Hop til indhold
  • 0

IOS 11 og LK


Brian Hansen
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg har opdateret min tlf til IOS 11 og kan ikke komme på appen. så var jeg forbi LK`s side og finder dette skriv.

Jeg har en IHC Visual 2, 6.1 controller kan det virklig passe at jeg skal købe en ny controller hvis jeg ønsker at bruge appen.

ligeledes har jeg opdateret firmwaren til 2.7.220 samt midt java på pc´en. Nu kan jeg ikke komme ind via USB/ip add. den fortæller at den ikke kan åbne applikationen

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre ?

PFT.

Brian Hansen

 

Vigtig information vedr. iOS 11 og LK IHC®

I forbindelse med at Apple lancerer iOS 11 tirsdag den 19.09.2017, skal du være opmærksom på at Apple har hævet deres krav til sikker forbindelse. Dette kan resultere i at din app ikke vil forbinde med din IHC Controller, efter at du har opdateret dine enheder med iOS11.

Løsning:

For at genskabe sikker forbindelse imellem app ( IHC Remote / IHC Tablet ) og IHC Controller kræves det at IHC Controllerens firmware opdateres til seneste version.
IHC Controller type samt seneste firmware versioner:

Supporterer IKKE iOS 11
IHC Visual 2, 6.1 controller ( 2006 – 2011 )
Hardwaren supporterer ikke de nye krav til sikker forbindelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Ja, der står direkte at iOS 11 ikke supporterer controller version 6,1 så hvis du vil bruge app´en så er det en ny controller... 6.1 er jo også ved at være en gammel sag, så det er vel fair nok at de ikke kan blive ved med at supportere den, der kommer jo hellerikke nye firmware til den mere..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, men det er bare uheldigt at man ikke får noget at vide herom (at din App bliver ubrugelig), når nu ens telefon frejdigt henter og klargør en opdatering til ens telefon.

Mulige løsninger: som Brian skriver ny/anden controller (du kan nøjes med en brugt hw6.2). Ny/anden telefon Med en gammel ios (med de konsekvenser det nu har). Og sidste mulighed, stoppe med at anvende App'n. Her ville jeg så brokke mig til LK og kræve pengene tilbage, pga fejl/mangel ved produktet, såfremt App'n  er købt inden for de sidste 2 år.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Havde samme problem. Husk at problemet ligger i at Apple nu ikke længere supporterer en (forældet) krypterings protocol. Så løsningen med at køre iOS10 eller Android er måske ikke så god endda... Og controlleren (altså 6.1 versionen) har simpelthen ikke hukommelse nok til at kunne blive opdateret...

Min løsning blev at købe for ca. 500 kr. udstyr (Raspberry Pi) og nu styrer jeg mit lys via Apple Homekit - så nu kan jeg både trykke og tale mig fra at skulle op ad sofa'en.. :-)

Der er en længere tråd om IHC Bridge på dette forum - ved ikke om der findes andre lignende løsninger.

Ulempen? Tjo - det er ikke altid det virker, da programmet stadig er i beta... Men ringede til LK, og de kunne meddele, at de ikke ville understøtte Homekit (eller hvad nu Adroid's version hedder). Det synes jeg personligt er ærgerligt, da de bliver blæst ud af banen med f.eks. IHC Bridge... Men hvis man insisterer på at bruge LK's app og design fra 1986 så...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Brian Hansen skrev:

Hej

 

Jeg har opdateret min tlf til IOS 11 og kan ikke komme på appen. så var jeg forbi LK`s side og finder dette skriv.

Jeg har en IHC Visual 2, 6.1 controller kan det virklig passe at jeg skal købe en ny controller hvis jeg ønsker at bruge appen.

ligeledes har jeg opdateret firmwaren til 2.7.220 samt midt java på pc´en. Nu kan jeg ikke komme ind via USB/ip add. den fortæller at den ikke kan åbne applikationen

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre ?

PFT.

Brian Hansen

Dit IOS11 problem er der andre som har skrevet om, så det vil jeg ikke spilde flere bits på.

Dit andet problem med at tilgå service view etc., kan du finde en løsning på i tråden Java problemer igen igen igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, juulhareskov skrev:

Havde samme problem. Husk at problemet ligger i at Apple nu ikke længere supporterer en (forældet) krypterings protocol.

Hvor har du denne information fra?l
Nu gætter jeg stærkt på at krypterings protokoller er software baseret i.f.m LK's kontrollere. D.v.s at det mere lyder som LK's uvilje til at opdatere firmwaren for v 6.1
Men jeg vil da meget gerne læse mere omkring problemet, som menigmand for man minus info fra LK.

hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Esben Uth skrev:

Du skal slette alt java og installere version 8u66 hvis du vil tilgå via serviceview eller administrator :)

Det er ikke nødvendigt. Alle LK IHC controller (version HW 6.1 og op) fungerer fint med nyeste Java, hvis du bare benytter de workarounds, som er beskrevet i tråden Java problemer igen igen igen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, PaianDK skrev:

Hvor har du denne information fra?l
Nu gætter jeg stærkt på at krypterings protokoller er software baseret i.f.m LK's kontrollere. D.v.s at det mere lyder som LK's uvilje til at opdatere firmwaren for v 6.1
Men jeg vil da meget gerne læse mere omkring problemet, som menigmand for man minus info fra LK.

hilsen Lars

HW i en HW 6.1 controller er ikke kraftig nok til at kunne håndter de krypterings algorithmer som er standard idag. Appel har ikke gjort andet end hvad andre SW producenter har gjort før dem. Droppet support af krypterings algorithmer, som kan knækkes med en alm. Bilka på under 1 time.

En HW 6.2 controller har kraftigere HW, så her er LK kommet med en firmware opdatering, som supporter de krypterings algorithmer som er standard idag.. HW 6.1 og HW 6.2 delte firmware indtil for ca. 1 år siden, hvor LK kom med en ny firmware med support for de nye krypterings algorithmer, og samtidig stoppede support af HW 6.1.

Der er flere tråde her på boardet, som omhandler det problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, Kandersen skrev:

Mener Lars1 også har sådan en. Men tror ikke han er klar over, at han kan smide 2.8.4 på den. I følge LK burde man heller ikke kunne.

Det er såmænd ikke så svært. Du skal bare have fat i en af de gamle firmware loader, som ikke laver versions check før de uploader firmwaren. Det er den samme du skal bruge hvis du vil uploade en reset firmware. Disse bliver også blokeret af de nye firmware loader

Jeg kan ikke huske hvilken firmware loader der skal bruges, men den som følger med 2.7.199 mener jeg er nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lachris skrev:

Jeg er ikke sikker men RF versionen er vist heller ikke opgraderet på denne..

der var nemlig noget et FW der vidt nok gjorde.

RF versionen bliver opgraderet med firmware 2.7.199, men der er en serie HW 6.1 controller hvor dette ikke kan lade sig gøre, og jeg er bange for at din er blandt dem. LK ombyttede dem en overgang, men er stoppet med dette igen såvidt jeg ved.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

Det er såmænd ikke så svært. Du skal bare have fat i en af de gamle firmware loader, som ikke laver versions check før de uploader firmwaren. Det er den samme du skal bruge hvis du vil uploade en reset firmware. Disse bliver også blokeret af de nye firmware loader

Jeg kan ikke huske hvilken firmware loader der skal bruges, men den som følger med 2.7.199 mener jeg er nok.

Hmm, kan du så måske fortælle mig. Hvad sker der med en HW 6.1, når den får fw 2.8.4, som den Jimmi viser billede af herover? (altså den som understøtter IOS11, og som skulle blive helt vildt belastet af krypteringsalgoritmen, hvilket skulle være årsagen til, at LK ikke har lavet en ny firmware til HW 6.1).

Det gør jo vores debat i den grad ret interessant og noget af en drejning. For her har vi en HW 6.1, som kan drive det, stik imod forventning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu melder historien jo ikke noget om hvor stabil controlleren er, om han har 3 parts produkter etc. Så det er svært at sige om det vil virker for andre, bare fordi det ser ud til at virke for ham. Præcis som med en HW 6.2 controller. For nogen er den stabil for andre er den ikke, selvom de køre samme firmware og controllerne er fra samme serie.

Jeg har ikke selv lagt 2.8.4 på min HW6.1 controller, og har ingen planer om at gøre det, og har ingen idee om den vil overleve.

Men du kan jo prøve på din. Uden viewer, burde der være større chance for at det virker end med viewer, bortset fra at det jo selvfølgelig kan være den manglende viewer i nogle HW 6.1 controller, som er den relle årsag til at LK ikke længere kommer med ny firmware til HW 6.1. Jeg tvivler dog stærkt på dette.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lader til at den køre stabilt. Men der er ingen tredjeparts produkter ej heller ingen temp sensorere. Kun en masse uni 400 dimmere, 12 wireless dimmere, 5 wireless relæer og en fandens masse trådet stikk. Så jeg tænker ikke den er så hårdt presset. Men jeg skal nok skrive hvis han oplever problemer. Jeg overvejer at gøre det med min egen 6.1 controller men der har jeg 12 zigza temp sensore. Så det er ikke sikkert at det går lige så godt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutter siden, Lars1 skrev:

Nu melder historien jo ikke noget om hvor stabil controlleren er, om han har 3 parts produkter etc. Så det er svært at sige om det vil virker for andre, bare fordi det ser ud til at virke for ham. Præcis som med en HW 6.2 controller. For nogen er den stabil for andre er den ikke, selvom de køre samme firmware og controllerne er fra samme serie.

Nu var det ikke af hensyn til 3. part jeg tænkte. Men mere, hvorfor LK ikke har lavet en firmware opdatering til HW 6.1 i forbindelse med IOS11 problematikken. Vi kan nok hurtigt blive enige om, at LK ikke har nogen gavn af at tage hensyn til 3.part i den forbindelse. Men IOS appséne bør de jo netop have fokus på.
Som jeg forstod på Jimmy, så fungere det stabilt. 

Så er der to muligheder tilbage.
1. LK er pisse ligeglade med HW 6.1 ejerne. De får ingen ny firmware, ikke fordi controlleren ikke kan drive det, men bare fordi... (husk min oprindelige teori om at "tvinge" folk over på HW 7, og udnytte IOS11 kryptering som årsag).
2. Der er forskel på HW 6.1 uden viewer og HW 6.1 med viewer, hardware mæssig. Denne kan sagtens være forklaringen, omend jeg finder den noget mystisk at kalde to forskellige HW enheder for det samme. Det er trods alt ikke normalt, selv for LK.. Hmm og dog.. deres wireless ø80 udtag "kom vist også til" at få samme varenummer i to forskellige hardware udgaver.
 

26 minutter siden, Lars1 skrev:

Men du kan jo prøve på din. Uden viewer, burde der være større chance for at det virker end med viewer, bortset fra at det jo selvfølgelig kan være den manglende viewer i nogle HW 6.1 controller, som er den relle årsag til at LK ikke længere kommer med ny firmware til HW 6.1. Jeg tvivler dog stærkt på dette.

Når HW 6.2 controlleren kører, og kører stabilt i installationen, så vil jeg helt klart afprøve det på den gamle HW 6.1 (fik HW 6.2 i dag). Det er simpelthen noget jeg bare er nødt til at gøre, om så lortet "brænder" af, så skal det prøves. Lige nu er jeg dog ved at lægge en strategi for, hvordan jeg nemmest får tilslutte HW 6.2éren.. Der er vist noget med, at man ikke skal begive sig ud i at have to forskellige Visual versioner på samme PC, samtidig.. ikk? Oven i det er det meningen at den nye skal gå direkte ind og erstatte den gamle, så samme IP, samme brugernavne, samme porte osv.. Dvs den skal isoleres for LANét samtidig.

Når man tænker på hvilket problemer deres IOS apps giver for HW 6.1 ejerne, så tvivler jeg også kraftigt på, at det skulle skyldes den manglende viewer. Specielt fordi man kan bruge IHCtablet netop i stedet for viewer. Så idiotiske kan LK simpelthen ikke være. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok