Hop til indhold
  • 0

IHC - How to connect?


Asam Rashid
 Share

Spørgsmål

Hej 

Vi har IHC-systemet tilknyttet vores hjem. Jeg har til tider haft store udfordringer med at bruge en computer der kunne tilgå dette system.
Sidste gang krævede det en computer med Windows XP + Et kabel der kunne connecte fra IHC controleren, dérefter en omformer der blev konverteret til USB.

Jeg har fået smidt kablet og omformeren væk.. :(

Jeg har brug for information hvordan jeg bedst muligt kommer i forbindelse med min IHC-tavle igen.

Hvilket hardware herunder kabler og computer kan jeg bruge?
Hvilket software vil det kræve? Er det nødvendigt med æld gammelt software? 

Jeg bruger selv MAC-OS til dagligt men har intet imod at få fat i en computer m. Windows til at løse min udfordringer.

@Kandersen: Har du nogle tips? :-)

IHC_1.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
14 minutter siden, Smail skrev:

Til Lars Jacobsen: Jeg har nu kigget i download sektionen og fundet frem til driverne. Forstår jeg det korrekt at den seneste driver er til windows Vista?

Til Lars1: Det er faktisk meget nyttig information du kommer med. Jeg troede at IHC havde et problem med driverne, men det er godt at vide at det er et driver vs. windows problem.  Forstår jeg det korrekt at hvis man kan finde en driver som er kompatibel med et bestemt windows OS så vil den også være kompatibel med LK IHC?

Du har fået fine tips fra Lars & Lars.

Jeg kan lige tilføje at jeg købte en USB til RS 232 adapter i Thansen for et lille års tid siden til en Windows 10, godt nok til noget robotgrej på mit arbejde, og den kom med det nye chipset.
Så måske er de gamle adaptere ved at være pasé.

Jeg tror at det er denne her, dog må du ikke hænge mig op på det.

USB to serial converter - Kabler - thansen.dk

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Smail skrev:

Til Lars1: Det er faktisk meget nyttig information du kommer med. Jeg troede at IHC havde et problem med driverne, men det er godt at vide at det er et driver vs. windows problem.  Forstår jeg det korrekt at hvis man kan finde en driver som er kompatibel med et bestemt windows OS så vil den også være kompatibel med LK IHC?

Hvis en driver kan lave en virtuel COM port på din PC, så vil den også fungere med LK IHC (TermIHC og Visual 1)

Driveren skal passe til USB-RS232 adaptoren, men sommetider oplever man imidlertid at den driver som følger med USB-RS232 adaptoren ikke funger med nyer windos versioner. I disse tilfælde kan man prøve med en driver til en anden USB-RS232 adaptor, da der, som flere andre har skrevet, grundlæggende kun findes 2 USB-RS232 adaptor, som så sælges under MANGE forskellige navne. Derfor vil en driver til en adaptor ofte også funger med en anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok