Hop til indhold
  • 0

Wireless styrring af lysdæmper Standalone


Joakim
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Så du vil styre en fortrådet dimmer fra et trådløst tryk, i standalone uden andet hardware. Det kommer ikke til at virke. Det kan selvfølgelig lade sig gøre fra et wireless tryk at styre et wireless relæ der er tilkoblet en uni400, men det er da at gå over åen efter vand. 

Ellers må du lige uddybe.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kender godt dimmeren og ved hvordan den styres. Det er mere hvad du havde forestillet funktionsmæssigt. Så du har bare en dimmer liggende og vil gerne genbruge den, siddende disponibel i en tavle eller hvad ? Og den skal så fungere  i en bygning hvor der hverken er tryk/kontakter eller andet, og så vil du styre den trådløst fra "et eller andet" placeret i en anden bygning. Har jeg forstået det korrekt ?

i så fald så glem projektet. Køb en wireless dimmer og et wireless tryk, og koble/link dem sammen efter vejledningen manualen. 

Ved godt det nogle gange kan være svært at udtrykke sig på skrift, men prøv lige at læse dit indlæg igen. Det er ikke mange ord, og vi har hverken set installationen eller ved hvad du tænker/forestiller dig. Derfor kunne svaret i første omgang også bare have været et: Ja eller nej.

Ligeså efter dit andet indlæg kunne svaret være: ja og.....

Så hvis du vil have hjælp er du nødt til at fortælle os lidt mere (alt hvad du ved) så vi kan guide/vejlede dig, ellers er det spild af vores tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er ikke mit projekt.. forstil dig du har en lade hvor der sidder en tavle og du har trukket en 3g1,5 til spot i loft. Dem vil du gerne kunne dæmpe .. ( belastningen overstiger desværre ihc wireless dimmer produkterne og derfor vil jeg gerne indsætte en anden lysdæmper ( din skinne ) Det kunne være niko lysdæmper trykstyret ... jeg spørg fordi jeg mener jeg har set noget tilsvarende et andet sted dog bare hvor de havde et rulle gardin.. relæet følger dit tryk.. 

 

mangler du mere info

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, Joakim skrev:

Det er ikke mit projekt.. forstil dig du har en lade hvor der sidder en tavle og du har trukket en 3g1,5 til spot i loft. Dem vil du gerne kunne dæmpe .. ( belastningen overstiger desværre ihc wireless dimmer produkterne og derfor vil jeg gerne indsætte en anden lysdæmper ( din skinne ) Det kunne være niko lysdæmper trykstyret ... jeg spørg fordi jeg mener jeg har set noget tilsvarende et andet sted dog bare hvor de havde et rulle gardin.. relæet følger dit tryk.. 

 

mangler du mere info

Nej du kan ikke få et Wireless relæ til at følge et tryk, altså kun være sluttet så længe du holder knappen inden.

Men jeg mener at have set en (Dinskinne?) monteret dæmper der har en indgang til at blive styret fra en anden dæmper. Den kobles med sin indgang sammen med den normale udgang fra en anden lysdæmper. Det bruges til at kunne styre større belastninger. Men jeg kan dog ikke finde noget lige nu. Men prøv at kigge efter Yokis, Eltako, Hager og noget i den stil.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LK har faktisk et produkt som forbinder det trådløse og det fortrådede system, nemlig Wireless Jalousi http://www1.lk.dk/servlet/katalog der følger udgangene det trådløse tryk.

Den er dog beregnet til jalousi motorer og kræver en minimumsbelastning på 20w, hvilket kræver at du sætter en 20w effektmodstand parallelt med signalet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok