Hop til indhold
  • 0

Forskel visual 3 og visual 2


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Jeg er Term Ihc bruger og har i nogle måneder overvejet at skifte controller - så kom der den nye visual 3 

Men hvad er sådan for menig bruger forskellen på de 2 - er til et alm hus - så ikke en kæmpe installation.

Jeg skal selv som simple privat borger programmere Ihc term -. næsten selvforklarende - men kan man også som alm borger selv programmere Ihc visual - tænker ikke på om I eksperter kan :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

23 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

For den alm. bruger er der ingen forskel på Visual 2 og 3. Visual 3 kunne ligeså godt have været kaldt Visual 2.8.7 så lidt ændringer er der i forhold til Visual 2.8.6 som er seneste version til HW 6.2 controller.

I Visual 3 kan man gange og divider, samt arbejde med komma tal. Det kunne man dog også i en af de ældre Visual versioner, men muligheden blev fjernet fordi LK IHC controllerne havde for lidt RAM og CPU til at håndter det.

Du kan downloade de forskellige visual versioner here http://www.lk.dk/mit-lk/ihc-software og hvis du vælger hjælp når du har installeret softwaren vil du få en udførlig vejledning i hvordan du programer LK IHC via Visual, samt hvordan du oploader og downloader programmer til og fra controlleren.

Personligt er jeg ikke sikker på jeg vil ofre de ekstra 1-2.000 som en Visual 3 controler koster i forhold til en Visual 2. Dertil er der for få nyheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Er der nogle der nu har installeret visual 3 der kan forklare sådan en alm. privatbruger hvad forskellen på visual 2 og 3 er - sådan i funktioner og brugerflade og stabilitet. 

 

Hører/læses fra mange at Visual 2 er ustabil og jævnligt skal genstartes. 

Prøv at læse nogle af de mange indlæg her på boardet. Både Lars Jacobsen og jeg har sammenlignet de 2 controller ud fra de medfølgende manualer. Konklusionen er at det stortset ikke er nogen forskel. Brugergrænse fladen er præcis den samme på dem begge. Der er enkelte nye funktioner, som S0 indgang for energi måler og gange/divider. Men det er stortset også de eneste nye funktioner. Stabiliteten er det umuligt at sige noget om før mindst 10 af de aktive bruger her har opgraderet og har haft den nye controller kørende i mindst 6-12 mdr. Indtil da vil du ikke have et brugbart datagrundlag til at konkluder om stabiliteten er bedre i den nye controller. Ringer kan den næsten ikke blive.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
28 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Hvor tit skal man ca genstarte controlleren og hvordan giver det sig udslag , når man er nødt til at genstarte. Er det tryk der ikke virker eller hvad? - elller slukker alt ned?

Kunne være fedt at høre noget fra de der har prøvet v3 Irl og ikke kun sammenlignet spec.

Tja. eftersom der er en reset knap på den nye controller, er det nok meget tænkeligt at man kan genstarte den ved at trykke på reset, eller via genstart i admin view. Hvis dette ikke er nok kan man tage strømmen. Bortset fra reset knappen, er det præcist som på alle tidligere Visual controller.

Der er allerede et par stykker som har haft Visual 3 controlleren i hånden, og skrevet om det her. Alle uden undtagelser har skrevet at det er minimalt med nyheder og at de ikke er imponeret af den nye controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Oversat med google oversættelse:

Hej, jeg er en fransk bruger af IHC. Efter Apple iOS11-opdateringen er vores Visual 2 6.1-controller blevet forældet. Dette gav os mulighed for at skifte til den nye visuelle 3. Jeg vil modtage det næste uge og vil ikke undlade at dele mine indtryk.

Cédric

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, pika28 skrev:

Oversat med google oversættelse:

Hej, jeg er en fransk bruger af IHC. Efter Apple iOS11-opdateringen er vores Visual 2 6.1-controller blevet forældet. Dette gav os mulighed for at skifte til den nye visuelle 3. Jeg vil modtage det næste uge og vil ikke undlade at dele mine indtryk.

Cédric

Hvis du har wireless enheder, håber jeg du vil gøre os den tjeneste at prøve om den vejledning der findes til at rebuilde wireless links når man flytter mellem 2 Visual 3 controller, også virker når man flytter et program fra Visual 2 til Visual 3. Det burde teoretisk virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 24/09/2017 at 7:59 AM, Peter Holm Larsen said:

Bliver spændende at høre om Visual 3 fra en der fysisk har den monteret.

Visual 3 er meget hurtigere i runtime. Jeg har endnu ikke haft tid til at ændre alle blokke i mit program til den nye profil.

På den anden side kan jeg stadig ikke oprette forbindelse fra min iphone. Jeg kan heller ikke opdatere firmwaren. Appen fortæller mig at bruge den nyeste version af IHC Firmware Loader. Jeg har 3.0.8. Jeg kan ikke finde den sidste

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, pika28 skrev:

Visual 3 er meget hurtigere i runtime. Jeg har endnu ikke haft tid til at ændre alle blokke i mit program til den nye profil.

På den anden side kan jeg stadig ikke oprette forbindelse fra min iphone. Jeg kan heller ikke opdatere firmwaren. Appen fortæller mig at bruge den nyeste version af IHC Firmware Loader. Jeg har 3.0.8. Jeg kan ikke finde den sidste

Hvad vil det sige/betyde at den er meget hurtigere i runtime?  Hvad skal man da ændr ar blokke ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Hvad vil det sige/betyde at den er meget hurtigere i runtime?  Hvad skal man da ændr ar blokke ?

Mon ikke det er den generelle oplevelse af at arbejde med controlleren der menes, fx hente/sende program, tilgangen til den. Og sandsynligvis også tryk/andet, men som i forvejen er så hurtig så man ikke umiddelbart kan opfatte forskellen. 

Mht Fbérne, så opfatter jeg ikke man SKAL ændre dem, hvis man kommer fra en Visual 2 controller.. Men der følger vist en del nye med den, så det er vel bare en sådan slags generel opdatering. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Støtten LK Denmark (Christian) rådede mig om at ændre blokken til den nye profil. Hvis jeg forstod oversættelsen af google, bringer de nye funktioner / muligheder. IHC Visual 3 er kun på dansk og findes endnu ikke på engelsk. Så jeg venter på den engelske version for at opdage de nye blokke.

Eksekveringstiderne er hurtigere på nogle af mine programmer (pushbuttons på input knapper). Eksekveringstiderne er hurtigere ved indlæsning og downloading på forskellige programmer (ihc visuelle sceneview osv.). Forbindelsen fra iphone er også hurtigere.

Det lykkedes mig at gøre opdateringen af controlleren, men i USB. Ikke muligt i IP.

Jeg ville også gerne dele med dig et svar fra denne berømte kristne, der spænder mig til det punkt: "
It is possible to access its Controller with Apple HomeKit and Siri. It is not our product and we do not support that part. You should find this information on the internet." Har du nogensinde hørt om en forbindelse til Apples Home Kit?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 28. september 2017 at 23:19 , Kandersen skrev:

Mon ikke det er den generelle oplevelse af at arbejde med controlleren der menes, fx hente/sende program, tilgangen til den. Og sandsynligvis også tryk/andet, men som i forvejen er så hurtig så man ikke umiddelbart kan opfatte forskellen. 

Mht Fbérne, så opfatter jeg ikke man SKAL ændre dem, hvis man kommer fra en Visual 2 controller.. Men der følger vist en del nye med den, så det er vel bare en sådan slags generel opdatering. 

Vil lige høre jere erfaringer med lysdæmpning - fungerer jeres lyddæmpere når man tænder dem også sådan at den selv om man skal tænde den på 100% - lige som "langsomt" skruer op fra 0% til 100 % over måske et interval på 0,5 sek. - nok til man visuelt kan mærke det ikke tændes direkte på 100%.

Når jeg tænder - på push på mine svagstrømstryk går der også ca. 0,3 sek før den tænder lyset. 

Er mine udfordringer kun pga jeg har Ihc term - eller har visual brugere både 2 og 3 samme udfordringer?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Peter Holm Larsen skrev:

Vil lige høre jere erfaringer med lysdæmpning - fungerer jeres lyddæmpere når man tænder dem også sådan at den selv om man skal tænde den på 100% - lige som "langsomt" skruer op fra 0% til 100 % over måske et interval på 0,5 sek. - nok til man visuelt kan mærke det ikke tændes direkte på 100%.

Når jeg tænder - på push på mine svagstrømstryk går der også ca. 0,3 sek før den tænder lyset. 

Er mine udfordringer kun pga jeg har Ihc term - eller har visual brugere både 2 og 3 samme udfordringer?

 

Det er selve lysdæmperen, som har denne soft-start "feature", så det er det samme med en Visual controller. 

Med Visual 2 og 3, kan man dog med en wireless lysdæmper indstille tiden på denne soft-start, så den tænder med det samme. Det kræver jo så desværre, at du også skal skifte lysdæmpere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 29/9/2017 at 18:40 , pika28 skrev:

Jeg ville også gerne dele med dig et svar fra denne berømte kristne, der spænder mig til det punkt: "It is possible to access its Controller with Apple HomeKit and Siri. It is not our product and we do not support that part. You should find this information on the internet." Har du nogensinde hørt om en forbindelse til Apples Home Kit?

 

Jeg kan se i en anden tråd at du allerede har fundet IHC-Bridge.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 1/10/2017 at 11:57 , PaianDK skrev:

Er IHC  visual 3 den nye controller, som der rundt omkring på forummet er skrevet om?

På LK's software side står der at den er fra august 2017?

http://www.lk.dk/mit-lk/ihc-software/lk-ihc-controller-visual-3?pj=true

Hilsen Lars

Yes det er korrekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har IHC controller Visual 2 - HW 6.1

Jeg har aldrig oplevet at den skal genstartes. Jeg har lidt på fornemmelsen at den engang imellem genstarter sig selv (måske cirka en gang om måneden). Jeg har installeret en Virtuel Windows 7 med en særlig version af java, så jeg har en chance for at komme ind og lave ændringer, hvis det bliver nødvendigt.

Men generelt set holder jeg mig fra at lave nogen ændringer i IHC Visual programmet, som jeg betragter som noget nær det mest hjernedøde stykke software jeg nogensinde har oplevet.

I stedet har jeg installeret openHAB og styrer de forskellige funktioner derfra.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok