Hop til indhold
  • 0

PoE over IHC Net


Jesper Lund Stocholm
 Share

Spørgsmål

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja, du smider bare POE-injektoren, Den her fætter ind mellem din switch og droppet ud til dit AP. Injektoren følger som regel med dit nye AP.

Men du kan også bruge den switch du linker til (hvis du skal strømforsyne flere POE-enheder), den ene port forbindes til din router (hvis den er hurtigere end din IHC-netswitch), eller du sætter den i en port på din IHC-netswitch.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 11/9/2017 at 17:06 , Bjarne Sørensen skrev:

Ja, du smider bare POE-injektoren, Den her fætter ind mellem din switch og droppet ud til dit AP. Injektoren følger som regel med dit nye AP.

Men du kan også bruge den switch du linker til (hvis du skal strømforsyne flere POE-enheder), den ene port forbindes til din router (hvis den er hurtigere end din IHC-netswitch), eller du sætter den i en port på din IHC-netswitch.

 

Jeg vil til at prøve det samme med at sætte et AP op for at give god trådløs internet i bestemte rum.

Betyder det så routeren fra internetudbyderen blot skal kobles til den injektor der følger med det nye AP og så sættes kablet fra injektor til IHC switch (i bryggerset) og derefter i rummet hvor jeg vil have trådløs internet, der skal det nye AP også bare kobles helt alm. til stikket i væggen? Det kræver ikke en injektor i begge ender for POE virker igennem en IHC-net switch? I så fald virker det rimelig det som en rimelig overkommelig opgave, da jeg så kun skal investere i et AP, da denne ser ud til at have injektor medfølgende https://www.fullrate.dk/netvaerk/ubiquiti-unifi-ac-lr-ap

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Mob31636 skrev:

Betyder det så routeren fra internetudbyderen blot skal kobles til den injektor der følger med det nye AP og så sættes kablet fra injektor til IHC switch (i bryggerset) og derefter i rummet hvor jeg vil have trådløs internet, der skal det nye AP også bare kobles helt alm. til stikket i

Du skal ikke sætte den efter routeren. Du skal tage stikket der går fra switchen til dit netværksstik og sætte det i LAN stikke på PoE injektoren. Så sætter du et ekstra kabel fra PoE stikket i injektoren og til dit netværksstik hvor dit Accespoint er tilsluttet. 

Køb dette istedet for, der er ingen grund til at bruge et LR da enhederne ikke kan sende lige så kraftigt som ap'et. 

https://www.bedresignal.dk/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html?gclid=EAIaIQobChMItcnihO_R4QIVilQYCh3kCgyCEAUYASABEgI20_D_BwE

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Mob31636 skrev:

Mange tak for det hurtige svar og anbefalingen af det andet AP.

Med din forklaring mener du der at injektoren først skal tilsluttes i fx soveværelset lige før AP og ikke i bryggerset som jeg i første omgang troede? 

Injektoren skal kables før ap'et, eller efter dit aktive udstyr. Du kan også sætte den i rummet ved ap'et hvis det er nemmere for dig. Men jeg har mine siddende i mit rack efter switchen på vej ud til rummet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok