Hop til indhold
  • 0

IHC-Net Antennemodul


ThomasHej
 Share

Spørgsmål

Hej folkens,

Jeg forstår intet - og har seriøst brug for hjælp...   - og jeg forstår ellers normalt alting... :-)

Har i min tavle monteret IHC-NET switch og IHC-Net Antenne modul (1165).  Kommer efter rejse hjem og opdager at mit fjernsyn ikke længere har noget antennesignal.  Forklaring simpel, antennemodulet lyser ikke grønt og det gør switch-modulet heller ikke.

Første konklusion: Strømforsyningen (LK strømforsyning til montage bag IHC-NET panelet), må tilsyneladende være "gået".

750 kr senere og med en ny strømforsyning (af den nye slags - hvid med grøn forsynings-lampe) monteret i min tavle - forbind og...

1) Når jeg forbinder min switch lyser den ikke grønt og desuden slukker den grønne lampe på den nye strømforsyning (kortslutning).  Hmm, mit switch-modul må også være i stykker. 

2) Når jeg forbinder mit antennemodul lyser det ikke grønt.

 

Anden konklusion: Der må have været lyn-nedslag/tordenvejr, og den gamle strømforsyning har "brændt" min switch OG mit antennemodul af.  Ok, jeg kan undvære switchen, og køber derfor et nyt antennemodul.  Nu har jeg altså en ny strømforsyning, og et nyt antennemodul.

Det virker stadig ikke - antennemodulet lyser ikke grønt når det får spænding.  Jeg måler 230v ind og 12v ud på strømforsyningen.  Jeg fatter intet.

 

Er det nogle som har et bud?  Hjælp...

 

Thomas

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak for svar Lars,

Endte med at fjerne 12volts fordeleren og bare forbinde ledningerne direkte til strømforsyningen - det virkede.

I bund og grund har jeg haft 2 12volts fordelere (dem som sidder under strømforsyningen og tillader de runde 12v stik at blive sat i) som har være defekte. Helt usandsynligt og utroligt, men tingene virker nu...

 

Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok