Hop til indhold
  • 0

Advarsel i Service view??


Bjqrn
 Share

Spørgsmål

Hej Folkens 

Når jeg går ind i serviceview står der følgende 4 beskeder, er det noget man skal tage sig af?

2017.10.19 20:36:15    Advarsel    Cirkulær reference (type B )  detekteret i eksekverings flow

2017.10.02 19:32:30    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'RS485 master Thread' DIED: java.lang.NullPointerException    at _ZN4java4lang11VMThrowable16fillInStackTraceEPNS0_9ThrowableE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9Throwable16fillInStackTraceEv (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1EPNS0_6StringE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang16RuntimeExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang20NullPointerExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7f048 (Unknown Source)    at 0x7efff868 (Unknown Source)    at 0x1084cf58 (Unknown Source)    at 0x10430ba0 (Unknown Source)    at 0x104297e0 (Unknown Source)    at 0x10445e1c (Unknown Source)    at 0x104462c8 (Unknown Source)    at 0x10449acc (Unknown Source)    at _Z13_Jv_ThreadRunPN4java4lang6ThreadE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7df24 (Unknown Source)    at GC_start_routine (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0f8f43a0 (Unknown Source)    at __clone (/lib/libc.so.6) 

2017.06.13 19:36:23    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'RS485 master Thread' DIED: java.lang.NullPointerException    at _ZN4java4lang11VMThrowable16fillInStackTraceEPNS0_9ThrowableE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9Throwable16fillInStackTraceEv (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1EPNS0_6StringE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang16RuntimeExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang20NullPointerExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7f048 (Unknown Source)    at 0x7efff868 (Unknown Source)    at 0x1084cf58 (Unknown Source)    at 0x10430ba0 (Unknown Source)    at 0x104297e0 (Unknown Source)    at 0x10445e1c (Unknown Source)    at 0x104462c8 (Unknown Source)    at 0x10449acc (Unknown Source)    at _Z13_Jv_ThreadRunPN4java4lang6ThreadE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7df24 (Unknown Source)    at GC_start_routine (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0f8f43a0 (Unknown Source)    at __clone (/lib/libc.so.6) 

2017.05.16 18:05:28    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'RS485 master Thread' DIED: java.lang.NullPointerException    at _ZN4java4lang11VMThrowable16fillInStackTraceEPNS0_9ThrowableE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9Throwable16fillInStackTraceEv (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1EPNS0_6StringE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang16RuntimeExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang20NullPointerExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7f048 (Unknown Source)    at 0x7efff868 (Unknown Source)    at 0x1084cf58 (Unknown Source)    at 0x10430ba0 (Unknown Source)    at 0x104297e0 (Unknown Source)    at 0x10445e1c (Unknown Source)    at 0x104462c8 (Unknown Source)    at 0x10449acc (Unknown Source)    at _Z13_Jv_ThreadRunPN4java4lang6ThreadE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7df24 (Unknown Source)    at GC_start_routine (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0f8f43a0 (Unknown Source)    at __clone (/lib/libc.so.6) 
 

 

Mvh Bjqrn

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Cirkulær reference betyder at du har fået lavet et program, hvor en funktion kalder en anden funktion, som så kalder den første igen. Der kan også være flere funktioner i loopet, men det er med andre ord en uendelig løkke når først du har fået sat den igang.

De andre fejl kan være følger af den første, men behøver ikke være det. Jeg vil ikke være overrasket hvis din controller er crashet på de tidspunkter hvor de fejl er dukket op.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Lars1 skrev:

Cirkulær reference betyder at du har fået lavet et program, hvor en funktion kalder en anden funktion, som så kalder den første igen. Der kan også være flere funktioner i loopet, men det er med andre ord en uendelig løkke når først du har fået sat den igang.

De andre fejl kan være følger af den første, men behøver ikke være det. Jeg vil ikke være overrasket hvis din controller er crashet på de tidspunkter hvor de fejl er dukket op.

hvordan finder man lige sådan en fejl ? er der en let måde?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
26 minutter siden, Bjqrn skrev:

hvordan finder man lige sådan en fejl ? er der en let måde?

I de nyer versioner af Visual, har jeg set advarsler når man forsøger at linke noget, som kan give en cirkulær reference. Men ellers er mit bedste bud desværre at forsøge om du kan huske hvad du tændte eller slukkede d. 2017.10.19 kl. 20:36:15 og så kigge på den funktions blok.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

I de nyer versioner af Visual, har jeg set advarsler når man forsøger at linke noget, som kan give en cirkulær reference. Men ellers er mit bedste bud desværre at forsøge om du kan huske hvad du tændte eller slukkede d. 2017.10.19 kl. 20:36:15 og så kigge på den funktions blok.

okay synes ikke at der er dukket advarsler op og har den sidste nye  version til 6.2

 

hmm må prøve at tænke og holde øje, har dog en del der er styret af lux, ur og automatisk indput fra alarm 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har kun set advarslerne en eller 2 gange, og det er efterhånden længe siden jeg har rodet med mit program. Såvidt jeg husker kommer advarslerne kun når du linker en udgang til en indgang eller tilsvarende og kun hvis det pågældende link kan resulter i en cirkulær reference. Men visual vil næppe kunne opdage dem alle hvis du har en komplex FB med mange IF's o.s.v.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 24/10/2017 at 17:19 , Lars1 skrev:

Jeg har kun set advarslerne en eller 2 gange, og det er efterhånden længe siden jeg har rodet med mit program. Såvidt jeg husker kommer advarslerne kun når du linker en udgang til en indgang eller tilsvarende og kun hvis det pågældende link kan resulter i en cirkulær reference. Men visual vil næppe kunne opdage dem alle hvis du har en komplex FB med mange IF's o.s.v.

Jeg får følgende i Serviceview: Advarsel: Cirkulær reference ( Type A) - detekteret i eksekveringsflow.

Jeg har lige skiftet kontroller fra 6.2 til den nye H.W. 7 / Visual 3 og - datoerne for advarslen er flere måneder gamle, så det må være left over fra det “gamle” Visual 2 program, som er kopieret ind i Visual 3.

Skal jeg tage det seriøst? Hvad er årsagen / fejl i programmet ?

/ Jørgen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Advarsler i serviceview bliver ikke flyttet med over, så enten passer datoen i din controller ikke, eller også er den dato du ser default datoen før controlleren får synkroniseret med en NTP service.

Fejlen betyder at du et eller andet sted i dit program har et eller andet som kalder noget, som resulter i at første funktion bliver kaldt igen. Disse fejl kan være temmelig svære at finde, og er mest skønheds eller funktionelle fejl. I ekstreme tilfælde kan de lægge ekstra load på controlleren, men jeg mener controlleren dropper eventet, når det detekter loopet. Ellers risiker du at have en uendelig løkke som kan sluge mange resourcer i controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok