Hop til indhold
  • 0

Mulighed for at koble wireless dimmer v2 sammen


Jacob Damgaard
 Share

Spørgsmål

Hej Forum

 

Jeg har lige udfordringer med at bruge 2 stk wireless dimmmer ver2 i samme rum, jeg har for mange watt til kun at bruge en, derfor 2 stk.

Jeg har programmeret 2 funktionsblokke med hver deres dæmper. Det virker ganske fint hver forsig. Men hvis de skal tænde på samme tryk på samme tid køre det meget mærkeligt. Nogle gange tænder de helt fint bare gange kun den ene osv.

 

Kan jeg på en måde linke 2 dæmper på den sammen så de køre synkron ?

 

Det er jo sikkert bare et spørgsmål og at ændre lidt programmering, håber i kan hjælpe :)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars

 

Vil vil være super.

Hvis dæmperne køre alene kan de fint dæmpe op/ned tænde og slukke. Sætter vi flere sammen som kan tænde på samme tid begynder det at gå galt, som om controlleren ikke kan sende trådløse signaler til 2 dæmper på samme tid.

Det er dæmper9 og dæmper 11 som køre sammen, samt dæmper 7 og dæmper 8.

 

https://www.dropbox.com/s/u0hj80nazcscnuf/ihc ny.vis?dl=0

pht

Mvh Jacob

ihc ny.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jacob

Umiddelbart ser det rigtigt ud, men der kan selvølgelig være noget med controlleren kan have svært ved at snakke med 2 wireless enheder på samme tid. Men de burde ikke være noget problem for det er jo netop det man gør med scenarier. Eksempelvis madlavning hvor man ønsker 100% ved køkkenet og måske 20% ved spisebordet. Og omvendet i andet scenarie.

Nå men jeg har prøvet at indsætte en anden FB som så er fælles for begge lampeudtag i stuen. Så kan du lige prøve og teste om den kan styre begge udtag samtidig. Samme FB benyttes 2 gange en til tænd og en til sluk. Bemærk FB´n kræver vist et forholdsvis langt ryk (750ms), men det kan vi lave om, hvis bare det virker.

 

  

ihc alternativ.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 1/11/2017 at 17:36 , Anders Bo skrev:

Hej Jacob

Brug en lysdæmperblok og en af tilbagemeldingerne.

Anders

Hvordan vil du lave det helt præcis ? bruger jo funktionbok 1.2.05 med lys neveau som tilbagemelder.

Det virker fint hvis jeg laver alt i scenarier, men vil jo gerne have funktionen med at kort tryk tænd - langt tryk regulerer lysniveau op og kort tryk sluk - langt tryk regulerer lysniveau ned.

vh Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 4/11/2017 at 08:56 , Anders Bo skrev:

Hej Jacob

Benyt kun 1 stk. lysdæmperblok og træk scenarier på denne over på begge lysdæmpere. Tilbagemelding trækkes fra en af lysdæmperne.

Hilsen Anders

Det virker sku :) jeg må indrømme jeg ikke helt forstår hvorfor det virker. Jeg har haft fat i lk hvor svaret var at man kun kunne gøre det via scenarier.

Så mange tak :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jacob

Jeg har for testens skyld reguleret alle mine Wireless lysdæmpere med en samlet fb og de kører synkront alle sammen. Der er markant forskel i at benytte en blok i forhold til flere da controller kun sender et signal i luften under reguleringer modsat xx antal ved brug af flere reguleringsblokke...

Når der er ro i luften igen kommer alle dæmpere med en tilbagemelding en ad gangen.

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Ellers måtte du meget gerne svare på hvornår den dimmer der kan sidde på din-skinnen, med samme egenskaber som wireless dimmer, kommer ;)

Såvidt jeg ved kan man monter 1 modul wireless dimmerne i et underlag på en DIN skinne, så den findes vel i princippet. ;) Men ellers vil jeg give dig ret. Jeg vil også gerne vide hvornår vi ser LK IHC DIN skinne materiel med samme funktionalitet som deres wireless enheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeps, men duer ikke til LED, og man skal skære ud i afdækningen.

Den duer nu okay til LED. Det kommer bare an på, hvor "kræsen" man er. Og derfor hvilke LED kilder man bruger. 
Jeg bruger Ledon LED lyskilde på en Uni250 (1modul) dæmper på det udvendige lys i vores indgangsparti (14 stk GU10 LED kilder). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, Kandersen skrev:

Den duer nu okay til LED. Det kommer bare an på, hvor "kræsen" man er. Og derfor hvilke LED kilder man bruger. 
Jeg bruger Ledon LED lyskilde på en Uni250 (1modul) dæmper på det udvendige lys i vores indgangsparti (14 stk GU10 LED kilder). 

Tror nu ikke det er hvor kræsen "man" er,  mere hvor kræsen dimmeren er. Med 14 stk LED kilder så er man nok over belastningsproblematikken hvor de tænder og regulere fint. Det er nok værre hvis du kun har et par (eller en håndfuld)  3-5w LED kilder monteret. Så tror jeg generelt ikke man kan benytte den gamle 1moduls udgave, men man kan jo være heldig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Tror nu ikke det er hvor kræsen "man" er,  mere hvor kræsen dimmeren er. Med 14 stk LED kilder så er man nok over belastningsproblematikken hvor de tænder og regulere fint. Det er nok værre hvis du kun har et par (eller en håndfuld)  3-5w LED kilder monteret. Så tror jeg generelt ikke man kan benytte den gamle 1moduls udgave, men man kan jo være heldig.

Jeg mente, kræsen mht lyset kvalitet. Udendørs synes jeg personligt ikke at man behøver de aller dyreste LED pære med meget høj Ra værdi. 
Dem som jeg bruger, de fulgte med spot for 158,- (for både spot og LED pære). Det er disse Ledon: https://www.yousave.dk/shop/led-lyskilde-gu10-5590p.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok