Hop til indhold
  • 0

IHC Net eller ?


Henning Pedersen
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg hjælper normalt kun el-installatører med alt arbejde vedr. IHC til installationer, men har fået en forespørgsel på IHC Basic/Net kontra et "gammeldags" krydsfelt til hhv. data og TV. Hvad er jeres erfaringer og hvad ville I vælge?

Taget i betragtning af, at der tilsyneladende ikke er meget udvikling i IHC net, så mener jeg kun der er een vej, hvis du med 'gammeldags'' mener almindeligt netværk. Og så med mindst Cat6 installation.
Til TV er det lidt værre, da jeg ikke er bekendt med nogle gode løsninger. Men spørgsmålet er også om der behøver at komme det, for flere er begyndt at fravælge TV antenne (coax baseret) fordi der streames mere via netværk. Jeg må dog erkende, at indtil videre vil jeg ikke anbefale at man dropper coax TV. Men hvis man fravælger coax, så bør man trække tilsvarene flere Cat6/7 (FTP) kabler til samtlige rum. Alle kabler bør trækkes i stjerne installation og afsluttes i et decideret patchpanel evt i et teknikrum. 

Nogle vil mene at trådet netværk også er passé efterhånden og vælger en trådløs løsning. Den kan jeg slet ikke følge. Med det stigende behov der er for streaming, og ikke mindst den efterhånden rimelig voldsomt øget kvalitet på streaming, så vil det lægge voldsomt press på de almindelige consumer trådløse netværksprodukter. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg hjælper normalt kun el-installatører med alt arbejde vedr. IHC til installationer, men har fået en forespørgsel på IHC Basic/Net kontra et "gammeldags" krydsfelt til hhv. data og TV. Hvad er jeres erfaringer og hvad ville I vælge?

IHC Net Basic vil jeg aldrig installer idag, og den fulde IHC net installation fåes ikke længere desværre. I steddet for et 19" rack, som rager +50CM ud i rummet, vil jeg gå efter en væg patch box med f.eks. 12 eller 24 drops, og monter en hylde under den hvor man kan placer switche og router etc.

CAT5e understøtter gigabit ethernet og telefoni. Hvis man ønsker køre TV i kablerne skal man op i kabler og stik, som er godkendt til 700MHz, og man skal have fat i en converter, som konverter TV signalet fra et 75 ohm signal til et 100Ohm signal. Man kan bruge en IHC net basis box til dette formål, hvor man monter korte PDS kabler i den. Disse kabler patcher man så op til sin patch box i de drops hvor man ønsker TV signal. Det er en dyr løsning, men det er den eneste løsning jeg kender pt. hvis man ønsker at køre TV over ethernet, i en ny installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 24/11/2017 at 20:44 , Lars1 skrev:

......og den fulde IHC net installation fåes ikke længere desværre. 

Er du sikker på det?

BilligVVS har det på deres hjemmeside:https://www.billigvvs.dk/search/?search=ihc+net&gclid=CjwKCAiA3o7RBRBfEiwAZMtSCSxeWAXtpdUf12k6L9MmxhfiJPK79UYEx7X2FEb5x1NsIzVg_hzH2hoCsKcQAvD_BwE

Jeg har IHC Net, og er meget tilfreds, selvom det er en gammel løsning. Skal man bruge nettet til TV signal skal man f.eks. have denne:https://www.billigvvs.dk/El-artikler-LK-IHC-IHC-Net-Moduler--LK-IHC-Net-Modul-antenne-A111-65-410239.html og nogle https://www.billigvvs.dk/El-artikler-LK-IHC-IHC-Net-Kabler--LK-IHC-Net-Tilslutningskabel-for-R-TV-og-IR-Link-3-meter-Hvid-304135.html

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, McenterFreak skrev:

Hvis du lægger mærke til det, så er IHC NET Basic komponeneterne lagervare, mens der er 5-10 dages leverings tid på resten. Mit gæt er at de ikke har fået opdateret deres site, og at hvis du bestiller komponenterne vil få at vide at de er udgået. Du kan være heldig at nogle ligger inde med rest partier, men jeg tvivler på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Lars1 skrev:

Hvis du lægger mærke til det, så er IHC NET Basic komponeneterne lagervare, mens der er 5-10 dages leverings tid på resten. Mit gæt er at de ikke har fået opdateret deres site, og at hvis du bestiller komponenterne vil få at vide at de er udgået. Du kan være heldig at nogle ligger inde med rest partier, men jeg tvivler på det.

Du har desværre nok ret. Går man ind på LK.dk under Produkter/IHC Net er der stort set ingen varer

Ærgerligt. Jeg er nu meget tilfreds med mit

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, McenterFreak skrev:

Du har desværre nok ret. Går man ind på LK.dk under Produkter/IHC Net er der stort set ingen varer

Ærgerligt. Jeg er nu meget tilfreds med mit

Jeg er også ganske tilfreds med mit, og kunne ikke drømme om at installer IHC NET Basic eller LexCom Home hvis jeg skulle starte fra scratch idag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok