Hop til indhold
  • 0

Evt. problem i Visual 3 program eller FW


Henning Pedersen
 Share

Spørgsmål

Jeg har udfordringer med den nye kontrollere, men ved ikke om problemet skal findes på mine computere eller ved LK.

Historien er som følger:

  • Jeg har til en kunde anvendt funktionsblokken 9.2.03 Scenarier styring fra LK´s Bolig program, sammen med 3 trådløse lampeudtag.
  • Under almindelig afvikling af de forskellige scenarier er der ingen problemer.
  • Når jeg ønsker at gemme den aktuelle lyssætning i f.eks. madlavnings scenariet , gemmer den fint de nye værdier, men giver også vedhæftede fejlmeddelelse i ServiceView.

Udklip.JPG.55ffc4fc867b497cfba102af4cb1155d.JPG

Jeg talte i fredags med LK´s support som kunne fortælle at fejlen skyldes at jeg har pillet i deres produkter, hvilket jeg kun kunne bekræfte.

Jeg har siden brugt en hel del tid på fejlsøgning uden resultat.

Til sidst slettede jeg alle versioner af Visual fra computeren, genstartede computeren, hentede og installerede den sidste nye version af Visual, sendte et tomt projekt til kontrolleren, hvorefter den blev slukket i 5 minutter, alle trådløse komponenter blev aflinket på produktet. Boligpakken blev derefter kopieret over til funktionsblokkene og et nyt projekt lavet med kun 3 trådløse lampeudtag, et 6 tryk til styring og så selvfølgelig funktionsblokken.

Alt burde derfor være originalt LK materiale - eller?

Jeg får dog stadig samme fejlmeddelelse! - DERFOR - er der én af jer der har scenarieblokken til at køre på den nye kontrollere som kunne teste om I også får denne fejl.

Underforstået - er det mig eller LK der har et problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Problemet er ikke funktionsblokken, med at jeg i følge LK, havde brugt modificerede produkter, altså problemer i venstre side. Disse produkter BURDE dog være væk når jeg har slettet alle Visual versioner fra maskinen. Jeg kan dog komme i tvivl om det er tilfældet, for efter installeringen af den nyeste Visual, kunne den "huske" ip- adressen til min kontroller - dermed må der være "noget" tilbage fra tidligere. Kan dette også være tilfældet med produkter?

Derfor ønsket om nogen med en ny kontroller og scenarieblokken ville prøve at gemme en ny indstilling af ét enkelt scenarie, og se i ServiceView om fejlen opstår. Hvis ja = LK problem, hvis nej = mit problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Produkterne er jo ikke andet en XML filer, så du behøver ikke andet end at replace dem med de originale produkter filer for at bruge standard LK produkter. En reinstallering af Visual er mere end nok.

Grunden til at Visual kan huske din controller IP, skyldes at LK IHC gemmer dette i windos registry og det bliver ikke slettet når du afinstaller Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Peder og jeg har lige haft et par fornøjelige timer med IHC, hvor vi på hans udstyr bl.a. fik afprøvet ovenstående problem. Afprøvningen gav samme fejlmeddelelse, så konklusionen må være at der er problemer med FW/Visual til den nye kontrollere.

Jeg kontakter LK på tirsdag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
50 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Har lige talt med LK.

Fejlen er knyttet til funktionen "Gem Scenarie".

Dokumentation er sendt over til deres tekniske afdeling, så mon ikke der kommer en FW opgradering.

Lad mig gætte. Da du talte med dem idag, og fortalte at du kunne genskabe fejlen med standard LK komponenter, kendte de den lige pludselig godt. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok