Hop til indhold
  • 0

LOG af aktivitet i controller


Ulrik Friis
 Share

Spørgsmål

Jeg har 9 controllere kørende i et forholdsvist komplekst setup på en spejderlejer.

Der er opstået et behov for dataanalyse på aktiviteterne i de forskellige FB. Eksempelvis hvordan aktiviteter er på soverum, badeværelser etc.

Lagres disse informationer i controlleren, og er det muligt at trække dem ud - eller er der kun den synlige fejl-log ?

Er der nogen som har en "nørdet" viden om det ?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

I Visual 3 er der en primitiv form for data logging, men ellers må du ud i noget IHC Captain eller tilsvarende 3. parts produkt.

Alt efter hvor detaljeret logning skal være, er det også muligt at kode noget direkte i IHC programmet, men det bliver hurtigt komplext hvis du skal huske mere end 10 events pr. parameter du vil logge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg skal logge tænd og sluk af alle kontakter/FB over nogle måneder, så det må blive med et 3. parts program som Mikkels IHC Captain (han har i forvejen hjulpet mig lidt), hvis det er egnet.

Jeg vil tro at de 9 controllere vil generer 2-3000 logs i døgnet, hvor det i princippet "bare" er Ressource-ID og tidsstamp jeg skal bruge.

Tak for input.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Kan man ikke lave fx en tæller der tæller hvor mange gange en FB bliver aktiveret?

Det kan man godt, men hvis man er interesseret i at vide hvornår er det ikke nok.

Ulrik er der nye/fortsate problemer med Cirkulær referencer eller er det noget andet du er ønsker at finde/registrere ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Det kan man godt, men hvis man er interesseret i at vide hvornår er det ikke nok.

Ulrik er der nye/fortsate problemer med Cirkulær referencer eller er det noget andet du er ønsker at finde/registrere ?

Men kan man så ikke blot anvende at controlleren sender beskeder på SMS eller mail på aktiviteten, det har jeg på hvornår døren låses og åbnes. Man skal også tænke på ikke at bygge det mere komplekst end nødvendigt. KISS

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok