Hop til indhold
  • 0

Alarm og IHC


Mikael Offersen
 Share

Spørgsmål

Jeg vil høre om der er nogen der vil bidrage med erfaringer med integrering af IHC alarm sammen med andre alarmløsninger. IHC alarm går jo ikke til nogen vagtcentral, og ønsker man det, er man vel tvunget til en standalone løsning a'la verisure eller andet? Så er det jo bare pissetræls at have brugt dyrebar tid på at installere magnetkontakter på ALLE vinduer, glasbrudsdetektorer, pirfølere Kodetastatur osv, hvis det ikke kan spille sammen med et eller andet, der er mere eller mindre egnet til samme formål.

Hvad har andre gjort, jeg er meget nysgerrig ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er da flere alarm centraler der gerne vil holde øje med dit hus, de får bare mail eller SMS fra din controller.

alternativt er der vist nogle alarmsystemer med relæindgange så de kan modtage signaler fra controller og på den måde kan det programmeres til at virke.

jeg har selv komplet IHC alarm med censore i de fleste rum, magnetkontakter i alle døre og vinduer og røgalarmer i alle rum.

vi har SMS modul så vi får SMS hvis der sker noget, også når det ringer på døren når alarm er tilkoblet.

da vi har videoovervågning både ude og inde kan vi ret hurtigt konstatere om der er noget galt.

personligt synes jeg at man kaster pengene ud af vinduet ved at betale til verisure eller andre.

de kommer først når tyven er langt væk... men ok de lukker vinduet og splitter det endnu mere ad når de sætter skruer eller plader på.

Jeg ser det tit da jeg er håndværkstaksator og tømrer.

dit forsikringsselskab har helt sikkert et skadeservicefirma de kan sende ud til afdækning og det er med i din husforsikring.

 

i øvrigt er skaderne og det der er stjålet ofte ens om folk har alarm eller ej.

den alarmtype der virker aller bedst (der hvor tyven som regel får mindst tyvekoster med sig) er den der er bygget ind i huset.

f.eks med versiure er der typisk kun et par dørkontakter og nogle få censore, sirenen finder tyven hurtigt og smadrer så det ikke larmer så meget. Lyset kan den jo ikke få til at blinke. Og så er alle disse enheder jo ekstremt grimme.

 

håber du kan bruge det til noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan kun  bekræfte Benjamins udsagn - har et lignende setup.

I stedet for IHC alarm bruger professional standalone Visonic Powermaster 30 system som står for røg-samt rum/skal sikring med PIR/magnet samt separat video overvågning. Min Visual 2 HW 6.1 får input fra både Visonic-systemet + overvågnings kameraerne (via forskellige relæer for alarm, "panic", røg / brand, vand m.m.) som udløser mail besked, lys-blik + sirene-system. Denne styrer også mere generelle handlinger afhængig af alarm status, lys-niveau og tidspunkt på dag. Omvendt, får kameraerne også input fra  Visual 2 kontrollerne, således at optagelse i alle hjørne og vinkler styres ved alarm udløsning eller anden hændelse (f. eks. dør åbning mm.).

Har bevidst valgt at kommunikationen mellem alarm-system og IHC skal være ensrettet - ikke mindst for at undgå falsk-alarm, men muligheden er der.

Har haft dette system i snart 5 år men er stadig og i stigende grad usikker på, om dette hysteriske setup har noget som helst forebyggende værdi og hermed om den forholdsvis store investering i tid og penge kan forsvare sig. Et par IPcams  +/- I/O forbindelse til IHC giver permanent overblik over situationen i hjemmet og kan varmt anbefales.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Integration mellem IHC og en moderne "rigtig" tyverialarm er da ikke det store problem siger manden der har lavet alarm i 10 år + og skal have IHC i hytten når jeg får tid. Men sluk alt via alarm, når man forlader huset slås alarmen til lyset slukker - varme - ventilation skruer ned.

Du kommer hjem og indgangssignal fra alarm sætter " velkommen hjem lys"

Ved alarm tænder blinker elle blinker lys.

Tilstede signal fra alarm pir til ihc

Alt dette bare med relæ signaler FRA alarm TIL IHC 

Vælg et alarmanlæg som kan løse cloud hvis du ikke ønsker at betale for kontrolcentral 

Bare mit lille input

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok