Hop til indhold
  • 0

Sjove og gode funktioner


Mehdi Sanati
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
15 timer siden, Mehdi Sanati skrev:

Da jeg er helt ny for IHC, Vil jeg håber at folk kan smide billeder, af nogen af de funktioner som de har i deres hus, som de rigtig glade for eller er lídt nørdet på den fede måde.:-)
Mangler lidt inspiration.:-)

Sjove funktioner ?? tjaa... om de er sjove, ved jeg ikke, men nok lidt mere nørdet...
Her er hvad jeg har:

  • Om natten tænder alt lys kun på 20% (med mindre huset er i "fest mode")
  • Alarm pir slukker lys på børneværelser efter 30 min uden bevægelse
  • Speciel tryk til sovelys på børneværelser, som sætter lys til 10% og deaktiverer automatisk sluk på pir, samt slukker kl 7:00
  • Virtuel skumringsrelæ styrer udvendigt lys
  • ventilator på wc tænder først når lyset har været tændt i 3min, og kører så 20 min. (kan tændes og slukkes manuelt)
  • batteri tryk på sengegavl, som styrer nat bords lamper, lys i soveværelse og sluk alt minus soveværelse
  • Dataopsamling fra el og vandmåler, så aktuel dags, uge, månede, og år kan aflæses i IHC Tablet
  • Blå led lys under trin på trappe tænder kl 5:30 hvis der er under 3 grader udenfor.. (så ved fruen hun måske skal skrabe is, mens mit oliefyr kører i bilen)

Det var hvis hvad jeg har lavet at nørdede ting..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Alarm on og ingen bevægelsebi huset, så slukker alt og vinduer lukker.

Udelys kører på ur, men er der bevægelse i huset slukker det først når der er stille.

Fugt i bad og bevægelse, halv time efter sidste bevægelse så åbner vindue i xx minutter.

Mail ved forskellige funktioner.

Lys dæmper hvis ikke bevægelse og efter ikke mere bevægelse slukker det. Kommer der bevægelse er det 100% igen.

Lys tænder på forskellig niveau alt efter klokken.

Dataopsamling på solenergi inverter.

Udelys tændes i zoner med Pir og Lux og tidspunkt.

Osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Af de mere koriose kan nævnes "sexalarm" :wub: 

Blinker med lyset i soveværelset, såfremt der detekteres bevægelse af PIR i gangen. For så er der nok småbørn på vej og forældrene kan nå at ligge anstændigt, hvis nogen skulle åbne døren i "utide" :ph34r:

Den er lidt i stil med "tisserute" som tænder lys fra et sted og hen til og på på toilettet.

Også er der ringeklokke der blinker med lyset, samt postkassen alarm. (Den skulle måske omdøbes til reklamealarm).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Af de mere koriose kan nævnes "sexalarm" :wub: 

Blinker med lyset i soveværelset, såfremt der detekteres bevægelse af PIR i gangen. For så er der nok småbørn på vej og forældrene kan nå at ligge anstændigt, hvis nogen skulle åbne døren i "utide" :ph34r:

smart... det vil jeg også have lavet.....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det var nogle ret gode idér..:-)

Sexalarm! :lol: Den var god!!

Kan jeg måske lokke nogle billeder af jeres koder, så jeg kan se og lære hvordan I har lavet de forskellige koder?

Elektrikeren har kun lige monteret det hele ude kode, da han skulle smutte igen, så jeg starter helt fra bunden og skal lære systemet og kende..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lars's sexalarm er klart min favorit :D. Måske man kan udvide den med en Pushbesked så man ved når konen er frisk og aktiveret den? :wub:

Jeg kører med IHC-Captain og får den til at sende pusbeskeder til vores iPhones.

Min kone får en Push besked på mobilen når vaskemaskine, tørretumbler og opvaskemaskine er færdige :D

Jeg har lige købt et Wireless 6-tryk jeg skal have sat op i køkkenet. Så når maden er færdig kan konen ved et tryk sende en push-besked til mig og de to store unger så vi ved hvornår maden er færdig. Ungerne murer sig inde på værelset med musik i ørerne så man er ved at skrige lungerne ud for at få dem ned i stuen. Og jeg er for det meste i haven, garagen eller kælderen ^_^, bemærk at det virker genialt med Pushbesked på Apple Watch.

Garageporten åbnes og lukkes også via IHC tryk i garage og gang. Portstyringen har jeg gemt væk på loftet, og tryk og portens kodetastatur gøres inaktivt hvis alarmen går i gang. Snoren til at frikoble porten er også fjernet. Lyset i garagen tændes normalt på halv styrke, og kan så aktiveres på fuld styrke efter behov. Når porten åbnes og det er mørkt, lænder kun den midterste række indbygningsspots på halv styrke. Stikkontakter og 400V stikk. tændes med et langt tryk og slukkes med lyset, så loddekolbe, rundsav, søjleboremaskine
 osv ikke bruges af ungerne :)

Jeg har også sluk alt når vores alarm bliver tilkoblet (PowerMax Pro med relæ tilkoblet). Og tænd rutelys når den frakobles og det er mørkt
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok