Hop til indhold
  • 0

Ny IHC installation


Niels-Erik Sommer
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg er ny med IHC. Og skal til at installere det i mit hus. Jeg her siddet og kigget rundt på nettet for at finde ud af hvad jeg skal bruge. Og nu håber jeg at i kan hjælpe mig med om jeg har forstået det rigtigt.

Min tanke er at starte simpelt med en Controller. og så skifte kontakter ud med IHC wireless. DE burde snakke sammen uden yderligere installationer. Men skal der sidde noget før min Controller? Så vidt jeg kan se i nogle af de diagrammer jeg har fundet. Så skal den have en IHC 24volt power først. Men er dette ikke først når jeg begynder at tilslutte andet end Wireless.

Jeg ville gerne sætte sensore op i huset. Men jeg syntes ikke jeg kan finde dem til IHC wireless. Hvordan har i sat jeres seonsorer til.

Har i nogle gode start up tips, ting jeg skal være obs på inden jeg starter?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Niels-Erik,

Det er lidt svært at svare på et så generelt spørgsmål som "start up tips". Du skal nok have et lidt mere konkret spørgsmål. Mht. Sensore er findes der (mig bekendt) ikke trådløse sensore fra LK. Hør din elektriker om selve installationen da det jo kun er fagfolk der må installere. Herefter er der masser af hjælp her inde. Held og lykke med dit projekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Niels-Erik Sommer skrev:

Hej

Jeg er ny med IHC. Og skal til at installere det i mit hus. Jeg her siddet og kigget rundt på nettet for at finde ud af hvad jeg skal bruge. Og nu håber jeg at i kan hjælpe mig med om jeg har forstået det rigtigt.

Min tanke er at starte simpelt med en Controller. og så skifte kontakter ud med IHC wireless. DE burde snakke sammen uden yderligere installationer. Men skal der sidde noget før min Controller? Så vidt jeg kan se i nogle af de diagrammer jeg har fundet. Så skal den have en IHC 24volt power først. Men er dette ikke først når jeg begynder at tilslutte andet end Wireless.

Jeg ville gerne sætte sensore op i huset. Men jeg syntes ikke jeg kan finde dem til IHC wireless. Hvordan har i sat jeres seonsorer til.

Har i nogle gode start up tips, ting jeg skal være obs på inden jeg starter?

LK IHC controlleren skal også forsynes med 24V. Den har ikke sine egen 230V forsyning.

LK IHC controlleren understøtter max 64 wireless enheder og de er relativ dyre IMHO, dog billigere end at fræse nye rør i vægene til lav volt ledningerne til fortråede tryk etc.

Der findes ikke LK IHC wireless sensor. De eneste wireles enheder der findes til LK IHC er Ø80 lampe udtag og stikkontakter med relæ, Ø80 lampe udtag og stikkontakter med dimmer samt kombi fuga moduler (tryk + relæ eller dimmer), som kan erstatte afbryder, dog kun hvis du har dybe væg dåser eller forfra dåser bag afbryderne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok