med manuel tryk på 1 / 2, er udgangen altid tændt. Wireless delen ser ud til at virke fint.

Hvad kan jeg gøre (udover at købe et nyt :-) ) ?

Venlig hilsen Anders

 

Prøv lige at tage tændledningen fra, er der stadig lys må strømmen komme fra et andet sted.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
54 minutter siden, anders912 skrev:

Det er afmonteret, så som test har jeg monteret en ledning med stikprop. Jeg bruger en polsøger til at konstatere at der altid er spænding på.

Uha, en polsøger er altså ikke særlig sikker. Den lyser bare du stikker den ned i en kartoffel.

Ligger der en fase i kables ved siden af tændledningen vil den også lyse på tændledningen selvom den ar afbrudt. Sæt en 60W glødepære på, og brug en 2-polet målepind/multimeter, så finder du hurtigt fejlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 28/11/2017 at 15:04 , Bjarne Sørensen skrev:

Uha, en polsøger er altså ikke særlig sikker. Den lyser bare du stikker den ned i en kartoffel.

Ligger der en fase i kables ved siden af tændledningen vil den også lyse på tændledningen selvom den ar afbrudt. Sæt en 60W glødepære på, og brug en 2-polet målepind/multimeter, så finder du hurtigt fejlen.

Jeg tror du misforstår mig. Prøv at se flg. lille videoklip af problemet:

http://codetech.dk/kombirelae.mp4

Problemet: relæet er altid tændt, og kan ikke slukke (kombirelæet er "nulstillet" inden videoen er optaget)

Venlig hilsen Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Aha, hvis du kan høre relæet klikke og der ikke sker noget lyder det til at kontaktsætte er svejst sammen. Dog er der vist noget med at der sidder en zenerdione parallelt over kontaktsættet og det vil kunne holde liv i lyskilden hvis det er en LED.

Har det haft virket og så er det pludselig blevet defekt? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok