Hop til indhold

Philips SceneSwitch


 Share

Recommended Posts

Jeg har nogle dimmere til både alm. pærer og GU10 halogen i bad mv. Det har egentlig været mit ønske at udskifte disse pærer med LED, men historier om inkompatibilitet med dimmere har holdt mig fra det. I mit tilfælde skal jeg også have skiftet dimmerne, så det kan hurtigt blive en dyr omgang.

Philips har nogle SceneSwitch pærer med 3 indstillinger (100%,40%,10%) og prisen er også rimelig. Jeg påtænker derfor at droppe mine dimmere, og gå SceneSwitch vejen (evt. med en FB der skifter ved langt tryk)

Er der nogen i dette forum der har erfaringer med Philips SceneSwitch ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ingen erfaringer med SceneSwitch. Men det er samme princip som Hue dimmer switch, hvor man med flere tryk på knappen kan skifte imellem scenerne. Jeg har brugt HUE dimmer switch på denne måde i ca. 2½ døgn, så blev jeg træt af at skulle stå og trykke flere gange for at ramme den scene man vil have, mens lyset skifter. Hue Dimmer switch kan styre 4 scener. SceneSwitch har, som jeg lige kan se det, 3 scener. Så måske er det lidt mere tåleligt med kun 3 scener. Det er selvfølgelig ikke et stort problem, men jeg kan forestille mig, at jo mere presserende sted det sidde, desto mere bliver man påvirket af det.. fx hvis man er lige ved at "rende over" og skal skynde sig på potten, at man så lige skal trykke 2 (4) gange på trykket, inden man rammer det lys man skal bruge. Eller hvis man står i indgangen med favnen fuld af poser/pakker/osv, og skal tænde lyset med albue/næse/hæl, eller hvad man nu kunne finde på at bruge.. 

I mere "rolige omgivelser", der vil jeg tro at det snildt kan gøres til en vane, som man kan leve med, fx i daglig stuen, alrum, værelser osv. Så med det i minde kan det sikkert godt fungere. Jeg brugte Hue dimmer switch i stuen. Hvis jeg skulle bruge forskellige scener i dag der, så tror jeg at jeg vil finde på en eller anden stemmestyring løsning i stedet, der direkte sætter scenen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nogle gode betragtninger du har. Jeg tænkte på at lave en FB hvor man kan holde knappen inde, og så sørger FB selv for at cycle rundt mellem de 3 scenarier. Nu er jeg ikke på forhånd vant til scenarier som man kan lave dem med de wireless dimmere, så for mit vedkommende vil lange tryk nok kunne accepteres. Den eneste ulempe jeg kan se er at cyclen siger 100%-40%-10%-100% ... så det kan ikke fungere helt som en almindelig dimmer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok