Hop til indhold
  • 0

Controller glemmer Temp offset ved genstart.


Ulle
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er ikke noget man sætter i en FB, men direkte på føler. Offset kalibrering af temp.

Jeg sætter Offset i Serviceview, men kan også sætte det direkte i programmet på temp føler.

Det er den værdi der glemmes ved genstart, den går tilbage på 0 for både gulv og rum, altså samme føler.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Ulle skrev:

Det hjalp når jeg satte Offset i Visual og overførte programmet til controller.
Før satte jeg det i Serviceview, og den glemte det ved genstart af controller, nu bliver det husket... 

Mystisk, men det har hjulpet.

Det er det samme problem jeg oplevede med mine el-måler FB'er på min gamle HW 6.1 controller. Nogle gange rydder controlleren dens registre når den genstarter eller man forsøger at connecte med Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, Ulle skrev:

Det hjalp når jeg satte Offset i Visual og overførte programmet til controller.
Før satte jeg det i Serviceview, og den glemte det ved genstart af controller, nu bliver det husket... 

Mystisk, men det har hjulpet.

I Serviceview kan du ofte sætte både en runtime værdi som er den aktuelle controlleren bruger, og en initial værdi, som er den controlleren benytter ved genstart (og som står i Visual programmet hvis du downloader det). Måske har du kan fået ændret runtime værdien. 

Ligger du et nyt program ind fra Visual bliver værdien jo indlæst som initial værdi og et øjeblik efter er det = runtime værdi. Ændres runtime værdien vha tryk, FB'r eller på anden måde, så gemmes værdien ikke, med mindre det altså gøres via Serviceview. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den skal jeg lige have igen.. Hvad er initial værdien helt præcist i serviceview?

Lige for at uddybe mit spørgsmål.. 
Jeg har netop oplevet denne "feature". Foranlediget af Henning i en anden tråd, uploadede jeg et tomt projekt til controlleren. Og derefter mit tilrettede projekt (driftform for varmestyring). Men nu ser jeg netop, at samtlige kalibreringer er forsvundet. Dvs jeg skal kalibrere 12 stk sensorer igen. Det er jo ikke fordi jeg synes det er skide sjovt. Så jeg tænkte om der var en måde at få den til at huske kalibreringen.. Og skal lige sikre mig, at det er det som Initial værdien i virkeligheden er, eller?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok