Hop til indhold
  • 0

Uppdatering av svensk version Firmvare 2.7.190


Ola
 Share

Spørgsmål

Hejsan,

Jag har en Controller Version 6.2 med svensk firmware 2.7.190.

I alla instruktioner står det att när man uppdaterar skall man börja med 2.7.199 gå vidare med 2.7.220 och sedan sist ladda upp med 2.8.4 för att uppdateringen skall fungera.

Min fråga är nu om någon vet vad svensk version 2.7.190 är för något, ligger den före 2.7.199 eller är det en egendöpt version i Sverige?

Fråga nummer 2, vad händer med mitt program när jag uppdaterar till en dansk version, kommer programmet att fungera (har mest trådlösa enheter, ca 25 st)?

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.. :-)

Hälsningar,

//Ola

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hejsan Lars,

Tack för ditt svar..

En fråga till, jag använder mig ju idag av Visual 2.7.110 (svensk version), kommer denna att fungera med FV 2.8.4 eller måste jag uppdatera till Visual 2.8.6 ?

Om svaret är "Ja", är det samma sak här, det spelar ingen roll att det är en dansk Visual programvara som skall prata med ett "svensk" programmerat program?

Hälsningar,

//Ola

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 timer siden, Ulle skrev:

Hvor finder jeg 2.7.214 versionen?

Har to stk 6.1 og vil gerne på anden firmware da de genstarter hele tiden med 2.7.220.

Nedgrader til 2.7.199. Den synes at være stabil, og kan hentes på LK's website. Du vil dog miste supporten for temp/lux og temp/fugt sensor. Hvis du ikke har nogen af dem, er der kun Java som kan give dig problemer, men der kan du finde workarounds i tråden Java problemer igen igen igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Ola skrev:

Hejsan Lars,

Tack för ditt svar..

En fråga till, jag använder mig ju idag av Visual 2.7.110 (svensk version), kommer denna att fungera med FV 2.8.4 eller måste jag uppdatera till Visual 2.8.6 ?

Om svaret är "Ja", är det samma sak här, det spelar ingen roll att det är en dansk Visual programvara som skall prata med ett "svensk" programmerat program?

Hälsningar,

//Ola

Jeg kan ikke huske om der er versions check i 2.7.110, så med firmware 2.8.4 skal du sandsynligvis på Visual 2.8.6. Der vil ikke være nogle problemer med dansk/svensk. Jeg har selv flere gange skiftet mellem den danske og engelske visual udgave.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok