Hop til indhold
  • 0

email udbyder til controller uden ssl


torben5247
 Share

Spørgsmål

Jeg kan ikke finde en email udbyder som ikke bruger ssl.

For at kunne maile til og modtage notifikationer via email fra controlleren, behøver jeg en mail konto uden ssl.

Jeg har tidligere brugt aim.com, det har virket fint, men er mega ustabilt.

Jeg har søgt i forummet og læst at gmx.com kunne bruges, men det er også med ssl, og virker ikke.

Hvad bruger i andre til dette? 

På forhånd tak for svar / forslag.

Link til kommentar
Del på andre sites

22 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
26 minutter siden, torben5247 skrev:

Jeg kan ikke finde en email udbyder som ikke bruger ssl.

For at kunne maile til og modtage notifikationer via email fra controlleren, behøver jeg en mail konto uden ssl.

Jeg har tidligere brugt aim.com, det har virket fint, men er mega ustabilt.

Jeg har søgt i forummet og læst at gmx.com kunne bruges, men det er også med ssl, og virker ikke.

Hvad bruger i andre til dette? 

På forhånd tak for svar / forslag.

Hvad er det du skal bruge ssl til? Controlleren bruger da pop3 mail, gør den ikk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for dit svar  

Jeg indrømmer at jeg ikke har den dybe viden om det her....

Men du har ret i at den bruger pop3 og smtp. Men de fleste udbydere bruger sikre forbindelser, f. eks ssl.

Men det kan controlleren ikke understøtte så mail udbyder skal være uden ssl..... Og de hænger ikke på træerne, slet ikke når det helst skal være en gratis udbyder ;-)

men aim.com har spillet fint indtil fornylig hvor det er blevet lidt ustabilt.  

mvh Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

De fleste Internet udbydere tillader SMTP mail fra egne kunder på port 25 uden SSL. Ellers er det nogle tumper der sidder og administrerer. Det er skik og brug at lukke for port 25 via det store stygge Internet så man undgår spam på åbne mailservere.

Så har du en fiber forbindelse, så check lige din udbyder en gang til. Har du adsl så ligeså. 

Jeg kan f.eks. benytte telia's mail server på port 25, via min Stofa fiberforbindelser. Den betragter de stadig som intern og trusted :ph34r::ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for jeres input, jeg arbejder videre med jeres forslag.

Jeg har netforbindelse hos fibia.... og jeg må have undersøgt om de tilbyder email. Som jeg forstår det er det med port 25 kun hvis du har mail hos din udbyder?

Altså man kan ikke bare sætte smtp til port 25 og bruge f. eks gmail??

Løsningen med RPI er lidt overkill synes jeg.... Men god idé! ;-)

Endnu engang tak for svarerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, torben5247 skrev:

Som jeg forstår det er det med port 25 kun hvis du har mail hos din udbyder?

Nej, port 25 er hvis du har egen mailserver, der kommunikere direkte ud (uden om din udbyder). 

Jeg har også Fibia, og der virker alle porte. (Jeg har dog fast IP adresse, men jeg tror ikke de skelner imellem det). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Kandersen skrev:

Nej, port 25 er hvis du har egen mailserver, der kommunikere direkte ud (uden om din udbyder). 

Jeg har også Fibia, og der virker alle porte. (Jeg har dog fast IP adresse, men jeg tror ikke de skelner imellem det). 

De fleste ISP'er tillader ikke man sender mail's direkte til modtagerne. De kræver somregl at du bruger deres mail GW, og den køre ofte på port 25. Men det er forskelligt fra ISP til ISP og afhængig af hvilken internet forbindelse du har fra ISP'en. Hos YouSee er der f.eks. forskel på om du har en VDSL linie som du selv betaler for eller en VDSL som din arbejdsgiver betaler for. Den sidste betragtes som en erhvervs forbindelse med flere muligheder, selvom router etc. er præcis den samme som på den private udgave.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 5/10/2017 at 13:20 , torben5247 skrev:

Jeg har søgt i forummet og læst at gmx.com kunne bruges, men det er også med ssl, og virker ikke.

Det er mig som skrev omkring gmx.com.

Kan ikke huske om jeg har nævnt den i flere tråde, men jeg lavede en en tråd kun omkring opsætning. Er det den du har set? Mit virker stadig upåklageligt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 7/10/2017 at 21:26 , K. "Szafranski" Nielsen skrev:

Det er mig som skrev omkring gmx.com.

Kan ikke huske om jeg har nævnt den i flere tråde, men jeg lavede en en tråd kun omkring opsætning. Er det den du har set? Mit virker stadig upåklageligt.

 

Nu har jeg forsøgt igen med gmx.com

Og det virker bare ikke!!

Kan du bekræfte at det stadigvæk virker for dig?

Jeg kan sende notifikationsbeskeder med en jubii konto.

Men email kontrollen driller.

Jeg har vedhæftet et screenshot. Jeg har genstartet hver gabg jeg har ændret noget.

En lille ting.... i din vejledning skriver du "pop.gmx.net" men jeg tror det skal "pop.gmx.com"  Har prøvet begge dele og de duer ikke 

tak for hjælpen

Mvh

Torben5247

 

Skærmbillede 2017-12-23 13.44.22.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, torben5247 skrev:

He he... Nåh ok så er det ikke helt tosset det jeg har oplevet.  ;)

 

Kunne simpelthen ikke fatte noget af det.

Tak for din hjælp!

Jeg googler lidt videre og ser også om jeg kan finde en udbyder der kan virke.

Skrives ved. :)

 

Jeg faldt over en hjemmeside, hvor der står følgende. (https://www.lifewire.com/what-are-the-gmx-mail-pop3-settings-1172151)

GMX Mail POP3 Settings

GMX Mail POP server address: pop.gmx.com

GMX Mail POP user name: Your full GMX Mail email address (e.g. "example@gmx.us")

GMX Mail POP password: Your GMX Mail password

GMX Mail POP port995 (alternative: 110)

GMX Mail POP TLS/SSL required: yes (if you use port 110: no)

Den er opdateret den 13/9-17.

Men når jeg går ind på gmx.com, så kan jeg ikke finde det med port 110, så det kan være de har fjernet muligheden og at dette ikke virker mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok