Hop til indhold
  • 0

HW 6.2 firmware 2.7.168 -> 2.8.4


Henrik Skaarup
 Share

Spørgsmål

Undskyld hvis jeg stiller et spørgsmål der tidligere er blevet besvaret, men jeg har søgt og klikket rundt på forum'et uden at finde svar på mit specifikke spørgsmål.
Jeg har en Controller 2 med hardware 6.2 og firmware 2.7.168 som jeg påtænker at opdatere til nyeste firmware 2.8.4.
På LK's hjemmeside under hardware 6.1 står at man skal opgradere til 2.7.199 inden man kan videreopgradere firmware til nyere version.
Er det korrekt, eller kan man opgradere direkte til 2.8.4 ?

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med firmwareopgradering. Har taget backup af selve IHC projektet.
Bliver controllerens ip/adgangs indstillinger påvirket af en firmwareopgradering?

Primære årsag til den påtænkte firmware opgradering er iOS v.11 på mine æble enheder.
Sekundært også at jeg påtænker at lege endnu mere med den IHC-Captain og Domoticz jeg har kørende.
Ellers har min 2.7.168 installation kørt temmelig stabilt i flere år.
 

På forhånd tak for hjælpen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Henrik Skaarup skrev:

På LK's hjemmeside under hardware 6.1 står at man skal opgradere til 2.7.199 inden man kan videreopgradere firmware til nyere version.
Er det korrekt, eller kan man opgradere direkte til 2.8.4 ?

Korrekt, det skal du også gøre på din hw 6.2. Der er for at opdatere RF radiomodulet til dine Wireless enheder.

1 time siden, Henrik Skaarup skrev:

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med firmwareopgradering. Har taget backup af selve IHC projektet.

Nej, du giver bare los. Altid rart med en backup.

1 time siden, Henrik Skaarup skrev:

Bliver controllerens ip/adgangs indstillinger påvirket af en firmwareopgradering?

Nej, som udgangspunkt ikke. Men du kan jo lige tage et par screenshots af netværksindstillinger, time server mv. så du har det i sikkerhed.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Bjarne Sørensen skrev:

Korrekt, det skal du også gøre på din hw 6.2. Der er for at opdatere RF radiomodulet til dine Wireless enheder.

Nej, du giver bare los. Altid rart med en backup.

Nej, som udgangspunkt ikke. Men du kan jo lige tage et par screenshots af netværksindstillinger, time server mv. så du har det i sikkerhed.

 

 

Tak for svar :-)


Vil mine wireless enheder på nogen måde blive påvirket af firmwareopgraderingen?


Efter at have downloadet og installeret en oldgammel java version har jeg nu taget screenshots af indstillingerne i LK IHC Administrator.
Så er alt klar til den store opgraderingsrunde. Men det bliver tidligst I morgen.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 3/10/2017 at 14:04 , Henrik Skaarup skrev:

Vil mine wireless enheder på nogen måde blive påvirket af firmwareopgraderingen?

Dine wireless enheder bliver ikke opdateret, det kan man ikke. 

Men dit radio modul i controlleren bliver opgraderet til en nyere version der burde virke bedre og mere stabilt..

Der har dog været en fejl på nogle hw 6.1 controllere så radiomodulet ikke kunne opgraderes. Sådan en havde jeg, men oplevede ikke udfordringer med det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Kasper Sommer skrev:

Hej, 

Jeg har netop opdateret fra 2.7.220 til 2.8.4 på en HW6.2 Controller.

Nu ser det dog ud til at jeg har mistet alle links til wireless, findes der en måde at reetablere dem igen uden at skulle igennem alle enheder fysisk?

Prøv at genstarte din controller. Det kan være den ikke er kommet helt rigtigt op efter opdateringen.

Har du ændret i dit program i forbindelse med opdateringen?

Der findes desværre ikke nogen måde at reetabler wireless links på uden manuelt at skulle linke dem alle igen. Du kan evt. prøve at indlæse den seneste backup af dit program, hvis ikke genstarten løser problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

3 minutter siden, Kasper Sommer skrev:

Hej Henrik, 

Hvordan gik det med din opdatering? Har du stadig link til dine wireless enheder? Mine står med rødt udråbstegn.

 

Hej Kasper,

Har desværre ikke haft mulighed for at opdatere min IHC endnu.

Når jeg gør det, Vil gerne være sikker på at jeg har tid efterfølgende til at rette eventuelle fejl.
Som i nok alle ved, står man ikke højt i meningsmålingerne hvis lyset i huset ikke kan tændes/slukkes.
Og med tre små børn er det i særklasse småt med tålmodigheden, hvis noget fejler.
Jeg har heldigvis kun 2 wireless enheder (et knappanel med 6 knapper og en lille rund fjernbetjening med 4 knapper).
Den store benyttes i køkkenet til via IHC Captain at styre Sonos.
Desuden kører husets gulvvarmestyring via IHC'en.

Må se om jeg tør kaste mig ud i det på min sidste feriedag i morgen.....

Er det i øvrigt "nok" kun at opgradere i to trin?:
1) 2.7.168 -> 2.7.199
2) 2.7.199 -> 2.8.4

Eller er det "best practice" at opdatere med flere mellem versioner (og i så fald hvilke)?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

De 2 step er rigeligt. Jeg har haft IHC i mere end 10 år, og den eneste gang jeg har set LK skrive noget om at man ikke kunne gå direkte til seneste firmware version var da 2.7.220 blev frigivet.

Faktisk mener jeg at du kan gå direkte til 2.8.4. Det er såvidt jeg ved kun 2.7.220, som kræver at du går på 2.7.199 først, men det skader ikke at gå på 2.7.199 før du går på 2.8.4, så det vil jeg også gøre hvis jeg stod i din situation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for hjælpen allesammen. Havde en aften alene hjemme (så jeg kunne arbejde uforstyrret).
Fulgte Kasper Sommers metode og fik opdateret til 2.8.4 :-)
 

På 5/10/2017 at 18:26 , Kasper Sommer skrev:

Så lykkedes det at få wireless link. Jeg nedgraderede igen og så stepvis op en gang til: 

2.8.4 -> 2.7.199

2.7.199 -> 2.7.220

2.7.220 -> 2.8.4

Hentede programmet og sendte det ned, herefter spiller det igen. 

Jeg har dog ikke hentet og opladet programmet (jo jeg hentede for en sikkerheds skyld programmet før jeg påbegyndte hele seancen, men jeg oploadede det ikke til sidst.)
Efter det som føltes som uendelig lang tid reagerede controlleren på mine trykkontakter igen.
Efter næsten lige så lang tid formåede controlleren at svare på ping.
Derefter satte jeg netkablerne  til min IHC-Captain og Domotics på igen og sørme om ikke mine wireless tryk via IHC-Captain fik min Sonos til at spille :-)
Til sidste tændte jeg min IHC remote på iPhonen og den fik fat og jeg kunne tænde/slukke for bl.a. lyset i stuen.


Mission completed :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok