Hop til indhold
  • 0

TermIHC og virtuelt skumringsrelæ


Peter Ingsø Laursen
 Share

Spørgsmål

Jeg har fået forbindelse til den gamle TermIHC-controller takket været grundig læsning her på sitet. Tak for gode posts :-)

Med DosBox på min win10 fungerer det fint. Dog kan jeg ikke tage backup af en eller anden grund...

Men mit spørgsmål her drejer sig om tilslutning af skumringsrelæ. Jeg har læst flere indlæg om virtuelt skumringsrelæ, og det lyder egt smartere end et rigtigt et af slagsen. Bør jeg ikke kunne få det til at fungere med den helt gamle TermIHC-controller?

relæ: https://www.yousave.dk/shop/astro-koblingsur-3323140000-4953p.html?gclid=CjwKCAiAxuTQBRBmEiwAAkFF1qI7YpIz377PjjkSA90sgrMlag7mcQmxEjhk_-y6VgfLYUSjJ1iG7hoCWKEQAvD_BwE

mvh Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På ‎25‎-‎11‎-‎2017 at 23:55 , Søren Fredslund Clausen skrev:

Det er jo reelt bare en indgang, så det fungerer selvfølgelig også i termihc :-) Det skal jo bare programmeres - så det du gerne vil tænde følger indgangen fra astro uret. 

Nu har jeg købt mig et Astro ur. Tillad mig et måske dumt spørgsmål.... Urets udgang er vel en relæudgang, så jeg ikke futter det hele af? :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Ifølge den glimrende vejledning der ligger i kassen har den to potentialfrie relæudgange, c1 og c2.

Tak for dit svar. Det skinner igennem, at jeg ikke er elektriker :-) Det gjorde mig usikker, når vejledningen angiver max belastninger på 2600W. Et relæ kan vel være "ligeglad".
(Og ja, jeg beder en elektriker montere uret, nu hvor jeg ved, jeg har købt det rigtige)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
42 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Man kan sagtens blive usikker på det man læser, også elektrikeren. En max belastning på 2600W er faktisk, næsten, alt det du må belaste én sikring i en normal lys installation med. Et relæ er på ingen måde "ligeglad" med belastningen, de er alle lavet til en specifik belastning.

Ok :-) Men i dette setup bliver det IHC'ens relæ, der kobler spændingen ind til lyset. Astroen sender blot styresignal. Og så fik jeg vist blandet tingene sammen - men det er selvfølgelig klart, at hvis Astroens relæ kobler spændingen ind, betyder belastningen noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok