Hop til indhold
  • 0

Ny Java 8 opdatering 8/141


Jørgen Møllegaard
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Jeg må sige at jeg er lidt imponeret over LK. Jeg har lige opgraderet til firmware 2.8.4, og det viser sig faktisk at LK har løst MD5 problemet med den firmware. Det havde jeg faktisk ikke forventet. Nu kommer det store spørgsmål som om den er stabil, når den køre med den kraftigere kryptering, men det må tiden vise.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1

Jeg takker for tilliden. Jeg vil imidlertid ikke betragte mig som Java guru, men jeg arbejder som Chief Architect og Chief Technical Analyst på major incidents i et stort international IT firma, hvor jeg har adgang til nogle ægte Java guruer, som gerne hjælper når jeg kommer til kort.

Jeg har opgraderet Java og får fejlen unable to launch application. Jeg har dog ikke haft tid til at undersøge om det er MD5 som er blevet reenablet eller hvad der går galt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1
23 minutter siden, Lars1 skrev:

Jeg takker for tilliden. Jeg vil imidlertid ikke betragte mig som Java guru, men jeg arbejder som Chief Architect og Chief Technical Analyst på major incidents i et stort international IT firma, hvor jeg har adgang til nogle ægte Java guruer, som gerne hjælper når jeg kommer til kort.

Jeg har opgraderet Java og får fejlen unable to launch application. Jeg har dog ikke haft tid til at undersøge om det er MD5 som er blevet reenablet eller hvad der går galt.

Super Lars - den der har evnen har pligten :P.

Venligst lad høre når du har en work around til 8/141, så vi almindelige brugere kan rette det/måske forstå det.

Indtil da forum, lad være at opgradere java, hvis du vil bruge Admin og Serviceview.

Jeg vil sætte en kold øl på du kommer før LK får gjort noget ved det. Go' weekend.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1

Jeg vil godt sætte meget mere på spil, for jeg tvivler stærkt på at LK nogensinde får opdateret deres krypterings protokoller etc. i den nuværende controller, og jeg tvivler stærkt på at vi nogensinde ser en ny controller. Men lad nu det ligger. Jeg har netop kigget på den nyeste Java version, og som forventet var det bare MD5 som igen var blevet disablet, så den seneste Java version og den forrige giver samme problemer for LK.

Jeg har ikke fået testet den nyeste firmware mod den nyeste Java endnu, og ved ikke om jeg når det i denne weekend, men jeg har ikke nogen info om at der er noget som ikke vil virke udover de allerede kendte problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg må sige at jeg er lidt imponeret over LK. Jeg har lige opgraderet til firmware 2.8.4, og det viser sig faktisk at LK har løst MD5 problemet med den firmware. Det havde jeg faktisk ikke forventet. Nu kommer det store spørgsmål som om den er stabil, når den køre med den kraftigere kryptering, men det må tiden vise.

Har opgraderet java til den sidste nye version og der er ingen problemer. Windows 10 PC, H.W. 6.2 og F.W. 2.8.4.

  • Så jeg skylder en kold øl et sted ;). Som sagt, jeg er for meget kylling til bare at opgradere før nogle kloge hoveder har givet grønt lys.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Igen som term Ihc bruger - der opgraderer jeg aldrig software - er det en fejl jeg ikke gør det.

 

på Visual virker det som man skal opgradere jævnligt og man så iøvrigt skal være meget forsigtig med at gøre det hvis ens controller ikke skal brude sammen - men det virker da helt vildt at man kan ende ud i at ens controller ikke virker efter en opdatering!,,,

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Igen som term Ihc bruger - der opgraderer jeg aldrig software - er det en fejl jeg ikke gør det.

Som term IHC bruger kan du slet ikke opgrader SW. Der er ikke kommet ny SW til Term IHC i snart 15 år.

2 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

på Visual virker det som man skal opgradere jævnligt og man så iøvrigt skal være meget forsigtig med at gøre det hvis ens controller ikke skal brude sammen - men det virker da helt vildt at man kan ende ud i at ens controller ikke virker efter en opdatering!,,,

Din Controller virker fint efter en Java opdatering, ligesom alt hvad du styre via en App eller med tryk, men ofte kan du ikke komme til ServiceView eller AdminView efter en Java opdatering, og dermed kan du ikke ændre brugerrettigheder, se hvad der går galt når noget ikke opføre sig som det skal etc.

Det er LK som laver SW til LK IHC, og de er ikke særligt hurtig, hvilket er en væsentlig årsag til problemerne med Java. LK frigiver MAX 1 opdatering om året. Somregl går der mindst 2 år mellem opdateringer. Java udvikles af Oracle, og her kommer der opdateringer mindst hver 3 mdr. Java bruges af LK IHC til at afvikle bl.a. ServiceView og AdminView på din PC.

At lade være med at opdater Java på sin PC er heller ikke en option IMHO. Med hver eneste Java opdatering er der lukket nogle sikkerheds huller, ligesom der er fornyet certifikater. LK har præsteret at frigive en ny LK IHC firmware med certifikater som udløb 3 mdr. senere, og vi måtte vente 9 mdr. på en ny firmware med et opdateret certifikat. Disse certifikater gælder normalt for 2 år af gange, men LK havde holdt deres firmware opdatering tilbage så længe at der kun var 3 mdr. tilbage da de endeligt frigav den. Dybt grotesk IMHO.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der kommer IKKE ny software opdatering til din termihc controller. Al softwareudvikling fra producenten har end off life på et tidspunkt.

Hvornår har du i øvrigt sidst fået en ny dos fra Microsoft ? Eller win95 for den sags skyld ? 

Det er normalt kun aktuelle og måske 1 eller 2 versioner/generationer bagud man bliver ved med at supportere. Herefter betragtes produktet som "dødt. Det virker dog forsat på det stadie det var, men der kommer ikke nye features eller rettelser. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lars - det er jo netop også min udfordring - der kommer ikke opdateringer til Ihc term ( nu heller ikke nødvendigt for mig tror jeg) med Ihc term styres af dos og den pc jeg har til det er meget gammel - jeg kan ikke finde ud af om term Ihc kan programmeres via Windows og fx USB - derfor tænkte jeg jeg måtte opgradere min Ihc med en ny controller.

 

men så kan jeg se alle tråde nærmest fraråder ihc - som dårli, ustabil og forældet - men hvad skal jeg så gøre - for hvad er alternativerne!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg ville kikke efter en brugt controller i DBA. Nogle gange er der også nogle til salg her på sitet. Alt efter hvad /hvilke funktioner du ønsker kan du muligvis nøjes med en Visual 2 uden viewer, eller måske endda en Visual 1 bare for at komme igang. De fåes for en slik idag. Så kan du nemlig bruge en moderne PC med Windows til programmeringen - med alle de fortræffeligheder og problemer der så er med det ;-)

Men det burde i øvrigt være muligt at emullere dos i en win10 og dermed få fat en en gammel controller via en USB/RS dongle. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Lars - det er jo netop også min udfordring - der kommer ikke opdateringer til Ihc term ( nu heller ikke nødvendigt for mig tror jeg) med Ihc term styres af dos og den pc jeg har til det er meget gammel - jeg kan ikke finde ud af om term Ihc kan programmeres via Windows og fx USB - derfor tænkte jeg jeg måtte opgradere min Ihc med en ny controller.

Der kommer heller ikke flere opdateringer til Visual 1 og Visual 2 på en HW6.1 controller. Det eneste som LK supporter idag er Visual 2 på HW 6.2 controller og Visual 3 på HW 7 controller. Med de få nyheder der er i Visual 3 og HW 7 controlleren, vil jeg personligt ikke gå efter den, selv om det er den som er mest fremtids sikret, hvis eller LK IHC har en fremtid. Jeg vil som Lars Jacobsen kigge efter en brugt Visual 2 controller. Om det er HW 6.1 eller HW 6.2 er lidt ligegyldigt. De er begge ca. lige ustabile og supporten på HW 6.2 ryger sikkert med udgangen af året.

Grunden til at jeg skriver at de begge er ca. lige ustabile, er at jeg har både en HW 6.1 og en HW 6.2 controller. HW 6.1 genstartede ca. med 4-7 dage mellemrum, mens HW 6.2 kørte i over 6 mdr. uden autogenstart. Efter jeg flyttede min varme styring incl. alle temp. sensor til min HW 6.2 controller er billedet nu omvendt. HW 6.1 controlleren køre snilt i 6 mdr. uden autogenstart. HW 6.2 controlleren genstarter nu med 4-7 dages mellemrum.

2 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

men så kan jeg se alle tråde nærmest fraråder ihc - som dårli, ustabil og forældet - men hvad skal jeg så gøre - for hvad er alternativerne!!!

Som andre har skrevet ser SmartHouse ud til at være et rigtigt godt alternativ. Personlig synes jeg også Loxone ser interessant ud, men jeg kan ikke lide deres HW mouler. Dels passer de ikke særligt godt i LK tavler. De er for lange til at man kan have 2 moduler ved siden af hinanden. Og dels blander de dimmer, ind og udgange på modulerne, så hvis man har en installation med f.eks. overvægt af indgange, så får man mange ledige udgange og dimmer.

Men hvad er det du forventer af din IHC styring? Man kan komme rigtigt langt med en række svagstrøms relæer, og IHC term er jo i bund og grund ikke meget andet. Det er først med Visual 2 i 2006 man fik net adgang til sin controller, og kunne begynde at styre den via API'er over nettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok