Hop til indhold
  • 0

OpenHAB2 taler med IHC for begyndere...


Dan Nielsen_30707077
 Share

Spørgsmål

Min udfordring er at mine Uni 250 IHC dimmer ikke kan styre LED GU10 spots. Derfor ønsker jeg at købe en z-wave dimmer, der kan styre det (Fibaro 2 eller Aeotech Nanno dimmer). Jeg er kommet så langt at OpenHAB2 kører på min Synology server. Jeg har installeret IHC binding, men har lidt svært ved det derfra. Jeg har lavet en IHC.ITEMS fil i SmartHome/conf/OpenHAB2/Items:

Switch Køkken_lys_overbord  "Lys over køkkenbord" <switch> (IHC,køkken,Lights)   [ "Lighting" ]  { ihc="0x2113115 " }

Jeg er i tvivl om det er korrekt?

 

I Visual har jeg fået følgende data:

Lampeudtag over køkkenbord:
Datalinie 4.01    
Ressource id:2113115 (23E5Bh)

 

T10 Sråvæg køkken:
Tryk (midt højre)
Ressource id:16939793 (127B11h)
 

Jeg tænker at lave en test (for at bevise jeg kan få OpenHAB2 til at tale med IHC) hvor OpenHAB2 styre (kun off/on) lyset over mit køkkenbord (IHC dimmer) ved at jeg trykker på IHC tryk på væggen. Burde vel være ret simpelt, men forstår det ikke :( Nogen der kan hjælpe hvad jeg skal gøre step by step? Hvis der er andre muligheder som er lettere er det fint for mig, det er ikke et "must" at det er OpenHAB2, men kan ikke se der er andre systemer der kan "talte" med IHC (eks. HomeSeer ser mere brugervenligt ud, men kan ikke tale med IHC)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
30 minutes ago, Dan Nielsen_30707077 said:

Min udfordring er at mine Uni 250 IHC dimmer ikke kan styre LED GU10 spots. Derfor ønsker jeg at købe en z-wave dimmer, der kan styre det (Fibaro 2 eller Aeotech Nanno dimmer). Jeg er kommet så langt at OpenHAB2 kører på min Synology server. Jeg har installeret IHC binding, men har lidt svært ved det derfra. Jeg har lavet en IHC.ITEMS fil i SmartHome/conf/OpenHAB2/Items:

Switch Køkken_lys_overbord  "Lys over køkkenbord" <switch> (IHC,køkken,Lights)   [ "Lighting" ]  { ihc="0x2113115 " }

Jeg er i tvivl om det er korrekt?

 

I Visual har jeg fået følgende data:

Lampeudtag over køkkenbord:
Datalinie 4.01    
Ressource id:2113115 (23E5Bh)

 

T10 Sråvæg køkken:
Tryk (midt højre)
Ressource id:16939793 (127B11h)
 

Jeg tænker at lave en test (for at bevise jeg kan få OpenHAB2 til at tale med IHC) hvor OpenHAB2 styre (kun off/on) lyset over mit køkkenbord (IHC dimmer) ved at jeg trykker på IHC tryk på væggen. Burde vel være ret simpelt, men forstår det ikke :( Nogen der kan hjælpe hvad jeg skal gøre step by step? Hvis der er andre muligheder som er lettere er det fint for mig, det er ikke et "must" at det er OpenHAB2, men kan ikke se der er andre systemer der kan "talte" med IHC (eks. HomeSeer ser mere brugervenligt ud, men kan ikke tale med IHC)

Har du kikket på IHC-Bridge ?.

Er ikke helt sikker på om den kan helt det du vil, men den integrerer med IHC.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svaret... Får bare røde knopper af Apple. Jeg vil jo netop gerne væk fra IHC fordi det er et lukket system så at kaste sig i hænderne på Apple virker ikke til at være vejen... Jeg forstår ikke hvad man så kan bruge IHC binding I OpenHAB2?Troede man kunne benytte IHC via OpenHAB2...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Dan Nielsen_30707077 skrev:

Tak for svaret... Får bare røde knopper af Apple. Jeg vil jo netop gerne væk fra IHC fordi det er et lukket system så at kaste sig i hænderne på Apple virker ikke til at være vejen... Jeg forstår ikke hvad man så kan bruge IHC binding I OpenHAB2?Troede man kunne benytte IHC via OpenHAB2...

Kan du også, og ganske snedigt endda. 
Se min anden besvarelse i din anden tråd. Tag det evt op i et mere egnet område. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Dan

Undskyld det sene svar. Har du fundet en løsning på dit spørgsmål? Ellers har jeg et froslag her:

Switch Køkken_lys_overbord  "Lys over køkkenbord" <light> (IHC,køkken,Lights)   [ "Lighting" ]  {ihc="<0x23E5B,>[ON:0x127B11:100],>[OFF:0x127B11:100]"}

Den vil læse tilstanden fra 0x23E5B. Og ON og OFF laves med en 100 ms klik på 0x127B11

Jeg bruger selv resurse IDs fra funktionsblokken i Visual. På den måde kommer tilstanden ikke ud af trit med lyset. Så du skal måske finde andre resurse IDs for at få det til at køre optimalt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok