Hop til indhold
  • 0

Problem med trådløst signal


Daniel Mathias Nielsen
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har for et par år siden købt en brugt controller og sat op, den har virket fint.
Nu er jeg kommet til at skulle montere nogle Wireless uni dimmere og linke til controlleren, men jeg har intet signal.

Kan man på nogen måde teste om antenne tilslutningen i controlleren virker?
Eller antennen?

Jeg har ingen lys i nederste diode på controlleren, og når jeg åbner produkt linkning, ser jeg heller ingen signal styrke.
Controlleren er 6.1 - 2.7.349

 

Vh Daniel

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der skal være minimum 5W belastning på dine dimmer for at du kan linke dem. LED's er normalt ikke nok. Det bedste er en god gammel glødepære.

Den nederste diode skal kun blinke når der kommunikers med wireless enhederne.

Jeg ville opgrader firmware til 2.7.199. Der er nogle rettelser til wireless, men det løser næppe dit problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Daniel Mathias Nielsen skrev:

Desværre intet nyt i din besked der Lars. Må se om andre byder ind med gode ideer :-) Men tak.

Jeg mener ikke du kan se signal styrke før du har linket et produkt, og det er en lidt omstændelig process at skulle linke LK IHC wireless produkter, men jeg går ud fra at du følger LK's villedning.

Jeg har dersværre ikke andre gode ideer end det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Kan muligvis være at controlleren er defekt. Det er ofte faren ved at købe brugt.

Korrekt, Peter. Men nogle gange må den fattige tage en chance i branchen og stole på sine medmennesker :-D
Og heldigvis har jeg fået det til at virke.

 

9 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg mener ikke du kan se signal styrke før du har linket et produkt, og det er en lidt omstændelig process at skulle linke LK IHC wireless produkter, men jeg går ud fra at du følger LK's villedning.

Jeg har dersværre ikke andre gode ideer end det.

Du har helt ret Lars, først ved link vises signalstyrke, og først ved kommunikation blinker den nederste diode på controlleren blå.
Blot en update til info - og evt hvis andre støder i samme problemer:

Åbnede programmet på ny, og så kunne den pludselig godt linke en 42w halogenpære - nemt som altid - genstart når det driller!
(måske det konfliktede med, at jeg også har Visual software 2.8.6 for controller HW6.2 installaret, men nåede aldrig at tjekke dette)
Næste problem var så at dæmperne (505D6103 1M fuga UNI250 lysdæmper relæ) ikke ville dæmpe ordentligt med IHC-controllerens program.
De virkede upåklageligt i hele dæmpningsbilledet, ved aktivering direkte på enhederne - og kunne også dæmpe manuelt via serviceview, men via fortrådet tryk (touch indstilling), kunne de hverken slukke eller dæmpe, eller i hvert fald kun pludseligt og sporadisk.

Nu har jeg så unlinket det hele og forsøgt igen, med LED monteret, og herefter virkede det akkurat som det skal.
(Belastningerne er hhv.: 2x10W, 4x10W, 6x10W SG spots - 2x14,5 Osram E27 - 14x6w Ikea GU10)

For at programmere, står der i vejledningen:
"tryk på A og dioden lyser rødt. Tryk derefter på 1 og dioden blinker rødt"
Jeg skulle dog kun trykke på A og kort efter gav programmet signal om at link var ok.
Jeg fandt endvidere ud af at signalstyrke var 14 uden antenne og 43 med antenne (enheder og antenne er begge placeret ved tavlen)
Og firmwaren i controller var 2.7.220, HW 6.1, Visual software 2.7.349

Så ovenstående virker nu efter hensigten!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok